اوایل مرداد 91 - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

استخدام

جمعه 91/4/23
12:50 صبح
amirsaeedi

استخدام در هلال احمر  (صفحات 12 و 13 لینک زیر)

http://www.rcs.ir/wp-content/uploads/2012/07/179.pdf

استخدام ایرانسل

http://www.estekhtam.com/%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%BA%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%A6%D9%85%DB%8C/

استخدام بیمه سینا

http://www.sinainsurance.com/index.php?module=fdk&func=loadmodule&system=fdk&sismodule=user/content_edit.php&ctp_id=57&sisOp=new&_sub_menu_=0&_menu_=0




کوکا کولا و صهیونیست

پنج شنبه 91/4/22
1:57 صبح
amirsaeedi

کمپانی «کوکاکولا» با شعار تامین آسایش مردم متولد شد و اکنون پس از 125 سال به بحران آب دامن می‌زند، در کشتار مردم فلسطین با اسرائیل همکاری می‌کند، کارگران را در کلمبیا می‌کشد و در هند به کوکای قاتل معروف شده است.

به گزارش جهان به نقل از فارس، «کوکاکولا» که برای خیلی‌ها تنها یک نوشیدنی خنک و گواراست، امروزه به نماد فرهنگی آمریکا تبدیل شده که براساس اطلاعاتی که در سایت آن منتشر شده و هم‌اکنون نیز موجود است، این کمپانی هم‌اکنون بیش از صد و چهل و شش هزار و 200 شعبه در سراسر دنیا دارد که در این شعبه‌ها هر روز یک میلیارد و 800 میلیون محصول به فروش می‌رساند.


لوگوی کمپانی کوکاکولا

این کمپانی در عرصه فروش آبمیوه و نوشابه رتبه اول، از نظر فروش نوشیدنی‌های ورزشی رتبه دوم و از نظر فروش بطری آب نیز رتبه سوم را دارد.

«کوکاکولا» امروزه شناخته شده‌ترین نام تجاری در دنیا است.

ارزش این نام تجاری بیش از 71 میلیارد دلار تخمین زده شده‌ است.



*تاریخچه کمپانی کوکاکولا:


_کمپانی «کوکاکولا» با سرمایه‌ای بیش از 47 میلیارد دلار

کمپانی اصلی کوکاکولا در آتلانتا، آمریکا، قرار دارد و با بیش از 47 میلیارد دلار دارایی در سال 2010 میلادی، عرضه کننده محصولاتی چون کوکاکولا و فانتا و آبمیوه، اسپرایت و سون‌آپ و دایت کوک و آب معدنی است.



_«آسا کندلر»، شهردار آتلانتا، اولین موسس کمپانی کوکاکولا


«جان پمبرتون»، داروساز آمریکایی، 126 سال پیش از این، در سال 1886، فرمول ساخت کوکاکولا را کشف کرد و نام آن را از همان ابتدا کوکاکولا گذاشت که تا به امروز باقی ماند.


جان پمبرتون، کاشف فرمول کوکاکولا


او این محصول را شفای بسیاری از بیماری‌ها معرفی کرد و با چنین تضمینی، هر لیوان از آن را در ازای 5 سنت، به دکه‌های محلی فروش لیموناد و سودا می‌فروخت و بدین ترتیب کوکاکولا در مدت زمانی کوتاه به موفقیت بسیاری دست یافت.

«پمبرتون» چندی بعد فرمول ساخت کوکاکولا را در ازای 2300 دلار به «آسا کندلر»، تاجر آمریکایی و شهردار شهر آتلانتا فروخت.

«کندلر» خیلی زود توانست، کوکاکولا را به عنوان یک نوشیدنی آمریکایی به جهان عرضه کند.

*تبلیغات گسترده کوکاکولا و تبعات منفی آن در میان کودکان

محصولات شرکت «کوکاکولا» هم‌اکنون در بیش از 200 کشور جهان به فروش می‌رسد.

این کمپانی برای تبلیغ محصولات خود علاوه بر استفاده از محصولات تجاری از تی‌شرت و ساعت و کلاه گرفته تا وسایل آشپزخانه و نوشت‌افزار، در سال 1996با طراحی یک مخزن حاوی نوشابه برای فضاپیمای شاتل، تلاش کرد تا در فضا نیز حرف اول را بزند.


مخزن نوشابه‌ای که کوکاکولای برای فضاپیمای شاتل طراحی کرد

کمپانی «کوکاکولا» برای تضمین افزایش چشم‌گیر فروش محصولاتش در میان کودکان، بالطبع آن بزرگسلان، سال 2001 با استودیوی انیمیشن سازی «والت دیزنی» قراردادی بست که براساس آن کوکاکولا می‌توانست برای تبلیغ محصولات خود از شخصیت‌های کارتونی این استودیوی استفاده کند و والت دیزنی نیز می‌توانست از محصولات این کمپانی در برخی از انیمیشن‌های خود استفاده کند.


استفاده از کارتون‌های مورد علاقه کودکان برای تبلیغات کمپانی کوکاکولا


البته والت دیزنی از 11 پارک موضوعی خود در جهان به شدت تبلیغ محصولات کوکاکولا را می‌کند، این تبلیغات تا بدانجا پیش رفته که بسیاری از گروه‌های فعال در زمینه بهداشت و سلامت، نسبت به چاقی مفرط کودکان براثر استفاده بیش از حد از محصولات کمپانی کوکاکولا اعتراض کرده‌اند.


چاقی مفرط کودکان یکی از عوارض خوردن نوشیدنی‌های کوکاکولا

جالب آن است که یک کودک برای سوزاندن میزان کالری حاصل از خوردن یک لیوان از نوشابه‌های این کمپانی باید بیش از 30 دقیقه بدود.



_کمپانی کوکاکولا اسپانسر بازی‌های المپیک 2012 لندن:


بیش از 84 سال از همکاری کمپانی کوکاکولا با بازی‌های المپیک می‌گذرد.


کوکاکولای یکی از اسپانسرهای اصلی بازی‌های المپیک

در این دوره از بازی‌های المپیک که در لندن برگزار می‌شود نیز این کمپانی یکی از اسپانسرهای اصلی است.

این کمپانی برای این دوره از بازی‌ها، برنامه‌های تبلیغاتی گسترده‌ای تدارک دیده است، از طراحی قوطی‌های نوشابه با عکس ورزشکاران سراسر جهان گرفته تا تولید تی‌شرت‌هایی با برند کوکاکولا و ساخت کلیپ موسیقی.


کوکاکولا، اسپانسر بازی‌های المپیک

این کمپانی همچنین طی دو ماه آوریل و می در بین مشتریان خود قرعه‌کشی وسیعی برگزار کرد که بلیط‌های شرکت در بازی‌های المپیک، جایزه هزار و 400 برنده نهایی آن خواهد بود.

البته خبر همکاری کوکاکولا و بازی‌های المپیک،نه تنها خوشایند همه نیست، بلکه مورد اعتراض بسیاری از جمله محققان و مسئولان سلامت و بهداشت انگلستان قرار گرفته است.

به گفته کالج سلطنتی پزشکی انگلستان، چاقی بزرگترین تهدید سلامت در انگلستان است و کمپانی‌هایی چون کوکاکولا و مک‌دونالد همواره در تبلیغات خود پیام‌هایی غلط می‌فرستند بالاخص برای کودکان.

به گفته «پرفسور لاوی»، استاد و محقق انگلیسی، در طول بازی‌های المپیک همه چشم‌ها به بازی‌هاست ولی آنها در طول تماشای بازی‌ها به طور ناخوداگاه تحت تاثیر تبلیغاتی هستند که به طور همزمان در این بازی‌ها وجود دارد و مغز آنها بدون آنکه آنها از خودشان اراده‌ای داشته باشند، این اطلاعات را پردازش می‌کند.



*کوکاکولا یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی:



کمپانی کوکاکولا از سال 1966 همکاری خود را به طور رسمی با رژیم صهیونیستی آغاز کرد، این کمپانی در این سال با شکستن تحریم اقتصادی اعراب علیه این رژیم، یک کارخانه در اسرائیل تاسیس کرد و از این زمان 17 درصد از درآمد خود را به پروژه ارض موعود صهیونیست‌ها اختصاص داد.



تاسیس اولین کارخانه کوکاکولا در شهرک کیرات واقع در فلسطین اشغالی

ریاست این کارخانه را «آبراهام فینبرگ» یکی از لابی کننده‌های پر قدرت رژیم صهیونیستی به عهده گرفت و تا زمان مرگش در 1998 در این سمت باقی ماند.


آبراهام فینبرگ، مدیرعامل کمپای کوکاکولا در کنار هری ترومن، رییس جمهور آمریکا

به اعتقاد مجله نیویورک، «فینبرگ»، یک صهیونیست دو آتشه بود.

ثروت «فینبرگ» آنقدر زیاد بود که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به تنهایی از «هری ترومن»، سی و سومین رییس جمهور آمریکا، حمایت مالی کرد.

در حال حاضر نیز «موشه ورتیم»، یکی از جاسوسان سابق سازمان جاسوسی موساد، ریاست این کارخانه را به عهده دارد.


موشه ورتیم، مدیرعامل کنونی شعبه اسرائیلی کمپانی کوکاکولا


بنا به گزارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، شش واقعه مهم و حیاتی در سال 1966 برای این رژیم به وقوع پیوسته است که یکی از آنها مخالفت آشکار کمپانی کوکا‌کولا با تحریم اسرائیل از سوی کشورهای اسلامی و شروع همکاری با این کمپانی است.

این کمپانی همچنین برای خشنودی این رژیم گاهی در تبلیغات خود به طور آشکار اعتقادات مسلمانان را به سخره می‌گیرد و خشم مسلمانان را بیش از پیش برمی‌انگیزد.


به سخره گرفتن اعتقادات مسلمانان در تبلیغات کمپانی کوکاکولا

بنا به گزارش روزنامه هاآرتص در تاریخ 19 جولای سال 2002 میلادی، شرکت کوکاکولا برای قدردانی از رژیم صهیونیستی به خاطر معافیت‌ 50 میلیون دلاری مالیات، قصد دارد که یک کارخانه جدید در شهرک «کیریات گات» تاسیس کند و بیش از 700 اسرائیلی را نیز در این کارخانه به کار گیرد.

شهرک «کیریات گات»، شهرکی در حیفاست که در سال 1944 ساکنان آن طی عملی نژادپرستانه به اجبار از روستاهای خود اخراج و آواره شدند.

در سال 1997، دولت اسرائیل از مدیران کمپانی کوکا کولا با اعطاء یک جایزه تجاری به خاطر بی‌توجهی به تحریم کشورهای اسلامی علیه اسرائیل و 30 سال همکاری صمیمانه با این رژیم تقدیر کردند

در اکتبر 2005، کوکاکولا سرمایه گزاری خود را در اسرائیل با خرید 51 درصد سهام شرکت مشروب سازی تیور اسرائیل افزایش داد.



کوکاکولا همچنین یکی از پشتیبانان مالی همایش‌هایی است که هرساله در حمایت از اسرائیل برگزار می‌شود.


این کمپانی در فوریه سال 2002، در همکاری با سازمان‌های صهیونیستی «دوستان اسرائیل» و «هیلل ملی» از جلسه سخنرانی «لیندا گرادستین»، روزنامه نگار بدنام صهیونیست‌ها حمایت مالی کرد.

کمپانی کوکاکولا می سال 2003، اسپانسر جوایز اتاق بازرگانی آمریکایی_اسرائیلی شد و از آن پس نیز حامی اصلی این جوایز است.

این جوایز هرساله به کمپانی‌هایی اعطاء می‌شود که بیشترین همکاری را در دو بخش سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل با تجارت آمریکایی اسرائیلی داشته‌اند.

می سال 2009، کوکاکولا اسپانسر جوایز «استار ایگل» اتاق بازرگانی آمریکایی_اسرائیلی شد، این جایزه در راستای اهداف جنگ طلبانه اسرائیل در قبال غزه برگزار شد.

این کمپانی سپتامبر 2009 نیز ترتیب برگزاری یک میهمانی ویژه را داد و در این میهمانی از ژنرال «بنیامین بن_الیزر»، وزیر دفاع سابق اسرائیل و یکی از جنایتکاران تحت تعقیب جنگ قدردانی کرد.



* کوکولا و بحران آب:

کوکا کولا براساس آماری که خود او نیز تایید کرده است، برای تولید هر یک لیتر کوکاکولا به حداقل سه لیتر آب نیاز دارد.

این کمپانی به خاطر نیاز وسیعی که به آب دارد، طی بیش از یک قرن بر تعداد زیادی از سفره های آب زیرزمینی بسیاری از کشورهای جهان چنگ انداخته و به بحران جهانی کمبود آب در جهان دامن می‌زند، در حالیکه صدها سال و گاهی بیشتر وقت صرف می‌شود تا یک سفره آب زیر زمینی تشکیل شود.

به عنوان مثال مقامات مسئول هند اعلام کردند که از سال 2000 تا 2005، اوج فعالیت کمپانی کوکاکولا در هند، سطح آب‌های زیرزمینی این کشور حداقل 10 متر کاهش یافته است.


کوکاکولا و بحران آب در هند






*کوکاکولا و عرضه محصولات سمی در کشور هند:




این کمپانی که به اعتراف برخی از رسانه‌های غربی یک کمپانی نژادپرست است و در جریان جنبش مردم آفریقا علیه آپارتاید، با انتشار یک تبلیغ صریح نژاد پرستانه، مواضع خود را که تا آنزمان چندان مشخص نبود، را کاملا برملا ساخت.



تبلیغات کوکاکولا با شعار تنها مشتریان سفیدپوست

این کمپانی همچنین در عرضه محصولاتش نیز تحت تاثیر این تفکر نژاد پرستانه عمل می‌کند آنچنانکه نوشیدنی‌هایی که این کمپانی در کشوری چون هند عرضه می‌کند 30 برابر بیشتر از آنچه در محصولات آمریکا و اروپا عرضه می‌شود، حاوی مواد افزودنی غیر مجاز است، ضرر و زیان ناشی از این خوردن این محصولات باعث شیوع بیماری‌های سرطان و نواقص مادرزادی می‌شود.


اعتراضات مردمی هند که خواستار بایکوت محصولات کوکاکولا در این کشور است

این کمپانی امروز در هند و برخی دیگر از کشورهای جهان به «کوکای قاتل» مشهور است.



*کوکاکولا و کشتار کارگران در کلمبیا:


در سال 1996 روئسای کمپانی کوکاکولا دستور قتل «ایسیدرو سگوندو گیل» رهبر اتحادیه کارگران کارخانه بطری پرکنی این کمپانی در شهر کارپای کلمبیا در حالیکه در دروازه ورودی این کارخانه اعتصاب کرده بود، را به شلیک گلوله به قتل رساند.

پس از این اتفاق جمعی از کارگران کوکا کولا با این ادعا که روئسای محلی این کمپانی برای تهدید، ترساندن و کشتن کارگرهایشان از جوخه‌های مرگ شبه نظامی استفاده می‌کنند، اگرچه این پرونده 4 سال در جریان بود، ولی سرانجام بی‌نتیجه مختومه شد.


اعتراض به جنایات کمپانی کوکاکولا در کلمبیا



بانک دانشگاه آزاد؟؟؟؟!!!!!

پنج شنبه 91/4/22
1:54 صبح
amirsaeedi
سایت خبری تحلیلی دانشجو نیوز: تاسیس بانک دانشگاه آزاد ادامه همان راهبرد غلط قبلی دانشگاه آزاد به شیوه‌ای دیگر است و ظاهرا با مدیریت جدید نیز قرار نیست دانشگاه آزاد به وظیفه اصلی خود در حل مشکلات کشور عمل کند.

شهریه‌های کمرشکن دانشگاه آزاد اسلامی و فشار آن بر روی دانشجویان این دانشگاه و خانواده‌های آنها به علاوه عواقب ناشی از این فشار،‌ کاستن از بار این شهریه‌ها را به یکی از وعده‌های مدیران جدید این دانشگاه تبدیل کرده است،این مدیران تاسیس بانک را با توجه گردش مالی چند هزار میلیارد تومانی دانشگاه آزاد یکی از راهکارهای مهم کاستن از شهریه‌های دانشگاه آزاد اعلام کرده‌اند. کاری که ظاهرا مدیران سابق دانشگاه آزاد نیز نسبت به آن بی علاقه نبوده‌اند، اما آیا تامین مالی دانشگاه آزاد یا هر مجموعه دانشگاهی دیگری به وسیله تاسیس یک بانک عاقلانه است؟
در یک نکته تقریبا تردیدی وجود ندارد. تاسیس بانک و استفاده از منابع عظیم مالی دانشگاه آزاد به صورت وجوه اداره شده پس از مدتی قطعا خواهد توانست بخشی از بار مالی شهریه‌ها را از دوش دانشجویان بردارد. در واقع زمانی که منابع مالی به جای مصرف مستقیم در یک بانک سپرده‌گذاری شود، تا3 برابر آن امکان اختصاص تسهیلات وجود خواهد داشت، اما در این باره چند نکته و پرسش وجود دارد که باید به دقت پاسخ داده شود.
1- آیا دانشگاه آزاد یک بنگاه اقتصادی است که نیاز و توانایی تاسیس بانک و اداره آن را در اختیار داشته باشد؟ به شکل دقیق‌تر دانشگاه آزاد منابع چنین بانکی را کجا سرمایه‌گذاری خواهد کرد؟ به خصوص با توجه به اینکه بر اساس اعلام مکرر مسئولان سابق این دانشگاه دوره توسعه فیزیکی این دانشگاه که هزینه‌های کلانی برای فعالیت‌های عمرانی نیاز دارد به پایان رسیده و ظاهرا این دانشگاه به دنبال افزایش کیفیت آموزش است که بیش از منابع مالی به برنامه‌ریزی نیاز دارد.
2- اگر بخش اعظم این منابع قرار نیست در فعالیت‌های مربوط به خود دانشگاه اختصاص یابد و تنها سود سرمایه‌گذاری این منابع مورد نظر اولیای دانشگاه است، چرا به جای تاسیس یک بانک جدید، منابع دانشگاه در بانک‌های موجود سپرده گذاری نمی‌شود؟ قطعا مسئولان هر یک از بانک‌های دولتی و خصوصی موجود با توجه به حجم بالای این منابع حاضر خواهند بود بسیاری از شروط خاص احتمالی متولیان دانشگاه آزاد را درباره نحوه و محل تخصیص تسهیلات بانکی بر اساس منابع این بانک بپذیرند. در واقع منابع موجود این دانشگاه را می‌توان در یکی از بانک‌های موجود سپرده‌گذاری کرده و روی آن تسهیلات دریافت کرد،البته سودآوری بیشتر تاسیس بانک در چنین روندی قابل کتمان نیست اما به طور کلی بانک‌داری به عنوان یک فعالیت تخصصی به هیچ عنوان در لیست فعالیت‌های معمول و غیر معمول دانشگاه‌های کوچک و بزرگ جهان قرار ندارد.
3- بعضی دانشگاه‌های مطرح جهان صندوق‌هایی تاسیس کرده یا با صندوق‌هایی مرتبط هستند که به سرمایه‌گذاری این دانشگاه‌ها در تحقیقات علمی و فن‌آوری کمک می‌کند. اما ماهیت این صندوق‌ها که به شکل تخصصی اداره می‌شوند به طور کلی با بانکداری تفاوت دارد و اغلب این صندوق‌ها نیز به وسیله خود دانشگاه‌ها اداره نمی‌شوند و هیئت امنای مستقلی دارند که بر اساس اهمیت با سودآوری پروژه‌های تحقیقاتی روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند.
با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر ساختاری بر اساس ارائه آموزش عالی در برابر شهریه پرداختی دارد و سرمایه‌گذاری روی تحقیقات صنعتی و فن‌آوری عملا جایگاه جدی در تامین مالی ندارد،قطعا امکان بهره بردن از چنین صندوق‌هایی را نیز نخواهد داشت چه رسد به ایجاد یک بانک که چارچوب و وظایف مشخصی دارد و نمی‌توان آنرا به وظایف یک صندوق سرمایه‌گذاری محدود کرد.
4- دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه غیر دولتی است، یعنی برای هزینه‌های خود از دولت منابعی دریافت نمی‌کند. از این جهت دانشگاه آزاد به دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشابهت دارد،اما شهریه دانشگاه‌های غیر انتفاعی تقریبا نصف شهریه دانشگاه آزاد در رشته‌های مشابه است.
این تفاوت نرخ شهریه را نیز قطعا نمی‌توان به گردن کیفیت پایین‌تر دانشگاه‌های غیرانتفاعی نسبت به دانشگاه آزاد انداخت کما اینکه از میان بیش از 300 دانشگاه غیر انتفاعی فعال در کشور، کیفیت آموزش بسیاری از آنها حتی از بعضی دانشگاه‌های دولتی نیز به اندازه قابل توجهی بهتر است. موسساتی چون موسسه امام‌خمینی و دانشگاه مفید در قم و دانشگاه شیخ بهایی در اصفهان از آن جمله‌اند. در عین حال آن دسته از دانشگاه‌های غیر انتفاعی که با برنامه‌ریزی و هدف اقتصادی فعالیت می‌کنند، فعالیتی کاملا سودآور دارند. پس چرا متولیان دیروز و امروز دانشگاه آزاد نمی‌توانند با وجود گستردگی این دانشگاه و امکان تجمیع منابع آن از پس اداره دانشگاه با شهریه‌هایی کمتر از میزان فعلی برآیند؟
5- تامین مالی دانشگاه ها در جهان از ارتباط با صنعت انجام می‌شود چنانکه دانشگاه‌های خصوصی برتر و مشهور جهان مانند انستیتیو تکنولوژی ماساچوست یا همان MIT هزینه های تحصیل دانشجویان مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی را تامین می‌کنند، به جای آنکه از آنها پول بیشتری به عنوان شهریه بگیرند. در واقع این دانشگاه‌ها و دیگر دانشگاه‌های جهان به جای آنکه به دانشجو به عنوان یک منبع تامین مالی نگاه کنند به تربیت دانشجویان به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای به دست آوردن یک هدف بزرگتر یعنی حل مشکلات صنعت و اقتصاد و عواید مالی بسیار کلان ناشی از آن می‌نگرند. در واقع اغلب دانشگاه‌های کارآمد جهان به جای تبدیل شدن به یک بنگاه ارائه کننده آموزش‌های عالی و تولید کننده مدارک دانشگاهی، از آموزش دانشجویان به خصوص در مقاطع تکمیلی به عنوان یک عامل تاثیرگذار در موفقیت پژوهش‌های دانش محور و تحقیقات حوزه فن‌آوری بهره می‌برند.
6- در حال حاضر کشور با رشد قارچ گونه بانک‌های خصوصی مواجه است و پرونده‌های اخیر مربوط به فساد اقتصادی که با تکیه بر این بانک‌ها شکل گرفته نشان‌دهنده چالشی است که افزایش بی ضابطه بانک‌های خصوصی تولید کرده و ظرفیت تولید آن را در آینده نیز خواهند داشت. از طرف دیگر بسیاری از بانک‌های تخصصی اقتصادی ماند بانک نفت که ایجاد آنها به حل مشکلات نقدینگی در صنعت کمک می‌کند، در صف طولانی گرفتن مجوز تاسیس بانک جدید معطل و بلاتکلیف مانده‌اند. در عین حال همانگونه که اشاره شد دانشگاه آزاد یک بنگاه اقتصادی یا یک صنعت محسوب نمی‌شود که تاسیس یک بانک به تسهیل فعالیت آن کمک کند. با توجه به رانت‌های گوناگون اقتصاد ایران مانند رانت زمین و مسکن، طلا، ارز و امثال آن چه اطمینانی وجود دارد که منابع بانک دانشگاه آزاد به سوی این رانت‌های زود بازده کم خطر متمایل نشود. ابهامات مربوط به این مساله در آینده چگونه پاسخ داده خواهد شد؟
7- در انتها باید تاکید کرد که اگر از ابتدا دانشگاه آزاد که 63 درصد کل دانشجویان کشور را تحت پوشش دارد به جای اینکه تنها به دریافت پول و ارائه بی ضابطه مدارک دانشگاهی آن هم در رشته‌هایی که بازار کاری برای آنها وجود ندارد فکر کند، به عنوان یک دانشگاه مسئول عمل کرده و تلاش می‌کرد مانند دیگر نقاط جهان منبع تامین مالی خود را از طریق حل مشکلات جامعه و صنعت ساماندهی کند، امروز معضل اصلی این دانشگاه شهریه‌های کمرشکن و عواقب بعضا وخیم ناشی از آن نبود. البته این مشکلی است(نحوه تامین مالی دانشگاه) که دیگر دانشگاه‌های کشور از جمله بهترین دانشگاه‌های دولتی نیز با آن دست به گریبان هستند.  واقعیت آن است که تاسیس بانک ادامه همان راهبرد غلط قبلی دانشگاه آزاد به شیوه‌ای دیگر است و ظاهرا با مدیریت جدید نیز قرار نیست دانشگاه آزاد به وظیفه اصلی خود به عنوان یک دانشگاه در حل مشکلات کشور عمل کند.



دلار گران می شود یا ریال ارزان؟

پنج شنبه 91/4/22
1:46 صبح
amirsaeedi

دلار گران می شود یا ریال ارزان؟

در چند ماه گذشته نرخ دلار روند صعودی بخود گرفت، پس از کش و قوس های فراوان اکنون قیمت دلار به حدود 1900 تومان رسیده است (91/4/4).

در اخبار نیز اینگونه بیان می شود که دلار گران یا ارزان شد. حتی برخی از کارشناسان به صرافت افتاده اند تا دلایل این افزایش قیمت را تشریح کنند.

اما سوال اساسی این است:

آیا دلار در حال گران شدن است یا اینکه ریال ارزان (بی ارزش) می گردد؟

نکته اینجاست که این دلار نیست که در حال گران شدن است بلکه این پول ملی ما یعنی ریال است که در حال ارزان و بی ارزش شدن است.

بنابر این کارشناسانی که در حال بررسی دلایل گران شدن دلار هستند راه را به کل اشتباه می روند؛ آنها باید به دنبال دلایل کاهش ارزش پول ملی خودمان باشند.

تلویزیون و سایر رسانه های جمعی هم وظیفه دارند تا واقعیت را به مردم گفته و بجای بیان اینکه نرخ دلار بالا رفت، باید بگویند: ارزش ریال پائین آمد.

بهترین دلیل بر این مدعا هم نرخ تورم افسار گسیخته کشور است؛ برای مثال قیمت هر کیلو گوشت مرغ از حدود 3000 تومان در اوایل سال جاری (91) فقط در عرض سه ماه به حدود 7000 تومان در اوایل تیرماه 91 رسیده است و این دلیلی بر بی ارزش شدن روزانه پول ملی ماست.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم کسانی که ادعای مدیریت دنیا را داشتند و منتظر فروپاشی نظام سرمایه داری هستند، چگونه اقتصاد خود را مدیریت خواهند کرد!



بی پول و پولدار

پنج شنبه 91/4/22
1:20 صبح
amirsaeedi

پـــــــــول دار


1- اگر در مجلسی غذا نخورد می گویند : یا رژیم دارد یا غذاها باب طبعش نیست.

2- اگر لباسش کوتاه و بی قواره باشد می گویند : معلوم نیست از کدام بوتیک خریده.

3- اگر پیاده راه برود می گویند : کار عاقلانه ای میکنه پیاده روی برای سلامتی بدن لازمه.

4- اگر تند تند غذا بخورد می گویند : ببین چه کار واجبی داره که اینقدر عجله می کنه.

5- اگر از اداره بیرون کنند می گویند : چون مداخلش و عایداتش زیاد بود حسودها برایش زدند.

6- اگر از خونه بیرون نیاد می گویند : احتیاجی نداره حالا استراحت می کنه.

7- اگر بمیرد می گویند ؟ حیف شد مرد


بـــی پــــــول


1- اگر در مجلسی غذا نخورد می گویند : بیچاره عادت نداره غذاهای خوب بخوره.

2- اگر لباسش کوتاه و بی قواره باشد می گویند : نیگاش کن ، لباس به تنش زار می زنه.

3- اگر پیاده راه برود می گویند : جون سگ داره این همه راه رو می خواد پیاده بره.

4- اگر تند تند غذا بخورد می گویند : انگار از قحطی برگشته.

5- اگر از اداره بیرون کنند می گویند : دزدی کرده.

6- اگر از خونه بیرون نیاد می گویند : لش تن پرور حال کار هم نداره.

7- اگر بمیرد می گویند : خدا بیامرزدش.



هشت راه غلبه بر ناامیدی

یکشنبه 91/4/18
1:27 صبح
amirsaeedi


1- از خود سؤال کنید "چه کاری در این شرایط جواب می دهد؟"
حتی زمانی که احساس می کنید هیچ کاری از دستتان بر نمی آید، به دقت فکر کنید و مطمئناً یک راه پیدا می کنید که به شما کمک کند. خوب همین امر هم جای خوشحالی دارد. حال چگونه می توانید آنرا به کار بندید و ارتقا دهید؟ با مطرح کردن این سؤال خودتان را از دایره منفی گرایی هایی نظیر "واقعاً ناامید کننده" است، نجات داده اید و می توانید بر روی نکات مثبت تمرکز کنید.
به این طریق شما راهی را پیدا کرده اید که شما را به نتیجه می رساند و راهی را به شما نشان می دهد که بتوانید از ناامیدی ها نجات پیدا کنید. در این میان فرایند تمرکز بر روی پیشرفت ها از اهمیت بالایی برخوردار است.


2- رکورد کارهای خود راثبت کنید
هر کاری را که با موفقیت انجام می دهید، یادداشت کنید. اگر این کار را به صورت ماهانه انجام دهید آنوقت می توانید دریابید که در طول یک ماه تا چه حد پیشرفت کرده اید. خودتان از هم میزان موفقیت هایتان شگفت زده خواهید شد. اگر هم دیدید که در لیست شما آیتم های زیادی نوشته نشده اند، چشم هایتان باز می شود و متوجه می شوید که بیش از آنکه کار کنید، وقت گذرانی می کنید و یا انرژی خود را صرف کارهای بی ارزش می کنید و باید حواس خود را بیش از این ها جمع کنید. باید به جایی برسید که لیستتان از آیتم ها مختلف پر شود تا بتوانید پیشرفت کنید. با تهیه لیست همچنین می توانید به راحتی تشخیص دهید که در کدام زمینه ها مؤثرتر عمل کرده اید و در کدام قسمت ها کمی ضعیف بوده و نیاز به تلاش بیشتری دارید.


3- بر روی عملی کردن آرزوهای خود تمرکز کنید
هدف اصلیتان را در ذهن خود تجسم کنید. نتیجه مورد علاقه تان چیست؟ گاهی اوقات دور و برمان آنقدر شلوغ می شود و خودمان را سرگرم حل درگیری ها و مشکلات پیش پا افتاده می کنیم که یادمان می رود هدف اصلی زندگی مان چیست. سعی کنید تا آنجایی که می توانید از پرسیدن این سؤال: "چرا چنین اتفاقی افتاد؟" پرهیز کنید، چرا که پرسیدن این سوال شما را در گذشته نگه داشته و جلوی پیشرفتتان را می گیرد. این سوال هیچ گونه راه حلی برای حل مشکل، به شما معرفی نمی کند. چیزی که باید به آن توجه داشته باشید دو سوال زیر است:
- این بار انتظار دارید که چه اتفاق متفاوتی روی دهد؟
- برای رسیدن به آن نقطه چه کاری باید انجام دهید؟


4-"هیاهو" را کنار بگذارید و ساده سازی را رواج دهید
زمانیکه برای حل مشکلی در حال تلاش هستید، ممکن است آنقدر درگیر یافتن راه حل شوید که ناخواسته کارهای جانبی بسیار زیادی را به آن اضافه کنید و با خودتان هم تصور کنید که "ممکن" است این موارد به شما کمک کنند.
اگر نگاهی به سایت های اینترنتی انداخته باشید پر است از تبلیغاتی نظیر "راههای ساده برای راه اندازی و اداره وب سایت" ، "راه های آسان کسب درآمد" و.... این قبیل موارد تنها به عنوان هیاهیو حساب می شوند و باید بدانید که حتی خواندن آنها هم ممکن است وقت شما را تلف کند. این طور آگهی ها فقط وقت شما را تلف کرده و پول هایتان را به تاراج می دهند. آنها هیچ اهمیتی به موفقیت و یا شکست شما نمی دهند. البته بیشتر افراد زمانیکه از روند کند کار خود خسته می شوند، معمولاً به چنین مواردی روی می آورند و تبلیغاتی نظیر "این همان چیزی است که شما نیاز دارید" و "ما همه چیز را برای شما آسان کرده ایم" روی می آورند. اگر آینده نگر باشید، می توانید به خوبی پیش بینی کنید که اگر برای 6 ماه بر روی کار فعلی خود تمرکز کنید، آنوقت از تمام این پیشنهاد های جور به جور منفعت بیشتری عایدتان خواهد شد. دیگر نمی خواهیم در اینجا اشاره کنیم که در صورت رجوع نکردن به این تبلیغات، پول خود را دور نریخته و همان اندازه ای که قرار بوده بابت این تبلیغ ها پرداخت کنید را جمع می کنید. ببینید چه چیزی در زندگیتان اولویت دارد و ابتدا همان را انجام دهید. هر کاری که وقت و هزینه شما را تلف می کند و هیچچ حاصلی در بر ندارد باید از برنامه زندگیتان حذف شود.



اسرار چشمها

یکشنبه 91/4/18
1:19 صبح
amirsaeedi

شیوه ای که مـا را قادر می سازد با مشاهده حرکات چـشـم هـا بـه نـحـوه اندیشیدن فرد پی ببریم. مـبـنـای ایـن علم بر پایه ارتباط تنگاتنگ جسم و ذهن بوده و آنـکـه افـراد با حـرکـت دادن چـشمـهایـشـان رونـد تـفـکـرات بـاطـنـی خـود را آشـکـار میسازند. فراگیری آن ما را یقینا در بهبود برقراری ارتبـاط با دیگران در زندگی یاری خواهد داد.

تشخیص حرکات چشم قدری به تمرین و ممارست نیـاز دارد زیرا که برخی افراد حرکات چشم بسیار کنـد و آرام، مختصر، زیرکانه و یا تعمدی دارند که اغلب اوقات ارزیابی چشم را پیچیده و دشوار می گردانـد. حـرکات چـشـمـها نشان دهنده آن است که فرد چگونه میاندیشد،آیا وقایع گذشته و یا آینده را در تصور خود میپروراند، صدایی را در باطن خود دوبـاره می شـنـود و یا صدای جـدیـدی را در ذهن خود می آفریـنـد. در دلـش بـا خود حرف میزند و یا توجهش معطوف به احساساتش می باشد.

جهت رمز گشـایی حرکات چشمها صورت را به 3 بخش فوقانی-میانی-تحتانی در ذهن خـود مجسم کنید. اکنون مجددا آن 3 بخش را از وسط به 2 بخش چپ و راست تقسیم کنید. حرکت چشم به سمت هر یک از این 6 منطقه را میتوان اینگونه تفسیر کرد:

بالا: دیداری

وسط: شنیداری

پایین: تکلم و احساسات

سمت چپشان مربوط به اطـلاعـات یـادآوری شده و سمت راستشان مربوط به اطلاعات خلق شده می باشد. به این مفهوم که شخص به مـنظور دستیابی به مناطق مرتبط با حواس پنجگانه مغز بطور غیر ارادی چشمانش را به جهات مختلف حرکت میدهد.

* چشمها بالا وچپ: نیـمکره غیـر بـرتـر تـجـسـمات فکری - تصویر ذهنی یادآوری شده - دستیابی به خاطرات بصری (Vr)
* چشمها بالا و راست: نیـمـکره بـرتـر تجسمات فکری-تصویر ذهنی خلق شده-قوه مخیله (Vc)
* چشمها وسط و چپ: نیـمـکره غـیر برتر پردازش حـس شـنـوایی-دستیابی به خاطرات اصوات-افتراق تن صدا (Ar)
* چشمها وسط و راست: نـیـمـکره بـرتر پـردازش حـس شنوایی-تجسم اصوات جدید (Ac)
* چشمها پایین و چپ: ندای درون-گفتگوی باطنی-ایجاد کلام(Ad)
* چشمها پایین و راست: احساسات، حـس لامـسه و هـم احشایی-دستیابی به احساسات، عواطف، احساس سردی وگرمی، درد، فشار، حرکت و جاذبه(K)
* چشمها مستقیم بسمت روبرو و متسع: دسـتـرسـی سـریع و آنی به تمام اطلاعات حسی (معمولا بصری)

کاربردها

1- موثرتر ومفیدتر بیاندیشید از آنجایی که حرکات چشمها سبب تحریک بخشهای متفاوتی از مغز میگردند، بـنـابـراین شما را در اندیشیدن بهتر یاری میکند. بـرای مـثال هنگامی که از شما پرسیده شود که آخرین فردی که امروز صبح ملاقات کردی چه کسی بود؟ شما بـا حـرکت دادن چشم هـا بسمت بالا و چپ می توانید آن را بهتر به خاطر بیاورید.

2- بدانید چه زمانی باید سکوت کنید هنگامی کـه فـردی در حین انجام حرکات چشمی می باشد و شما نیز همزمان صحبت می کنید، رشته افکار وی برهم از دست میرود کـه سبب تاخیر و کندی ارتباط مـتـقـابل، سردرگمی و رنجش آن فرد نسبت به شما خواهد شد.

3- حریم شخصی افراد افرادی که شیوه تفکرشان وابسته بر اطلاعات بصری میباشد، بـه حـریم شخصی زیادی نیاز دارند. مایلند از شما به اندازه کافی فاصله بگیرند تا قادر باشند خیلی خوب شما را مشاهده کنند زیرا که با نگاه کردن به شـمـا اطـلاعـات بـسـیـاری را گـردآوری مـی کنند. بنابراین دور از آنها نشسته و یا بایستید. افرادی که احساسی می اندیشند مایـلـنـد به حد کافی نزدیـک بـاشـنـد تـا بـا شـما تـماس جسمی برقرار کنند که این کار را با زدن به بازوهای شما، گرفتن آرنج و یا شانه و دست دادنی که گویی میـل بـه رها کردن دستان شما ندارد بروز میدهند. همچنـیـن افـرادی که یادگیری و تفکراتشان وابسته به اطلاعات شنیداری میباشد کمترین توجهی نسبت به وجود شما و حرکات جسمانی شما ندارند زیرا که تمام توجه شان معطوف به جزئیات و صـحت اطـلاعـات مبـادلـه شده و تحلیل آن میگردد.چشم برهم زدنهای مکرر و یا حتی بستن چشمها به مدت چند ثانـیه در هنگام بحث و گفتگو پیرامون مسائل پیچیده از ویژگیهای اخلاقی آنان میباشد.

4- دروغگو را شناسایی کنید هنگامیکه مشاهده کردید شخصی درپاسخ به پرسشهای شما به بالا و سـمـت راست چشم میدوزد احتمالا در فکر فریب و یافتن پاسخ ساختگی میباشد.

زیاده روی نکنید

به خـاطر داشته باشید که حرکات چشمها در تمام افراد صادق نمیباشد گاهی اوقات در افراد چـپ دسـت حـرکات چشم مذکور معکوس بوده و یا حتی برخی افراد دارای حرکات چشم منحصر به فردی می باشند. بنابراین در استفاده از آن مـحـتـاط و مـیانه رو باشید و هیچگاه به آن به دید یک قانون ثابت ننگرید.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir