اوایل تیر 91 - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

بعضی آدمها هستن با چیزهای کوچک

سه شنبه 91/4/6
2:49 عصر
amirsaeedi
آدمایی هستن که
هروقت ازشون بپرسی چطوری؟ می گن خوبم..
وقتی می بینن یه گنجشک داره رو زمین دنبال غذا می گرده,
راهشون رو کج می کنن از یه طرف دیگه می رن که اون نپره...
اگه یخ ام بزنن, دستتو ول نمی کنن بزارن تو جیبشون...
آدمایی که از بغل کردن بیشتر آرامش می گیرن تا از چیز دیگه
همونایین که براتون حاضرن هرکاری بکنن
اینا فرشتن...
تو رو خدا اگه باهاشون می رید تو رابطه , اذیتشون نکنین...
تنهاشون نزارین , داغون می شن !!!

 

همین‌ها هستند که دنیا را جای بهتری می کنند

مثل آن راننده تاکسی‌ای که حتی اگر در ماشینش را محکم ببندی بلند می گوید: روز خوبی داشته باشی.

... آدم‌هایی که توی اتوبوس وقتی تصادفی چشم در چشمشان می شوی، دستپاچه رو بر نمی‌گردانند، لبخند می زنند و هنوز نگاهت می کنند.

آدم‌هایی که حواسشان به بچه های خسته ی توی مترو هست، بهشان جا می دهند، گاهی بغلشان می کنند.

دوست هایی که بدون مناسبت کادو می خرند،... مثلا می گویند این شال پشت ویترین انگار مال تو بود. یا گاهی دفتریادداشتی، نشان کتابی، پیکسلی.

آدم‌هایی که از سر چهار راه، نرگس نوبرانه می خرند و با گل می روند خانه.

آدم‌های پیامک‌های آخر شب، که یادشان نمی رود گاهی قبل از خواب، به دوستانشان یادآوری کنند که چه عزیزند، آدم‌های پیامک‌های پُر مهر بی بهانه، حتی اگر با آن ها بدخلقی و بی حوصلگی کرده باشی.

آدم‌هایی که هر چند وقت یک بار ایمیل پرمحبتی می زنند که مثلا تو را می خوانم و بعد از هر یادداشت غمگین، خط‌هایی می نویسند که یعنی هستند کسانی که غم هیچ کس را تاب نمی آوردند.

آدم‌هایی که اگر توی کلاس تازه وارد باشی، زود صندلی کنارشان را با لبخند تعارف می کنند که غریبگی نکنی.

آدم‌هایی که خنده را از دنیا دریغ نمی کنند، توی پیاده رو بستنی چوبی لیس می زنند و روی جدول لی لی می کنند.

همین‌ها هستند که دنیا را جای بهتری می کنند برای زندگی کردن

مثل دوستی که همیشه موقع دست دادن خداحافظی، آن لحظه‌ی قبل از رها کردن دست، با نوک انگشت‌هاش به دست‌هایت یک فشار کوچک می دهد… چیزی شبیه یک بوسه

 

 وقتی از کنارشون رد میشی بوی عطرشون تو هوا مونده

 

وقتی باهاشون دست میدی دستت بوی عطرشونو گرفته

 

وقتی بارون میاد دستاشون رو به آسمونه

 

وقتی بهشون زنگ میزنی حتی وقتی که تازه خوابیدن با خوشرویی جواب میدنو میگن خوب شد زنگ زدی باید بلند میشدم

 

وقتی یه بچه میبینن سرشار از شورو شوق میشن و باهاش شروع به  بازی کردن میشن

 

تو حموم آواز میخونن

 

آره همین ها هستند که هم دنیا رو زیبا میکنن هم زندگی رو لذت بخش تر

 

دم همشون گرمه گرم



موبایل از .... تا الان

سه شنبه 91/4/6
2:40 عصر
amirsaeedi

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


تلفن همراه به عنوان وسیله ای که تاثیر زیادی در ایجاد روابط میان دارندگان این گجت دارد، تبدیل به بخش مهمی از زندگی روزانه ما شده است و از کوچک و بزرگ همه دارای یک تلفن همراه هستند. گوشی های امروزی نسبت به گوشی هایی که در اوایل وارد بازار شده بودند بسیار متفاوت بوده و در حال حاضر شما با داشتن گوشی هایی که تبدیل به اسمارت فون شده اند نه تنها از گوشی هایی که اوایل وارد بازار شده اند استفاده نخواهید کرد بلکه سراغی از آنها هم نخواهید گرفت.

با ورود فناوری های جدید تغییرات زیادی نیز در تلفن همراه بوجود آمد و گوشی های آجری که در اولین ورود خود به دنیای ارتباطی انسانها در سال 1995 ایجاد شدند تبدیل به اسمارت فون های زیبا و چشم نواز شدند که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه سفری به اولین گوشی های تولید شده با فناوری walkie-talkie تا گوشی های اسمارت فون امروزی خواهیم داشت.


1995 : در این سال گوشی های همراه بسیار بزرگ بوده و دارای یک آنتن طولانی نیز بودند و مشابه تلفن های بی سیم خانگی امروزی بود. داشتن یک گوشی همراه به این شکل شاید امروزه کمی عجیب و مضحک به نظر برسد اما در آن سال یک گوشی محبوب و دوست داشتنی بود.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



1996 :
گوشی های تولید شده در این سال نسبت به سال قبل کمی در طراحی بهتر شده و آنتن آن کوتاه تر شد و برخی خصوصیات گوشی نیز به روز شد. در این سال گوشی نوکیا 9000 یکی از محبوب ترین گوشی ها محسوب می شد.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



1997 :
در سال 1996 آنتن های بیرونی از گوشی ها حذف شد و طراحی جدیدی را نسبت به گوشی های قبلی ایجاد کرد. این تغییر نگرش باعث ایجاد فضای اشغالی کمتری از طرف گوشی ها شد و پایه ریزی ابتدایی را برای ایجاد گوشی های همراه با آنتن داخلی ایجاد کرد. در تصویر یک گوشی تولید شده برای اپراتور AT&T را که در سال 97 ایجاد شده بود را می بینید.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 



1998 : اگر چه آنتن های خارجی بسیاری از گوشی ها حذف شد اما بودند گوشی هایی که در طراحی آنها از آنتن خارجی نیز استفاده می شد. در این سال گوشی نوکیا 5110 که از رنگ بندی های مختلفی نیز برخوردار بود یکی از گوشی های محبوب بود و حق انتخاب را برای کاربران خود از بین گوشی های با رنگ های مختلف می داد.

 

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

 



1999 : گوشی های این سال کمی فشرده تر شد. در تصویر گوشی نوکیا 3210 را می بینید که در رنگ های مختلفی تولید می شد و دارای آنتن داخلی بوده و گرافیک بهتری نسبت به گوشی های قبلی داشت و به دلیل باریک شدن گوشی نیز در بسته بندی کوچک تری عرضه شد.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2000 : در این سال اولین گوشی دارای صفحه نمایش لمسی تولید شد. هر چند تکنولوژی استفاده شده در آن همانند گوشی های لمسی امروزه نبود اما به عنوان اولین گوشی دارنده این فناوری بسیار هیجان انگیز بوده و تولید گوشی های همراه با تکنولوژی های جدید را امیدوار می کرد. در تصویر اولین گوشی لمسی تولید شده توسط موتورولا را می بینید که به صورت سیاه و سفید بوده و دسترسی به بخش های مختلف گوشی را راحت تر می کرد.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2001 : در این سال اولین صفحه نمایش تک رنگ در گوشی ها استفاده شد و برای همیشه با صفحه نمایش های موجی و سیاه و سفید قدیمی و خسته کننده خداحافظی شد. در تصویر گوشی نوکیا 8250 را می بینید که از صفحه نمایش تک رنگ استفاده کرده است و در همین گوشی می توان تفاوت را دید چرا که از بک گراند صفحه نمایش خاکستری رنگی که تا به آن زمان استفاده می شد خداحافظی کرده و از یک بک گراند متفاوتی که شبیه به آبی است استفاده شده است و دارای یک طراحی جمع و جور بوده که انتخاب بسیاری از دوستداران تلفن همراه بوده است.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2002 : در این سال شاهد یک فناوری جدید بودیم که تحول بزرگی در دنیای گوشی های همراه محسوب می شد. استفاده از صفحه نمایش رنگی و نسبتا بزرگ که گوشی را نیز یکپارچه می کرد به همراه استفاده از دوربین برای اولین بار در جهان بخشی از پیشرفت های تلفن همراه در این سال بود. در تصویر گوشی نوکیا 7650 را می بینید که به صورت کشویی بوده و دارای صفحه نمایش بزرگی نسبت به گوشی های قبلی است و دوربین آن 0?3 مگاپیکسل ! است.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2003 : در این سال گوشی برتر سامسونگ S300 معرفی شد. تا آن زمان سایر گوشی ها از یک صفحه نمایش برخوردار بودند در حالی که این گوشی دارای یک صفحه نمایش کوچک دیگری نیز برای نمایش اطلاعات تماس ها و پیام های دیگر بود و صفحه نمایش اصلی آن نیز برای کار با بخش های مختلف گوشی بود.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2004 : در این سال یکی از باریک ترین گوشی های همراه از سوی موتورولا تولید شد. در تصویر گوشی V3 موتورولا را می بینید که دارای یک کلاس خاصی بوده و بسیار خیره کننده است. دارای صفحه نمایش دوگانه و بسیار باریک بوده و دوربین VGA آن بخشی از ویزگی های این گوشی بود. تلفن همراه از زمانی که بسیار بزرگ بوده اند تا سال 2004 که این گوشی باریک تولید شد سیر تکاملی جالبی داشته اند که در حال ادامه نیز بود.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2005 : سونی (سونی اریکسون) در این سال گوشی واکمن خود یعنی W800i را معرفی کرد که در رده خود یک گوشی فوق اعاده محسوب می شد. دارای دکمه های اختصاصی برای گوش دادن به موسیقی بوده و از حافظه جانبی نیز پشتیبانی می کرد و به عنوان یک گجت عالی برای لذت بردن از موسیقی محسوب می شد .هنوز هم برخی از این گوشی استفاده می کنند.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 



2006 : در این سال تلفن همراه تبدیل به یک ابزار شیک شد و داشتن یک گوشی خاص شخصیت هر فرد را معرفی می کرد.گوشی شکلات ال جی یکی از این گوشی ها بود که سبک جدیدی را در طراحی گوشی همراه پیاده کرده بود.

 

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

 



2007 : در این سال شرکت اپل برای اولین بار در جهان گوشی هوشمند خود یعنی آیفون را معرفی کرد.این گوشی پیشرفته دارای یک سیستم عامل خاص به نام IOS بود که مایه فخر و مباهات شرکت اپل گردید. البته باید دی با ورود آیفون5 که احتمالا در پاییز معرفی خواهد شد آیا باز هم شگفتی دیگری از اپل خواهیم دید یا نه. به هر حال باید منتظر آیفون بعدی ماند.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2008 : چون در این سال و بعد از آن استفاده از لپ تاپ بسیار شده بود گوشی های تولید شده نیز دچار تحول شدند. گوشی HTC G1 یکی از گوشی هایی بود که با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ یک کیبورد QWERTY نیز به صورت کشویی نیز در آن تعبیه شد و از سیستم عامل اندروئید استفاده می کرد.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2009 : در این سال هنوز هم گوشی ها در کف دست جای می گرفت اما صفحه نمایش آنها بزرگ تر شده و کیفیت آنها نیز افزایش داده شده بود. موتورولا نقطه عطف این سال در تولید گوشی های با کیفیت بود که دارای صفحه نمایش بزرگ ، کیبورد QWERTY و استفاده از سیستم عامل اندروئید بخشی از امکانات این گوشی پشرفته در آن زمان بود.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2010 : گوشی های تولید در این شال چیزی شبیه به تصویر بود. آیا فکر می کردید گوشی های اولیه و بزرگ با تحولی این چنین روبرو شود؟ گوشی تولیدی موتورولا با برخی امکانات جدید دیگر امکان کار راحت و دسترسی آسان به بخش های مختلف گوشی را فراهم کرد.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2011 : این سال، سال بازگشت دوباره صفحه نمایش لمسی به عنوان یک ابزار فوق العاده در طراحی تلفن همراه بود.در تصویر گوشی Galaxy s2 سامسونگ را می بینید که تمام ویزگی هایی که یک گوشی هوشمند باید داشته باشد را در خود جای داده است.دوربین 8 مگاپیکسلی، صفحه نمایش AMOLED، سیستم عامل اندروئید به همراه ضخامتی در حدود یک سانتیمتر با پشتیبانی از وب و GPS بخشی از ویزگی های این گوشی هوشمند است. این گوشی برترین گوشی سال 2011 شد.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



2012 : در این سال گوشی Lumia 800 نوکیا با سیستم عامل ویندوز 7 معرفی شد. شاید هیچکس تصور نمی کرد با گذشت 17 سال از تولید گوشی های تلفن همراه آنها تبدیل به یک کامپیوتر، GPS، رادیو و سایر امکانات پیشرفته دیگر شوند. تلفن های همراه تولیدی از نظر فرم و عملکرد و ویژگی های موجود در آنها در حال تکامل است و به سیر تکاملی خود نیز ادامه خواهند داد و با این تکامل همیشگی نمی توان هیچ تصوری از گوشی های تولیدی در آینده و قرار گرفتن آنها پشت ویترین مغازه ها داشت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



فکرش رو بکن اگر میشد چی میشد؟

جمعه 91/4/2
1:55 صبح
amirsaeedi

 

هر پشه ای وارد خونه ت شه در جا تبدیل شه به یه تراول 50 تومنی

زنگ بزنی آژانس بین المللی انرژی اتمی، بگی یه ماشین می خوام
 


آخر شبا رفتگرا سوار جاروهاشون بشن برن خونه
 


موهات "فر" باشه , روش پیتزا بپزی
 


شب خواب ببینی که 1 ماه داری میری سر کار, صبح که بیدار شدی حقوقشو بگیری
 


پشه ها به جای اینکه خونمون رو بمکن، میومدن چربی های اضافه بدنمون رو می مکیدن
 


ماهی از آب در بیاد تو ساحل سیگارشو بکشه برگرده تو آب
 



ورودی ِ لاس وگاس بزنه :به شهر شهیدپرور ِ لاس وگاس خوش آمدید
 



بوق زدن ممنوع باشه ماشینتو بذاری رو ویبره
 


حراست دانشگاه دم در با دقت نگات کنه ، اشکالای آرایشیتو بگه ، برات درسش کنه. لوازم آرایش بهت قرض بده ، یادت بده چجور آرایشی بهت میاد
 



رو مانیتورت مگس بشینه، با موس بگیریش، بندازیش تو ریسایکل بین


سایه ات سفید باشه
 


تو گوگل سرچ می کردی "نیمه گم شده ی من " عکساشو واست می آورد راحت پیداش می کردی
 


شامپو ضدِ شوره بخوری ، دلشوره هات تموم بشه
 

بفهمن اصغر فرهادی دوپینگ کرده همه جایزه هاشو بگیرن
 

درخت خرما و گردو رو پیوند بزنی خرما گردویی بده
 

رگ قلبت بگیره به جای اینکه بالون بزنن پاراگلایدر بزنن
 

واسه کاردستی ِ مدرسه یه ساختمون ِ هشت طبقه ی 32 واحدی ِ اسکلت فلزی ببری


یه دختر رو برات نشون کنند با سنگ بزنیش


بری مکه به جای سنگ زدن به شیطون یه چاقو در بیاری بکنی تو شکمش خیال همه رو راحت کنی


چشم و مغز و قلبمون یه جلسه تشکیل بدن تکلیفشونو با ما روشن کنن

 

 



اختراع سوسک امدادگر

دوشنبه 91/3/29
1:44 صبح
amirsaeedi
دانشمندان با الهام از رفتار سوسک و مارمولک ها روباتی ساختند که می تواند در عملیات نجات زلزله و حوادث دیگر کاربرد داشته باشد.

سوسک ها و مارمولک ها توانایی بالایی در "سریع وارونه شدن" دارند. آنها خیلی سریع خود را به لبه هر سطحی می رسانند و بدون اینکه ذره ای از سرعت شان کم شود، خود را در زیر میز یا هر سطح دیگری نگه می دارند.

دانشمندان همیشه برای طراحی روبات ها از طبیعت الهام می گیرند. "روبرت فول"، زیست شناس و دانشمند دانشگاه کالیفورنیا می گوید:" ما در حال مطالعه وضبط فیلم هایی از سرعت بالای سوسکی در آزمایشگاه بودیم و محو عبور سریع این جانور از شکاف ها و موانع سر راهش شده بودیم که ناگهان به شکل حیرت آوری متوجه شدیم سوسک مورد نظر را گم کرده ایم.

مدتی به دنبال سوسک گشتیم و آن را زیر میز پیدا کردیم که خودش را به شکل وارونه به لبه زیرین میز نگه داشته بود. سپس فیلم ضبط شده را با دقت بیشتری نگاه کردیم، و متوجه شدیم که سوسک از پاهای قلاب مانندش استفاده می کند و با گیردادن ناخن هایش به لبه سطوح، خود را به صورت وارونه نگه می دارد."

 

 

دانشمندان سرعت حرکت مارمولک را هم مورد آزمایش قرار دادند و متوجه شدند که مارمولک هم دقیقا از شیوه سوسک برای پنهان شدن استفاده می کند. این موجود از ناخن های پای قلاب مانندش برای آویزان شدن در زیر سطوح استفاده می کند.

 این گروه تحقیقاتی با "آدریان جوسوفی" که زندگی مارمولک ها را در جنگل های سنگاپور مطالعه می کرد، تماس گرفتند تا ببینند آیا مارمولک در حیاط وحش هم به همین شیوه زیر سطوح مختلف شیرجه می رود یا نه.

فول می گوید: " می خواستیم بدانیم آیا این حیوان در طبیعت هم برای فرار از شکارچیان، همین رفتار را دارد یا نه."  فول با تعجب مشاهده کرد که مارمولک  درازای برگ "درخت سرخس لانه پرنده ای" را با سرعت طی کرد و ناگهان ناپدید شد. پس از بررسی فیلم ضبط شده، دانشمندان دیدند که مارمولک بلافاصله به زیر برگ درخت رفته و خود را به صورت وارونه نگه داشته است.

 

دانشمندان با الهام از این رفتار سوسک ها روباتی طراحی کرداند که حرکات سوسک و مارمولک را که در یک چشم بر هم زدن زیر سطوح مختلف پنهان می شوند، تقلید می کند تا شاید بتوان از آن درعملیات نجات و همچنین مانورهای مختلف استفاده کرد.

آنها با نصب زیپ های قلاب مانندی به پاهای عقبی روبات و چسباندن نوارهایی به زیر میز که گیره های ریز کوچکی بر روی سطح خود داشتند،  توانستند رفتار سوسک ها را تقلید کنند. این روبات "داش" (جانور اتوماتیک و پهن شش پا) نام دارد.

داشنمندان معتقدند که می توان از این روبات در عملیات نجات زلزله، طوفان و یا انفجارها استفاده کرد. سوسک ها و مارمولک ها قادرند پس از اینکه به صورت وارونه در زیر سطوح پنهان شوند، مسیر خود را در حالی که همچنان وارونه هستند ادامه دهند. دانشمندان امیدوارند روبات آنها هم در آینده از چنین قابلیتی برخوردار شود.



راز طول عمر کشف شد

دوشنبه 91/3/29
1:42 صبح
amirsaeedi
تفاوت‌های اپی‌ژنومی در نوزادان و صدساله‌ها سرنخ‌های جدیدی را در خصوص افزایش طول عمر در اختیار دانشمندان قرار داد.

 یک تحقیق بین‌المللی دیدگاه‌ جدیدی را در خصوص چگونگی تنزل عوامل اپی‌ژنتیکی با گذشت زمان مطرح کرد. به این دلیل که ضایعات اپی‌ژنتیکی برگشت‌پذیر بوده امکان ساخت داروهای افزایش‌دهنده طول عمر وجود دارد.

این پژوهش که توسط «مانل استلر» پروفسور ژنتیک دانشگاه بارسلونا رهبری شد، بیان‌گر تفاوت اپیژنومی نوزادان و صدساله‌هاست.

در حالی که ژنوم سلول‌های بدن انسان فارغ از ظاهر و عملکرد آن‌ها یکسان است، سیگنال‌های شیمیایی تنظیم‌کننده آن‌ها موسوم به عامل‌های اپی‌ژنتیکی مختص هر بافت و ارگان بدن انسان هستند. این بدین معناست که تمامی اجزای بدن ما دارای الفبای (ژنوم) یکسان بوده اما هجی (اپیژنوم) هر بخش متفاوت است. بر اساس نتایج این تحقیق، اپیژنوم بسته به سن فرد حتی برای بافت یا ارگان یکسان تغییر می‌کند.

در این پژوهش اپیژنوم‌های گلبول‌های سفید خون یک نوزاد تازه متولد شده، یک مرد میانسال و یک فرد 103 ساله به طور کامل توالی داده شدند. نتایج حاکی از آن بود که فرد صد ساله دارای یک نوع اپیژنوم تغییریافته است که بسیاری از کلیدها (گروه شیمیایی متیل) را از دست داده، بیان ژنی نامناسب را تقویت و به جای آن کلید تعدادی از ژن‌های حفاظتی را غیرفعال کرده است.

با اعمال این نتایج به گروه بزرگ‌تر نوزادان تازه متولد شده، میانسالان و صدساله‌‌ها، دانشمندان به فرایند روزانه و ادامه‌دار تغییر اپیژنوم پی بردند. با این حال استلر مدعی است که ضایعات اپی‌ژنتیکی بر خلاف ضایعات ژنتیکی برگشت‌پذیر (قابل معکوس) بوده و بنابراین اصلاح الگوهای متیلاسیون دی ان ای با ایجاد تغییرات رژیمی یا مصرف دارو ممکن است محرک افزایش طول عمر باشند.

نتایج این تحقیق در مجله پیشرفت‌های آکادمی ملی علوم (PNAS) انتشار یافت.



رژیم غذایی در فصل امتحانات

دوشنبه 91/3/29
1:41 صبح
amirsaeedi
داشتن یک تغذیه مناسب در فصل امتحانات می تواند بر تمرکز، حافظه، و مهارت های حل مسئله به شما کمک کند.

تغذیه یکی از مهترین نکات برای موفقیت در امتحانات است. اما آیا می‌دانید که به این منظور چه باید بخورید؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، داشتن یک تغذیه مناسب در فصل امتحانات می تواند بر تمرکز، حافظه، و مهارت های حل مسئله به شما کمک کند.

یکی از نکات کلیدی برای موفقیت در دوره امتحانات، این است که از قبل خود را آماده کنید. اگر می خواهید عملکرد خوبی در دوره امتحانات داشته باشید، بهتر است تغییری در تغذیه و رژیم غذایی خود بدهید. علاوه بر خوردن مواد انرژی زا در وعده های اصلی روزانه، خوردن وعده های سبک تر در طول روز به عملکرد بهتر مغز و داشتن سطح بهتری از انرژی کمک می کند.

سعی کنید در این دوره استرس زا از مواد غذایی استفاده کنید که عناصر زیر را داشته باشند:

اکسید روی

آزمایشات اخیری که بر روی کودکان در داکوتای شمالی انجام شد نشان داد که مکمل های زینک در افزایش سرعت تفکر افراد بسیار موثر است. به این کودکان هر روز مقدار 20 گرم "اکسید روی" داده می شد. آنها در زمینه حافظه تصویری، در مقایسه با کودکانی که روی دریافت نکرده بودند، 12 درصد بهتر عمل کردند.

می توانید زینک مورد نیاز بدن تان را از مواد غذایی مانند گوشت قرمز، ماهی، صدف ماهی، تخم مرغ، مغزها مانند گردو، پسته و بادام و... تامین کنید.

امگا 6 و امگا 3

برخی از انواع چربی ها برای بدن ما مضر هستند و باید آنها را از برنامه غذایی حذف کرد. اما برخی دیگر برای عملکرد بهتر مغز ضروری هستند. امگا 3 باعث افزایش هوش احساسی شما می شود و به حرکت دندانه های مغز کمک می کند. در واقع چربی ها بیش از 60 درصد از مغز انسان را شامل می شوند و وجود اسیدهای چرب مفید در رژیم غذایی فرد تأثیرات عمده ای روی عملکرد مغز انسان دارد.

اسیدهای امگا 3 برای تنظیم فعالیت بدن انسان موادی ضروری هستند، ولی در بدن ساخته نمی‌شوند.

شما می توانید با خوردن روغن ماهی (سه بار در هفته) و یا مکمل روغن ماهی، امگا 3 مورد نیاز بدن تان را تامین کنید. امگا 3 باعث افزایش تمرکز و قوه ادراک، بهبود توان ذهنی و حافظه می شود. گیاهانی نظیر گردو و تخمه آفتابگردان، و ماهی به خصوص ماهی سالمون سرشار از امگا3 هستند.

چربی های امگا 6 هم در فرآورده هایی همچون شیرکم چرب، روغن های گیاهی، دانه های روغنی (کنجد، شاهدانه، آفتاب گردان و کدو) و همچنین انواع دانه های آجیل یافت می شود.

فسفولیپید

یکی دیگر از اعضای خانواده چربی های مفید که در مغز انسان نیز یافت می شود فسفولیپیدها هستند. این نوع چربی سازنده غلاف و لایه های چربی محافظ در اطراف سلول های عصبی هستند. آنها همچنین باعث افزایش روحیه، قابلیت های ذهنی و جلوگیری از بیماری های ناشی از افزایش سن و آلزایمر می شوند. با وجودی که بدن توانایی ساخت فسفولیپیدها را دارد اما دریافت میزان بیشتر از این عنصر از طریق مواد غذایی سودمند است. زرده تخم مرغ و ماهی ساردین غنی ترین منبع فسفولیپید است.

اما سعی کنید فسفولیپید موجو در این مواد غذایی را با دادن حرارت بیش از حد به آنها از بین نبرید. از روش های ملایم تری برای طبخ آنها استفاده کنید. مثلا می توانید تخم مرغ را به صورت آب پز میل کنید و ماهی را روی حرارت ملایم و یا داخل فویل طبخ کنید.

دی‌ متیل‌ اتانول ‌آمین

شبه ویتامین ها دسته ای از ترکیبات غذایی هستند که به علت وجودشان در غذا در مقادیر کم و نیاز بدن به آنها خصوصیاتی شبیه ویتامین ها دارند. یکی از این شبه ویتامین ها "دی متیل اتانول آمین" است.

در تقویت حافظه نقش مهمی دارد و باعث کاهش استرس، افزایش تمرکز و یادگیری دی متیل اتانول آمین می شود. ساردین و چربی های امگا 3 سرشار از این ماده هستند. می توانید در فصل امتحانات ساردین را در کنار سیب زمینی پخته شده بخورید. اگر از بوی ماهی خوش تان نمی آید، کنسرو ساردین را در سس گوجه مخلوط کنید و با افزودن انواع مختلفی از سبزیجات و یا سالاد به همراه برنج میل کنید.

آهن و ویتامین B

آهن و ویتامین B برای حفظ شرایط جسمانی و تامین انرژی مورد نیاز برای عملکرد ذهن به هنگام مطالعه ضروری هستند. شما می توانید آهن را از گوشت قرمز، اسفناج، و غلات و ویتامین B را در تمامی غلات، جوانه گندم، تخم مرغ، و انواع مغزها تامین کنید.

رژیم میوه

خوردن انواع میوه ها را در این دوره به شما توصیه می کنیم. چرا که میوه ها شامل همه مواد با ارزش موجود در گوشت، تخم مرغ، ماهی، مغزها و غیره هستند. علاوه بر این قند آنها کمتر است. مواد افزودنی مصنوعی هم به متعادل کردن قند خون شما کمک می کند.

مکمل های ویتامین C نمی توانند جایگزین غذای اصلی شوند. پرتقال نه تنها دارای ویتامین C طبیعی است، بلکه می توانید فیبر، بتاکاروتن و سایر مواد معدنی بدنتان را از طریق خوردن پرتقال تامین کنید.

زمانی که برای درس خواندن به کتابخانه می روید، یک عدد سیب، پرتقال، موز، هویج، زردآلو به همراه خود ببرید.

صبحانه را فراموش نکنید

تا به حال دلایل زیادی درباره اهمیت خوردن صبحانه شنیده اید. اما باید بدانید چه چیزی در وعده صبحانه بخورید، تا در دوره امتحانات بهتر عمل کنید. خوردن کافئین و یک دونات در وعده صبحانه نه تنها به نفع شما نخواهد بود، بلکه اثرات منفی بر روی عملکرد مغز خواهد داشت. بهتر است در وعده صبحانه موادی را که شامل پروتئین، کلسیم، و فیبر هستند، بخورید. پس خوردن تکه ای از یک میوه و شیر ... در وعده صبحانه به شما کمک می کند.



یازده دلیل برای لبخند زدن

دوشنبه 91/3/29
1:41 صبح
amirsaeedi
یک نشانه از قابل اعتماد بودن ما، لبخند است. لبخندهای واقعی پیام می‌فرستد که دیگران می‌توانند به ما اعتماد و با ما همکاری کنند. کسانی که لبخند می‌زنند معمولاً سخاوت و برون‌گرایی بیشتری دارند.

آدم‌ها ممکن است همیشه لبخند بزنند، به ویژه وقتی در جمع هستند، اما لبخند فقط نشان‌دهنده شادبودن آنها نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می‌کنیم؛ زیرا لبخند می‌تواند پیام‌های مختلفی را به دیگران برساند.

به گزارش سایت سیمرغ در زیر به 10 روشی که می‌توان از لبخند برای فرستادن پیام در مورد قابل اعتماد بودن، جذابیت، اجتماعی بودن و ویژگی‌های بسیار دیگر در مورد خودمان استفاده کرد، اشاره می‌کنیم.

1 - تشویق دیگران برای اعتماد به شما

در دنیایی که همه فقط به فکر خودشان هستند، واقعاً به چه کسی می توان اعتماد کرد؟ یک نشانه از قابل اعتماد بودن ما، لبخند است. لبخندهای واقعی پیام می‌فرستد که دیگران می‌توانند به ما اعتماد و با ما همکاری کنند. کسانی که لبخند می‌زنند معمولاً سخاوت و برون‌گرایی بیشتری دارند.

2 - جلب ملایمت و ارفاق دیگران

وقتی افراد کار بدی انجام می‌دهند و دستگیر می‌شوند معمولاً لبخند می‌زنند. آیا این کار برایشان فایده‌ای دارد؟ بر اساس تحقیقی که توسط لافرانس LaFrance و هِچ Hecht در 1995 انجام گرفت، می‌تواند این‌طور باشد. ما با کسانی که قانون شکنی کرده‌اند، اگر بعد از آن لبخند بزنند، با ملایمت و ارفاق بیشتری برخورد می‌کنیم. مهم نیست که آن لبخند، لبخندی دروغین باشد، لبخندی از روی بیچارگی یا یک لبخند واقعی، همه آنها باعث می‌شود برای فرد خاطی کمی تحفیف قائل شویم.

3 - رهایی از خطاهای اجتماعی

فراموش کردید به مناسبت سالگرد ازدواجتان برای همسرتان هدیه بخرید؟ اسم یک مشتری مهم را فراموش کرده‌اید؟ سهواً یک بچه کوچک را لگد زده‌اید؟ اگر چنین مواردی برای شما هم پیش آمده باشد، احتمالاً خجالت‌زده شده‌اید.

عملکرد خجالت این است که شما را از مکان‌های اجتماعی پرفشار بیرون کند. لبخندهای از روی خجالت با پایین انداختن سر همراه است و خیلی وقت‌ها هم یک خنده کوتاه احمقانه به آن اضافه می‌کنیم. این کار برای این انجام می‌شود که باعث شویم فرد مقابل اشتباه سهوی ما را فراموش کند و سریعتر ما را ببخشد؛ بنابراین لبخند از روی خجالت به ما کمک می‌کند از زندان رها شویم.

4 - در غیر این‌صورت احساس بدی پیدا خواهم کرد

گاهی اوقات به این دلیل لبخند می‌زنیم که هم مودبانه است و هم اینکه بعد از آن احساس بدی پیدا نمی‌کنیم. مثل زمانی که کسی با اشتیاق در مورد اینکه چطور مقداری پول در جیب یکی از لباس‌های قدیمی‌اش پیدا کرده برایمان حرف می‌زند. شاید خیلی جای لبخند زدن نداشته باشد اما این کار را می‌کنید چون مودبانه است.

5 - خندیدن از ته قلب

لبخند زدن راهی برای کاهش فشار ناشی از موقعیت های ناراحت‌کننده است. روان‌شناسان به آن فرضیه فیدبک چهره می‌گویند. حتی وقتی به اجبار لبخند می‌زنیم برای اینکه کمی روحیه‌مان را بهتر کند کافیست.

6 - برای درک و بینش بهتر

وقتی عصبی هستیم، توجه ما کمتر می‌شود. متوجه نمی‌شویم کنار دستمان چه می‌گذرد و فقط اتفاقی را که درست روبرویمان می‌افتد می‌بینیم. این هم از نظر لفظی و هم استعاری صدق می‌کند. وقتی مضطرب هستیم یا استرس داریم، متوجه ایده‌هایی که در گوشه‌های ذهنمان است نمی‌شویم. اما برای به دست آوردن درک از یک مشکل، دقیقاً به همین ایده‌های پیرامونی نیاز پیدا می کنیم.

7 - برای جذابیت

لبخند خانم‌ها تاثیری جادویی بر همسرشان دارد و تاثیر آن حتی از ارتباط چشمی نیز بالاتر است.

8 - پنهان کردن فکر

روان‌شناسان در گذشته تصور می‌کردند یک لبخند واقعی هیچ وقت دروغ نمی‌گوید. لبخندهای دروغین و مصنوعی فقط دهان را درگیر می‌کند درحالی که لبخندهای واقعی به چشم‌ها نیز می‌رسد.

9 - برای پول درآوردن

اقتصاددانان نیز ارزش لبخند را دریافته‌اند، اما آیا لبخند می‌تواند واقعاً برایمان پول‌ساز باشد؟ تید و لوکارد Tidd and Lockard در سال 1976 در تحقیق خود دریافتند مستخدم‌هایی که لبخند می‌زنند انعام بیشتری دریافت می‌کنند.

بطور کلی‌تر افرادی که در صنایع خدماتی هستند، مثل مهمانداران هواپیما یا آنها که در بخش سرگرمی و مهمان‌نوازی هستند، برای لبخندزدن به مشتریان خود پول می‌گیرند. اما مراقب باشید. تضاد مداوم بین آنچه واقعاً احساس می‌شود و آنچه نشان داده می‌شود می‌تواند موجب خستگی فرد و فرسودگی شغلی شود.

10 - لبخند بزنید تا دنیا به شما لبخند بزند

یکی از ساده‌ترین لذت‌های زندگی که معمولاً به خاطر خودکار بودن آن دیده نمی‌شود زمانی است که به کسی لبخند می‌زنید و او در جواب به شما لبخند می‌زند.

اما همان‌طور که ممکن است متوجه شده باشید همه آدم‌ها در جواب یک لبخند، لبخند نمی‌زنند. هینز و توم هاو (Hinsz and Tomhave) در سال 1991 در تحقیق خود بررسی کردند که چه نسبت از افراد لبخند را با لبخند جواب می‌دهند. نتایج آنها نشان داد که حدود 50 درصد از افراد اینگونه رفتار می‌کنند. در مقایسه معمولاً هیچ‌کس اخم را با اخم جواب نمی‌دهد.

11 - لبخند برای طول عمر

اگر هیچ‌کدام از این تحقیقات نتوانست لبخندی روی لبان شما بنشاند این را هم در نظر بگیرید؛ افرادی که زیاد لبخند می‌زنند معمولاً بیشتر عمر می‌کنند. در یک تحقیق که روی تصاویر بازیکنان بیسبال در سال 1952 انجام گرفت مشخص شد آنها که لبخند زده بودند تا هفت سال بیشتر از همسانان خود عمر کرده‌اند.

شاید حالا دلیلی برای لبخندزدن پیدا کرده باشید.



فکر خوانی از پشت مانیتور

دوشنبه 91/3/29
1:36 صبح
amirsaeedi

کاملا واقعی

لطفا حتما برای این تاپیک نظر بگذارین

برای تست به سایت زیر برین

fal.maghsad.com



حروف ابجد

دوشنبه 91/3/29
1:34 صبح
amirsaeedi

حروف ابجد:
برای اینکه عدد اسم خود را بدانید اعداد مربوط به اسم خود را با هم جمع کنید
.
آ:1

ب:2

ج:3

د:4

ه:5

و:6

ز:7

ح:8

ط:9

ی:10

ک:20

ل:30
م:40

ن:50
س:60
ع:70
ف:80
ص:90
ق:100

ر:200
ش:300

ت:400

ث:500

خ:600

ذ:700

ض:800
غ:1000



متافیزیک و تمرین برای فکر خوانی

دوشنبه 91/3/29
1:33 صبح
amirsaeedi

تمرین فکرخوانی :

در وضعیت مدیتیشن قرار بگیرید. سعی کنید اصول مربوط به مدیتیشن که در درسهای قبل گفته شده را انجام بدید و ذهنتون رو از افکار اضافه خالی کنید. بعد به چهره ی فرد مورد نظرتون فکر کنید و تک تک اجزای اون رو دقیق مجسم کنید. انگار دقیقا" چهره ی اون فرد مقابل روی شماست. از گردن به بالا. انگار دقیقا" جلوی صورت شماست. بینی اش نزدیک به بینی تان و پیشانیش نزدیک به صورتتون. بعد مجسم کنید اون چهره یه دور می زنه و دقیقا" روی صورت شما می شینه. دور می زنه یعنی در جهت شما قرار می گیره یعنی دیگه مقابل شما نیست بلکه انگار مثل یک نقاب یا ماسک روی صورت شما نشسته. انگار صورت شما به صورت اون فرد تبدیل شده. حالا بگذارید فکرها در سر شما به جریان در بیان. به مرور و بعد از رسیدن به یک مدیتیشن عمیق، در این حالت درک خواهید کرد که افکاری که به ذهن شما می آن، افکار اون فرد هستند.

نکته : بهتره در دفعات اول این کار رو برای افرادی که به شما نزدیک ترند انجام بدید نه افرادی که مدتهاست ندیدینشون یا دوست ندارند با شما در ارتباط باشن. اما به مرور که در این مدیتیشن قوی بشید می تونید اون رو برای همه ی افراد انجام بدید.

نکته : همیشه در تمرینات تله پاتی به کارمای تمریناتتون فکر کنید. آیا اون آدم مایل هست شما افکارش رو بشناسید یا نه؟ پس اگه فقط برای یادگیری می خواهید این کار رو بکنید می تونید حتی با دوستی هماهنگ کنید که در ساعتی خاص به چیزی فکر کنه و بعد با اجازه ی اون روی این تمرین متمرکز بشید.

تمرین : برای قوی شدن در این تمرین اگر عکس فرد مورد نظرتون رو داشته باشید هم خیلی به شما کمک می کنه. در حالت مدیتیشن قرار بگیرید و به عکس خیره بشید. بعد چشمتون رو ببندید و صورت اون فرد رو همون طور که در عکس هست ببینید و مجسم کنید. بعد از چند لحظه چشمتون رو ببندید و اون عکس رو مجسم کنید. دوباره چشمتون رو باز کنید و عکس رو ببینید. اینقدر باید روی این تمرین متمرکز بشید که وقتی چشمتون بسته است طوری عکس رو ببینید که انگار دارید با چشمهای باز اون رو نگاه می کنید. در این حالت می تونید راحت تر صورت اون فرد رو مجسم کنید و سعی کنید فکر اون رو بخونید. ( بعد از گذاشتن صورت اون روی صورت خودتون به صورت ذهنی)

تمرین : بعد از قوی شدن در تمرین قبل می تونید احساساتتون رو به اون فرد منتقل کنید. یعنی بعد از اینکه کاملا" تونستید صورت اون فرد رو مجسم کنید می تونید همون طور که در حالت مدیتیشن قرار گرفته اید مجسم کنید که مثلا" افکار تلخ از ذهن اون بیرون می رن و اون به شادی می رسه و می خنده. یا به سلامتی می رسه و احساس رهایی از درد و راحتی در صورتش شکل می گیره. تصویرش رو مجسم کنید که شاد میشه و لبخند می زنه و چشمهاش از شادی می درخشه. از این تکنیک برای بهبود بخشیدن به کسانی که بیمار هستند می تونید استفاده کنید و کسانی که غمگین و افسرده اند. بعدها می تونید این کار رو با عکس تمام قد اون افراد و با تجسم تمام قد افراد انجام بدید اما برای شروع بهتره فقط روی تصویر صورتشون تجسم کنید. ( نظر خود من ، شخصا" ، اینه که تمرینات تله پاتی باید فقط برای موارد این چنینی استفاده بشن که در جهت خیر و صلاح همگان هستند نه برای استفاده های شخصی و تلقین افکار شخصیمون به افراد چون در این صورت می تونن انجام بگیرن اما کارمای خاص خودشون رو برای ما خواهند داشت!)

تمرین بعدی که تکنیکی بسیار قویست برای تقویت تمرکز حواس به کار می ره و تمرین بسیار مفیدیست. هم برای افرادی که می خوان تله پاتی کار کنن مفیده و هم برای همه ی افراد چون قوی شدن تمرکز حواس به شما ، برای بهتر انجام دادن همه ی تمرینات مدیتیشن کمک می کنه.

تمرین قوی برای تمرکز حواس :

در مقابل آینه قرار بگیرید،به فاصله ی یک دستتون از آینه ، بایستید. یعنی مثل از جلو نظام بچه ها، دستتون رو باز کنید و فاصله تون رو با آینه تنظیم کنید و بایستید و بعد دستتون رو پایین بیندازید. بعد در همون فاصله روی یک صندلی بنشینید. اول چشمهاتون رو ببندید و سعی کنید به وضعیت آرامش و سکوت در مدیتیشن برسید.وقتی احساس کردید که ذهنتون از فکر خالی شد چشمتون رو باز کنید و در آینه خودتون رو ببینید. با چشم راستتون به چشم راستتون تمرکز کنید و با چشم چپتون به چشم چپتون نگاه کنید. این کار رو در تاریکی انجام ندید یعنی باید نور اتاق کافی باشه تا بتونید راحت خودتون رو در آینه ببینید. روزی دو بار می تونید این تمرین رو انجام بدید اما هر باری که انجامش می دید از ده دقیقه بیشتر نشه.( چون چشمون و ذهنتون رو اذیت می کنه.)

تکنیک قوی دیگری برای خواندن افکار دیگران وجود دارد که به نام تکنیک پرسش و پاسخ نامیده می شود. همه ی این تکنیکها بعد از اینکه ما در تجسم کردن تصویر فرد مورد نظرمان قوی بشویم انجام پذیر می شود.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir