آذر 90 - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

هنر روی قهوه..

جمعه 90/9/25
1:17 عصر
amirsaeedi

قفل های سخت افزاری و نرم افزاری

دوشنبه 90/8/9
10:26 عصر
amirsaeedi

 قفل های سخت افزاری و نرم افزاری (1)

برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برنامه ها ویا تکثیرغیرقانونی آنها، اصطلا حا به آنها قفل می زنند. قفل گذاری کلا به دو روش نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود . قفل سخت افزاری ( Hardware lock ) چنانچه ازسخت افزارخاصی برای قفل گذاری استفاده شود، به آن قفل سخت افزاری می گوییم. این قفلها بعضی به صورت یک رابط، بر روی پورت پارالل سیستم نصب می شوند که البته هر دو نوع آن عملکرد مشابه دارند. بخش اصلی قفل، از یک حافظه قابل پاک شدن تشکیل شده که با توجه به نوع و حجم آن، دارای عملکردی متفاوت می باشد و عمدتا به یکی از دو روش زیر عمل می کند :
الف) روش اول قفل گذاری به این صورت است که تولید کننده نرم افزار یک یا چند بایت از اطلاعات را در قفل نوشته و برنامه در هنگام اجرا آن را چک می کند. در صورتیکه قفل وجود داشته باشد، برنامه به کار خود ادامه می دهد و اگر قفل وجود نداشته باشد و یا اطلاعات خوانده شده از روی قفل صحیح نباشد، برنامه متوقف شده و با اعلام خطا، از اجرای صحیح، سرباز می زند. این نوع قفل ها دارای ساختاری ساده، حافظه ای در حد چند بایت، و قیمتی ارزان هستند. استفاده از این قفل ها بسیار ساده بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد،تنها کافیست که نرم افزار ویژه قفل را ( که توسط شرکت تولید کننده قفل ارائه شده ) اجرا نمود. در ابتدا که قفل فاقد اطلاعات است، اول یک کلمه دلخواه، به عنوان کلمه عبور درخواست کرده و سپس با توجه به نوع قفل، یک یا چند کلمه اطلاعات را دریافت و در حافظه قفل ثبت کنید. در دفعات بعد می بایست کلمه عبوری که اولین بار ثبت شده، وارد شود تا بتوان به اطلاعات برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برنامه ها ویا تکثیرغیرقانونی آنها، اصطلا حا به آنها قفل می زنند. قفل گذاری کلا به دو روش نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود . قفل سخت افزاری ( Hardware lock ) چنانچه از سخت افزار خاصی برای قفل گذاری استفاده شود، به آن قفل سخت افزاری می گوییم. این قفل ها بعضی به صورت یک رابط ، بر روی پورت پارالل سیستم نصب می شوند که البته هر دو نوع آن عملکرد مشابه دارند. بخش اصلی قفل، از یک حافظه قابل پاک شدن تشکیل شده که با توجه به نوع و حجم آن ، دارای عملکردی متفاوت می باشد و عمدتا به یکی از دو روش زیر عمل می کند:
الف) روش اول قفل گذاری به این صورت است که تولید کننده نرم افزار یک یا چند بایت از اطلاعات را در قفل نوشته و برنامه در هنگام اجرا آن را چک می کند. در صورتیکه قفل وجود داشته باشد، برنامه به کار خود ادامه می دهد و اگر قفل وجود نداشته باشد و یا اطلاعات خوانده شده از روی قفل صحیح نباشد، برنامه متوقف شده و با اعلام خطا، از اجرای صحیح، سرباز می زند. این نوع قفل ها دارای ساختاری ساده، حافظه ای در حد چند بایت، و قیمتی ارزان هستند. استفاده از این قفل ها بسیار ساده بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد،تنها کافیست که نرم افزار ویژه قفل را ( که توسط شرکت تولید کننده قفل ارائه شده ) اجرا نمود. در ابتدا که قفل فاقد اطلاعات است، اول یک کلمه دلخواه، به عنوان کلمه عبور درخواست کرده و سپس با توجه به نوع قفل، یک یا چند کلمه اطلاعات را دریافت و در حافظه قفل ثبت کنید. در دفعات بعد می بایست کلمه عبوری که اولین بار ثبت شده، وارد شود تا بتوان به اطلاعات درونی قفل دسترسی داشت. البته بعد از ورود به برنامه این کلمه قابل تغییر است. در هر صورت، پس از ثبت اطلاعات در قفل، تولید کننده نرم افزار، اطلاعات ثبت شده در یک برنلمه چک می کند که نحوه چک کردن اطلاعات، با توجه به نوع قفل متفاوت است. در بعضی فقط اطلاعات درون قفل چک می شود و در بعضی دیگر، در مرحله اول وجود قفل چک شده و در مرحله بعدی، اطلاعات درون آن چک می شود.



کتاب مقدمه ای بر شبکه های عصبی برای جاوا

دوشنبه 90/8/9
10:21 عصر
amirsaeedi

Introduction to Neural Networks for Java
by Jeff Heaton

Publisher: Heaton Research, Inc. 2008
ISBN/ASIN: 1604390085
ISBN-13: 9781604390087
Number of pages: 440

Deion:
The book introduces the Java programmer to the world of Neural Networks and Artificial Intelligence. Neural network architectures, such as the feedforward, Hopfield, and self-organizing map architectures are discussed. Training techniques, such as backpropagation, genetic algorithms and simulated annealing are also introduced.



ویندوز 8 و امکاناتش!!

دوشنبه 90/8/9
10:16 عصر
amirsaeedi

تشخیص چهره کاربر به جای رمز عبور

در سال 2012 میلادی حسگرهای به‌کار رفته در دستگاه‌هایی مانند میکروفون‌ها، دوربین‌های دیجیتالی، گیرنده ماهوره‌ای GPS، سیستم‌های سرعت‌سنج، دماسنج و حسگرهای مغناطیسی که با رایانه‌های شخصی سازگار هستند، به ویندوز 8 امکان می‌دهند که پس از تشخیص چهره کاربر اجازه ورود به رایانه را صادر کند.

پیروی از دستگاه‌های الکترونیکی

مایکروسافت در نظر دارد نسخه جدید سیستم‌عامل خود را از حالت ماشین-محور خارج کرده و به صورت کاربر-محور ارایه دهد. این مسئله به این معنی خواهد بود که ویندوز 8 می‌تواند زمانی که شما از رایانه شخصی به لپ‌تاپ و به دستگاه‌های دیجیتالی کوچک‌تر منتقل می‌شود، خدمات متناسب با شما را ارایه دهد.

پشتیبانی از نمایشگر لمسی و چند لمسی مایکروسافت به همکاران خود توضیح داده است که ویندوز 8 را با قابلیتی بهتر از نمایشگر لمسی iPad اپل عرضه می‌کند. این سیستم‌عامل همچنین می‌تواند از سیستم‌های سرعت‌سنج، سیستم هوشمند شناسایی محل استقرار کاربر، سیستم تشخیص نور محیط پشتیبانی کند.

تماشای فیلم‌های HD در تلویزیون‌های بی‌سیم
ویندوز 8 قابلیت سازگاری با انواع دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گیرنده‌های تلویزیونی را دارد و می‌تواند امکان تماشای فیلم‌ها با کیفیت بسیار بالای HD را فراهم کند. بر این اساس کاربر می‌تواند لپ‌تاپ خود را روشن کند،‌ فیلم مورد نظر خود را در اینترنت بیابد، و با یک کلیک آن را به صورت بی‌سیم به تلویزیون خود انتقال داده و آن را تماشا کند.

بارگذاری ابزارهای مورد نیاز از فروشگاه Windows App Store
مایکروسافت مانند فروشگاه اینترنتی که اپل هم‌اکنون برای آیفون و iPad عرضه کرده، مرکز اینترنتی ویژه‌ای عرضه می‌کند که کاربران در سراسر دنیا می‌توانند کلیه ابزارها و برنامه‌های مورد علاقه خود متناسب با سیستم‌عامل ویندوز 8 را از آن بارگذاری کند.

کشتن ویروس و حفظ اطلاعات کاربران
ویروس‌ها معمولا با قابلیت تخریب اطلاعات ذخیره شده روی رایانه‌ها عرضه می‌شوند، اما ویندوز 8 به گونه‌ای ساخته می‌شود که بدون آسیب رساندن به اطلاعات می‌تواند کلیه ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب را از بین ببرد.

بوت شدن رایانه بدون درنگ
یک بررسی که در مارس 2010 انجام شد نشان داد که زمان صرف شده برای بالا آمدن ویندوز مهم‌ترین عامل نارضایتی کاربران محسوب می‌شود. بر این اساس مایکروسافت قصد دارد ویندوز 8 را به گونه‌ای طراحی کند که بالا آمدن آن طول نکشد و از زمان روشن کردن رایانه تا بالا آمدن سیستم هیچ زمانی صرف نشود. در ویندوز ویستا زمان بوت شدن رایانه 40 ثانیه بود که در ویندوز 7 این رقم به 37 ثانیه رسید. اما مایکروسافت قصد دارد آن را در ویندوز 8 صفر کند.

کنترل بیشتر بر رایانه

یکی از مهم‌ترین اهدافی که مایکروسافت در ویندوز 8 دنبال می‌کند، آسان‌سازی استفاده از ابزارها و ارتقا تجربیات رایانه‌ای کاربران است. مایکروسافت در این سیستم‌عامل روش‌های جدید ارتباط با رایانه را در اختیار کاربران می‌گذارد و امکان کنترل بیشتر رایانه را برای کاربران فراهم می‌آورد.

برخی تصاویر مرتبط

چند وقتی است که اطلاعات جدیدی راجع به ویندوز 8 در اینترنت منتشر شده و هر چند وقت یکبار ، تصاویر و عکس هایی از این ویندوز به بیرون درز می کند.

در ادامه جدیدترین تصاویر ویندوز 8 به همراه توضیحاتشان آمده است.

تصویر اول : قابلیت جدید Drag & Dro

ویندوز 8Drag and drop در ویندوز 8 

این قابلیت جدید اجازه می دهد براحتی فایل ها و فولدر ها را از طریق Address Bar ( نوار آدرس) انتقال دهید

تصویر دوم : قابلیت جدید قفل صفحه

ویندوز 8
قفل صفحه در ویندوز 8

این قابلیت چیزی شبیه به Log Off است اما در واقع به شما امکان قفل کردن صفحه را می دهد . در Log off برنامه های باز بسته می شوند ولی در قفل صفحه فقط صفحه نمایش قفل می شود . 

تصویر سوم : قابلیت جدید برای Windows Live

ویندوز 8قابلیت جدید برای Windows Live 

این قابلیت اجازه می دهد تنظیمات و اطلاعات مختلفی  ( از جمله زبان ، تصویر بگ گراند و…) را که روی ویندوز خود دارید ، براحتی روی یک ویندوز دیگر انتقال دهید.

تصویر چهارم : قابلیت جدید استفاده از Cloud 

ویندوز 8قابلیت جدید استفاده از Cloud در ویندوز 8 

برای درک این قابلیت جدید باید با Cloud Computing یا همان پردازی ابری آشنا باشید. این قابلیت امکان استفاده شما از محیط Cloud را فراهم می کند ( فرض کنید یک ویندوز آنلاین دارید به همراه یک هارد درایو آنلاین که با یک نام کاربری و یک رمز عبور می توانید به این ویندوز و هارد درایوش از همه جای دنیا متصل شوید و از آن استفاده کنید!)

تصویر پنجم : قالبیت نصب اجزای ویندوز در هر جا

 

 

ویندوز 8قابلیت جدید نصب اجزای ویندوز 8 در هر جا 

وقتی شما در حال نصب نرم افزاری هستید می توانید آن را در هر درایوی که بخواهید نصب کنید اما این امکان برای نصب اجزاء و بسته های آپدیت ویندوز فراهم نیست، یعنی شما نمی توانید مثلا یک درایور سخت افزاری جدید را بگونه ای نصب کنید که اطلاعات نصب شده روی درایو ویندوز قرار نگیرد و مثلا در درایو D ذخیره شود.

اما در ویندوز 8 این امکان داده شده است تا شما یک فضای مشخص به غیر از درایوی که ویندوز روی آن نصب شده برای این کار اختصاص دهید.

 

هرگونه کپی و برداشت از این پست ، فقط با لینک به اصل مطلب مجاز می باشد!

کپی و برداشت برای رسانه های چاپی ، باید هماهنگ شود!

شرمندم هماهنگ نکردم

منبع

جی آر اف



مشاوره!!

دوشنبه 90/8/9
10:3 عصر
amirsaeedi

نظر یکی از کاربران

" با سلام خواهش میکنم مطالبم را بخوانید و کمکم کنید چون من واقعا سر در گم شدم دانشجوی ترم اول مهندسی فناوری اطلاعات مقطع ارشد هستم لیسانسم را در دانشگاه ازاد در رشته نرم افزار گرفتم اما به علت مشکلاتی میخوام از صفر شروع کنم میخوام بدونم چه مطالبی از مبتدی تا پیشرفته را باید یک کارشناس نرم افزار بداند مثلا یکیش نرم افزار matlab لطفا خواهشا از ابتدا بگید که چی بخونم تا بتونم رامو پیدا کنم چه نرم افزار هایی -چه زبان هایی برنامه نویس -چه کارهایی باید بلد باشم."

 

این سوال یکی از مراجعین سایت است که البته سوال بسیاری از دیگر مراجعین هم بوده و احتمالا هست. با توجه به اینکه هر روز با دانشجویان سر و کار دارم می دانم که این یکی از بزرگترین مشکلات دانشجویان است. در این نوشته قصد ریشه یابی و ارائه راه حلی در خور وسع خودم دارم.

می گویند دکتر شریعتی به دانشجویانش می گفت پاسخهایی را می پسندم که ناشی از تفکر باشد نه کپی متن کتاب!

جوزدگی و دور هم بودن: مشکل دانشجویان در حین تحصیل

مشکل از آنجا آغاز می شود که در نظام آموزشی ما دانش آموزان و حتی دانشجویان وادار به تفکر نمی شوند. غالب تکالیف، تقلیدی است. شما باید کتابی را بخوانید و همان را پس بدهید. هیچگاه تشویق نمی شوید که درباره زندگیتان، آینده شغلی تان، کاربرد رشته خودتان در جامعه تفکر کنید. کم می شود که مثلا استادی یا معلمی بگوید این درسی را که می خوانید چه کاربردی دارد و در آینده به چه دردتان خواهد خورد. دانشجویان هم سراغ چنین سوالاتی کمتر می روند و چون دَورهم هستند و خوشند نگران نیستند. حدیث است که می فرماید وقتی بلایی همه گیر شد، تحملش آسان می شود. این موضوع شده است بلای همه گیر، دانشجویان به یکدیگر نگاه می کنند می بینند دوستانشان دارند گیم بازی می کنند یا قهوه تلخ می بینند، آنها هم تشویق می شوند که بی خیال باشند. (البته همیشه استثنائاتی وجود دارند)

نکته بسیار قابل توجه این است که زمانی که فارغ التحصیل می شویم، تازه دوهزاریمان می افتد که ای داد بیداد. چهار سال درس خواندیم ولی ظاهرا چیزی یاد نگرفته ایم!! ممکن است مدتی هم غصه بخوریم... حالا چند راه حل وجود دارد:

 

  • یکی اینکه با همین تحصیلات آبدوغ خیاری برویم و در جایی استخدام شویم؛ این جا اگر دولتی بود که زیاد به جایی بر نمی خورد و باز دور هم هستیم! لیکن اگر خصوصی بود ناچاریم تازه شروع کنیم به یادگیری
  • دوم اینکه بی خیال درس شده و شغل آزاد انتخاب کنیم، آن هم از نوعی که هیچ ارتباطی با تحصیلاتمان نداشته باشد، مثلا بقالی، نصب پرده، صوتی تصویری و امثال اینها. (این کار را اگر چهار سال زودتر انجام می دادیم شاید بهتر هم بود!)
  • سوم اینکه ادامه تحصیل دهیم، شاید که جبران مافات کنیم. این کار البته دردسرش بیشتر است، چون در فوق لیسانس دیگر خودمان هم وظیفه ای داریم. باید برای هر درسی یکی دو سمینار ارائه دهیم، باید با کتابهای لاتین کنار بیاییم و حتی پیش فرضهای استاد را هم بپذیریم. مثلا استاد انتظار دارد که اولین پروژه درسی را با نرم افزار متلب (MATLAB) بنویسیم ولی ما تا کنون نمی دانستیم که به جز زبان پاسکال و C زبان دیگری هم برای برنامه نویسی هست!

 

بحث من در مورد افرادیست که گزینه سوم را انتخاب می کنند:

ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است

مهم نیست که چهار سال گذشته و ما درس زیادی یاد نگرفته ایم. مهم این است که دوستانی یافته ایم، زندگی اجتماعی را آموخته ایم و مهمتر این که تجربیات خوبی اندوخته ایم. مهمترین تجربه همین که باید خودمان به فکر خودمان باشیم، باید کاری بکنیم. اینکه فهمیده ایم با کپی کردن و تقلب شاید بتوان نمره گرفت لیکن نمی توان یاد گرفت. ضمن اینکه در جامعه که نمی توان همیشه تقلب کرد. در مقابل استاد و سایر دانشجویان که نمی شود از روی کاغذ مطلبی را ارائه داد. برنامه هایی که نیاز خودمان و جامعه است را که همیشه نمی توان دانلود کرد.

در دوره کارشناسی ارشد یا هر زمان دیگری که متوجه شدید باید کاری کرد، آستینهای همت را بالا بزنید و دست به کار شوید. ببینید چه چیزهایی نیاز رشته شما و جامعه است، آنها را یاد بگیرید. دقت کنید که از این پس باید به فکر آینده شغلی هم باشید، لذا در یک موضوعی که نیاز جامعه هست سعی کنید متبحر شوید. مثلا در رشته نرم افزار می بینید برنامه نویسی تحت وب نیاز امروز بسیاری از سازمانهاست، آن را خوب یاد بگیرید. در رشته برق، گرایش الکترونیک، می بینید شرکتهای سخت افزاری نیاز مبرمی به افرادی که با FPGA آشنا هستند دارند، آن را بیاموزید. اصلا گاهی اوقات خوب است شما ابتدا علاقه خودتان را بیابید، و برای آن کار پیدا کنید و پایان نامه تان را هم در راستای آن تعریف کنید! این حالت ایده آل است.

موانع سر راه

و آمّا! بدانید که اگر با پایه ضعیف وارد دوره کارشناسی ارشد شوید (مخصوصا در رشته های فنی) با موانع زیادی رو به رو خواهید شد. مثلا شما زبان انگلیسی تان خوب نیست، لیکن کتابها و مقالاتی که استادتان معرفی می کند انگلیسی است. شما با نرم افزارهای شبیه سازی و زبانهای برنامه نویسی آشنایی ندارید لیکن هر دو هفته باید یک پروژه تحویل دهید. شما در ریاضیات 1 و 2 ضعف دارید لیکن باید فرمول های عجیب و غریب پای تخته را با تکان سر بپذیرید. (یعنی ناچارید بپذیرید که لااقل پیش سایر دانشجویان کم نیاورید) اینها واقعا مشکل است؛ بنده دارم از نزدیک می بینم. لیکن باید جبران کرد. اگر الان جبران نکنید لابد در خدمت مقدس سربازی جبران خواهید کرد؟!

کوچک که بودم برایم پذیرفتن این حدیث خیلی سخت بود: ساعتی تفکر بهتر است از هفتاد سال عبادت. الان سالهاست که دیگر برایم سخت نیست!

موفق باشید



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir