خرداد91 - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

عکس بدون دوربین

سه شنبه 91/3/23
10:28 عصر
amirsaeedi

یک تکنولوژی جدید

بدون دوربین عکاسی از طریق همین سایت عکس بیندازید

میگید چطور؟

به ستاره 10 ثانیه نگاه کنید بعدش گزینه مورد نظر رو بزنین

*

جنسیت: <مرد>        <زن>     



love

سه شنبه 91/3/23
8:8 عصر
amirsaeedi

وقتی خاطره های ادم زیاد میشه دیوار اتاقش پرعکس میشه


اما همیشه دلت واسه اونی تنگ میشه که

نمیتونی عکسش رو به دیوار بزنی



16 ترفند برای حداکثر استفاده از باتری لپ تاپ !

یکشنبه 91/3/21
9:50 عصر
amirsaeedi


در صورتی که شما نیز لپ تاپ دارید احتمالأ تاکنون شرایطی را تجربه کرده اید که امکان اتصال لپ تاپ به برق را نداشته و اجبارأ از باتری لپ تاپ خود استفاده کرده اید. بسته به نوع لپ تاپ ها در صورت داشتن شارژ کامل ، لپ تاپ شما در حدود 2 ساعت و نیم با باتری کار خواهد کرد.
اما نکاتی بسیار ساده هستند که با رعایت آنها به شکل قابل توجهی کارایی باتری لپ تاپ شما افزایش پیدا خواهد کرد و در لحظات بحرانی به کمک شما میایند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 16 نکته برای حداکثر استفاده از باتری لپ تاپ بپردازیم که کارکرد باتری شما را از 2 ساعت به 4 ساعت کاملأ تضمین میکند.


1- به طور مرتب Defrag کنید - هر چه هارد دیسک شما سریعتر عمل کند فعالیت کمتری میکند و در نتیجه میزان بهره برداری اش از انرژی باتری شما کاهش می یابد یکی از راه های مناسب برای بهبود عملکرد هارد دیسک Defrag کردن آن در زمان های متوالی و منظم است، پس در اینکار کوتاهی نکنید.

2- نور LCD را کاهش دهید - امروزه 99 درصد لپ تاپهایی که در بازار عرضه می شوند این قابلیت را دارند که نور LCD یا نمایشگر آنها را تنظیم کنید بهتر است زمانی که از باتری استفاده می کنید روشنائی LCD خود را روی کمترین حد ممکن قرار دهید، برخی از مدلها قابلیت کاهش میزان فعالیت CPU و بهره برداری اش از منبع تغذیه به شکل بهینه را دارا هستند اینگونه قابلیتهای جانبی لپ تاپ تان را در حین استفاده از باتری فراموش نکنید.

3- برنامه هایی که به صورت پنهانی و در پس زمینه اجرا می شوند را متوقف کنید - اگر آنتی ویروسی دارید که به صورت اتوماتیک شروع به اسکن کردن هاردتان می کند یا ابزاری مثل Google Desktop روی سیستم شما نصب است که به صورت دائم در حال ایندکلمه مورد نظر شما در تالار فیلتر می باشد کردن فایلها و بررسی هاردتان است و… آنها را از کار بیاندازید. همه ی این موارد باعث فعالیت بیشتر CPU و کاهش کارایی باتری می شوند. همه ی ابزارهایی که اینگونه عملکردی دارند را در زمانی که از باتری استفاده می کنید غیر فعال نمائید.

4- سخت افزارهای اضافی را جدا کنید - ماوس های USB برخی از انواع Cool Disk ها و… را فراموش نکنید چون اینها نیز به منبع تغذیه نیاز دارند و از باتری شما استفاده خواهند کرد.

5- حافظه ی رم بیشتری به لپ تاپ خود اضافه کنید - هر چه حافظه ی Ram شما بیشتر باشد پروسه هایی که در حافظه ی مجازی یا Virtual Memory سیستم تان بارگذاری می شود کمتر خواهد بود، از آنجایی که حافظه مجازی و پروسه های موجود در آن هارد دیسک را درگیر می کنند باعث استفاده ی بیشتری از باتری شما می شوند در حالی که داشتن رم بیشتر اصلا سبب استفاده ی انرژی بیشتر نخواهد شد. از طرفی وقتی بخواهید برنامه هایی سنگین که نیاز به حجم بالایی از Virtual Memory دارند اجرا کنید داشتن مقدار بیشتری از حافظه رم می تواند به شما کمک بزرگی برساند و میزان مصرف انرژی را کاهش دهد.

6- هارد دیسک بر CD یا DVD درایو ارجحیت دارد- هر چقدر که هارد دیسک منبع تغذیه شما را ببلعد به پای CD یا DVD درایوها نمی رسد، ضمن اینکه وجود یک CD در داخل درایو حتی اگر در حال استفاده نباشد نیز می تواند هر از گاهی مزید بر علت گردد، اگر واقعا احتیاج دارید از یک CD یا DVD در زمانی که در حالت باتری قرار دارید استفاده کنید بهترین راه حل تهیه یک image از آن و اجرای image مذکور توسط نرم افزارهای درایو مجازی است.

7- پین های باتری خود را تمیز نگه دارید - بد نیست هر از گاهی پین های باتری خود را تمیز کنید (ترفندستان) این امر سبب نقل و انتقال بهتر و کامل تر جریان بین باتری و لپ تاپ میگردد و کارایی بهتر و بیشتر مجموعه می گردد.

8- از باتری خود مراقبت کنید - مراقبت از باتری نیز شرط مهمی است اگر از باتری زیاد استفاده نمی کنید فراموش ننمائید هر دفعه که باتری را شارژ میکنید این شارژ را بایستی هر دو یا سه هفته یکبار مورد استفاده قرار دهید در غیر اینصورت خیلی سریعتر از چیزی که فکرش را بکنید باتری دچار اشکال می شود. از طرفی شارژ یک باتری Li-on (لیتیومی) نباید هرگز به صورت کامل خالی شود و خالی شدن کامل شارژ باتری فقط در مورد مدلهای قدیمی توصیه می شود.

9- سیستم را Hibernate کنید نه Standby - قرار دادن لپ تاپ در وضعیت Standby در فاصله های زمانی که به آن نیازی نیست آنهم در حین استفاده از باتری می تواند سبب کاهش مصرف انرژی شود و از طرفی وقتی به آن نیاز شد بلافاصله کارتان را از سر بگیرید اما وضعیت Hibernate تقریبا سیستم را خاموش نگه می دارد و در زمان نیاز به آن به همان سرعت حالت Standby فعالش میکند.

10- به کاهش دمای لپ تاپ کمک کنید - هر چه دمای لپ تاپ شما کاهش یابد عملکرد بهتری خواهد داشت و هر چه عملکردش سریعتر و بهتر باشد کارایی باتری اش بیشتر خواهد شد، لذا همواره شبکه های ورودی و خروجی هوای لپ تاپ تان را تمیز کنید و لپ تاپ را در وضعیتی قرار دهید که هوا به شکل مناسبی در آن جریان پیدا کند.

11- Power Options ویندوز را تنظیم کنید - به Power Options در کنترل پنل ویندوز بروید و آن را به شکلی که مناسب می دانید تنظیم کنید اگر Power Schemes را در این قسمت روی Max battery قرار دهید به صورت اتوماتیک تنظیماتی برگزیده می شوند که می توانند سبب حداکثر کارایی باتری شوند.

12- کارهای اضافی و همزمان را حذف کنید - اگر در وضعیت باتری زمانی که مشغول تایپ یک نامه هستید تصمیم گرفتید MP3 گوش کنید بهتر است از MP3 player خود استفاده کنید تا لپ تاپتان دلیلش هم که واضح است.

13- لپ تاپ مناسب خود را بخرید - اگر واقعا کلمه مورد نظر شما در تالار فیلتر می باشدی هستید که طول عمر باتری برایتان حیاتی است بهتر است برای مدلهایی هزینه کنید که باتری شان کارایی بیشتر و قوی تر دارند مسلما برای اینگونه مدلها و این نوع باتری ها بایستی هزینه های اضافی را تقبل کنید.

14- شارژ و دی شارژ باتری - اکثر باتری های لپ تاپ های امروزی از نوع Li-on هستند و نیازی به اینکار ندارند ولی اگر از مدلهای
خیلی قدیمی استفاده می کند دی شارژ کامل باتری و شارژ مجددش هر 15 روز توصیه می شود.

15- قابلیت Auto save را خاموش کنید - در حین کار با ابزارهایی مثل Word مایکروسافت و… قابلیت ذخیره اتوماتیک یا auto save را غیرفعال ( سوسا وب تولز ) کنید این قابلیت سبب می شود هارد دیسک شما به صورت دائم درگیر باشد. اگر نگران این هستید که باتری تمام شود و هر آنچه انجام داده اید ذخیره نشده از بین بروند می توانید در همان قسمت Power options تنظیمات را به گونه یی تعریف کنید که در حین تمام شدن باتری سیستم Hibernate شده و اطلاعات شما دفعه ی بعدی که به جریان الکتریسته دسترسی داشتید مجددا در دسترستان باشد.

16- کاهش فعالیت کارت گرافیک - پائین آوردن رزلوشن صفحه نمایش و غیر فعال کردن اسکرین سیورهای تجملی و … می توانند سبب فعالیت کمتر کارت گرافیکی و در نتیجه افزایش کارایی باتری لپ تاپ گردند.



14 دانستنی جالب در مورد اینترنت

یکشنبه 91/3/21
9:49 عصر
amirsaeedi


گاهی بد نیست که با زبان اعداد، مروری بر اینترنت داشته باشیم، پدیده‌ای که سخت وابسته‌اش هستیم:

1- اینترنت چقدر بزرگ است؟!
گوگل، تخمین می‌زند که در اینترنت 5 میلیون ترابایت، اطلاعات وجود داشته باشد که معالدل 5 میلیارد گیگابایت یا 5 تریلیون مگابایت است. از انجا که مغز انسان ظرفیتی حدود یک تا 10 ترابایت دارد، اگر متوسط ظرفیت مغز را 5 ترابایت در نظر بگیریم، اینترنت معادل ظرفیت مفز یک میلیون انسان است.


بیایید حجم اطلاعات اینترنت را طور دیگری معادل‌سازی کنیم تا تصورش برایمان آسان‌تر شود. یک ترابایت را می‌توان روی 212 DVD یا 40 دیسک بلوری blue ray ضبط کرد. به این ترتیب برای ذخیره‌سازی کل اینترنت به یک میلیارد DVD یا 200 میلیون دیسک بلوری نیاز داریم!

2-میزان دسترسی به اینترنت:
26?6 درصد از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند. البته در قاره‌ها و مناطق مختلف میزان دسترسی به اینترنت متفاوت است. در آمریکای شمالی سه چهارم مردم، در استرالیا و اقیانوسیه 60 درصد، در اروپا، پنجاه درصد، در آمریکای لاتین و منطقه حوزه کارائیب، 32 درصد، در خاورمیانه 29 درصد، در آسیا 20 درصد و در آفریقا 8 درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند.

3- ایمیل: هر روز 247 میلیارد ایمیل فرستاده می‌شود که البته 81 درصد آنها یعنی 200 میلیارد عدد از انها، اسپم هستند. به عبارت دیگر سالیانه 90 تریلیون ایمیل فرستاده می‌شود.

4- نبرد اینترنت و تلویزیون: 59 درصد آمرکایی‌ها به طور همزمان در هنگام دیدن تلویزیون از اینترنت هم استفاده می‌کنند. برآوردها نشان می‌دهد که اینترنت بیش از تلویزیون، وقت آزاد مردم را به خود جلب می‌کند.

5- اینترنت در زندگی نوجوان‌ها: نوجوان‌ها در آمریکا، هر هفته 31 ساعت آنلاین هستند. که 3?5 ساعتش را صرف چت می‌کنند. 2 ساعتش را صرف دیدن ویدئوهای یوتیوب می‌کنند. 2 ساعتش را صرف تماشای ویدئوهای مستهجن آنلاین می‌کنند. 1?5 ساعت را در سایت‌هایی می‌گذرانند که توصیه‌های تنظیم خانواده و پیشگیری از بارداری می کند. بیشتر از یک ساعت را در سایت‌ها جراحی زیبایی و پلاستیک می‌گذارنند و 35 دقیقه هم نکات مربوط به کاهش وزن و رژیم غذایی را در وب‌سایت‌های مربوطه مطالعه می‌کنند.
در مقام مقایسه، آنها تنها 4 ساعت را صرف انجام تکالیف تحصیلی می‌کنند!

6- در اینترتت 234 میلیون سایت و 126 میلیون وبلاگ وجود دارد.

7- حدود 30 درصد آمریکایی‌ها،6 درصد بریتانیایی‌ها، 5 درصد ژاپنی‌ها، 4 درصد برزیلی‌ها و کانادیی‌ها وبلاگ‌نویسی می‌کنند. 51 دصد وبلاگ‌نویس‌ها زن و 49 درصد آنها مرد هستند. 53 درصد وبلاگ‌نویس‌ها بین 21 تا 35 سال سن دارند و 20 درصدشان کمتر از بیست سال سن دارند.
8- هر ثانیه بیش از 28 هزار نفر کاربر اینترنت، مشغول مشاهده مختوای نامناسب ویدئویی هستند.

9- اینترنت موبایلی: 70 درصد کاربران اینترنت موبایلی، تنها زمانی که بیرون از منزل هستند، از اینترنت موبایلی استفاده نمی‌کنند، آنها در داخل منزل هم به از اینترنت موبایلی بهره می‌برند. 87 درصد کاربران اینترنت موبایلی، بیش از یک بار در روز به اینترنت متصل ( سوسا وب تولز ) می‌شوند و البته 50 درصد کاربران هم بیش از 5 بار در روز از اینترنت موبایلی استفاده می‌کنند. 81 درصد کاربران در هر نوبت اتصال به اینترنت موبایل، بیش از 15 دقیقه وب‌گردی می‌کنند. 60 درصد کاربران هم به منظور استفاده از شبکه‌های اجتماعی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

10- چرا از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند؟!
16 درصد برای سرگرمی، 10 درصد برای رسیدن به انواع و اقسام اطلاعات، 13 درصد برای مقاصد اقتصادی و مدیریت امورات مالی و بانکی، 34 درصد برای استفاده از سرویس‌های پیش‌پرداخت و 5 درصد برای گیم و خرید.

11- توییتر: توییتر 105 میلیون کاربر دارد.
فیس‌بوک بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد.
تخمین زده می‌شود که یوتیوب بین 120 تا 124 میلیون کاربر داشته باشد که معادل یک سوم کل جمعیت آمریکاست.
12- هر دقیقه، از شش میلیون صفحه فیس‌بوک بازدید می‌شود که معالدل 37?4 تریلیون مرور صفحه در سال می‌شود.
هر ماه 2?5 میلیارد عکس در فیس‌بوک آپلود می‌شود.
13- هر ماه، کاربران اینترنت 12?2 میلیارد ویدئو تماشا می‌کنند. فقط در آمریکا، به تنهایی، در هر ماه 924 میلیون ویدئو در سایت hulu مشاهده می‌شود.

14- هر روز 50 میلیون توییت انحام می‌شود. در سال 2007، تعداد توییت‌ها روزانه تنها 5هزار تا بود، در سال 2008، این عدد به 300 هزار و در سال 2009 به 2?4 میلیون رسید.
امروزه در هر ثانیه 600 توییت انجام می‌شود!



معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت

یکشنبه 91/3/21
9:6 عصر
amirsaeedi


می توانید تصور کنید قبل از اینترنت دنیا به چه شکل بوده است؟ با همگانی شدن کامپیوتر و اینترنت، امروزه نوشتن نامه با قلم، صف ایستادن در بانک و انجام امور اینچنینی خنده دار به نظر می رسد. ما در این مقاله قصد نداریم وب سایت های اینترنتی ارزشمند و کاربردی را معرفی کنیم، البته وب سایت هایی که در ادامه معرفی می شوند دارای طراحی غیر حرفه ای نیستند و مطمئنا با مشاهده آنها متعجب خواهید شد.

 


1.
شتری بنویسید!

 

این وب سایت ساده، متن وارد شده را با حالت های مختلف شتر نمایش می دهد. هر چه دوست دارید را در جعبه متن تایپ نمایید و نتیجه بامزه را مشاهده کنید. اگر قرار است خبر بدی را به کسی بدهید شاید بهتر باشد از این فونت استفاده کنید! بعنوان مثال: I"m not in love with you

معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت - www.taknaz.ir
 
به زبان شتری !



2.
2 دقیقه آرامش مطلق : به صدای موج های دریا گوش کنید و استراحت نمایید

معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت - www.taknaz.ir

 

به مدت دو دقیقه دست به ماوس و کیبرد خود نزنید. اگر دست به ماوس و کیبرد بزنید دو دقیقه از نو شروع می شود. پس برای 120 ثانیه استراحت کنید و از صدای موج های دریا لذت ببرید.




3.
اینترنت را وارونه مرور کنید !



این وب سایت، سایت ها را بصورت در حال چرخش نمایش می دهد، حتی زمانی که وب سایت مورد نظر شما در حال چرخش است می توانید در جعبه های متن، تایپ کنید. در کادر جستجو عبارت مورد نظر خود را وارد کنید و سپس بر روی یکی از لینک ها کلیک کنید هر سایتی که باز می شود بصورت ساعتگرد شروع به چرخش می کند.

معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت - www.taknaz.ir
وقتی تکناز
در جهت عقربه های ساعت می چرخد!



4.
بیست سوالی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 

وقتی بچه بودید، حتما 20 سوالی بازی کرده اید. شما می بایست در مورد یک شخص و یا یک مکان خاص سوال می پرسیدید تا به جواب برسید و دوست تان هم با بله و خیر، سعی به هدایتان به سوی پاسخ داشت. حالا می توانید 20 سئوالی را با کامپیوتر بازی کنید.

به هیچ وجه به کارکترهای فیلم و سریال و بازی فکر نکنید، تمام سعی خود را بکار گیرید تا به سئوالات پاسخ دهید، مطمئن هستیم که جا خواهید خورد.




5.

کلکسیونی کامل از طرح های نقاشی شده (Graffiti)

معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت - www.taknaz.ir

 

اگر به Graffiti یا طرح های نقاشی شده برروی دیوارها علاقه دارید کلکسیونی کامل از آنها را می توانید در این سایت مشاهده کنید. انیمیشن های موجود در بخش ویدیو سایت را از دست ندهید.




6.

تصویری 360 درجه با 70 میلیارد پیکسل !

معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت - www.taknaz.ir

 

این عکس 360 درجه 70 میلیارد پیکسلی، توسط 360world.eu از بوداپست پایتخت مجارستان و با حمایت شرکت های مایکروسافت، سونی و اپسون گرفته شده است. وضوح این عکس آنقدر بالاست که تا پنجره خانه ها می توانید نزدیک شوید. تصاویر 360 درجه دیگری نیز در پایین صفحه وجود دارد که در صورت تمایل می توانید مشاهده کنید.




7.

وب سایت جالب یک شرکت بیمه اتومبیل

معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت - www.taknaz.ir

 

هیچ کسی نمی تواند فکرش را بکند که یک سایت بیمه اتومبیل می تواند اینهمه جذاب باشد! در این شبیه ساز چشمگیر و خیره کننده، تصادف های وحشناک شبیه سازی شده اند، حتما ببنید.




8.
یک بازی به نام Dino Run

معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت - www.taknaz.ir

 

یکی از بازی های دویدن / پریدن، Dino Run قابلیت های بیشتری نسبت به Canabalt دارد و در طی بازی موسیقی زیبایی نیز پخش می شود. چشم هایتان را باز کنید تا تمام تخم مرغ های مخفی را جمع کنید.




9.
بهشت فراموشکاران

معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت - www.taknaz.ir

 

راه های مختلفی برای یادآوری و یا بخاطر آوردن موضوع خاص وجود دارد، مثلا می توان از یک برنامه در تلفن همراه، یا یک روبان دور انگشت و یا نوشتن یک یاداشت کوچک و قرار دادن آن در کیف پول برای به خاطر آوردن یک موضوع بخصوص استفاده کرد. اما سایت Memorari از شما زمان دقیق یک رویداد خاص را می پرسد و از طریق ارسال پیغام در مسنجر، ارسال نامه به ایمیل و یا از طریق تلفن همراه شما را مطلع می کند.




10.
از هوای بارانی مطلع شوید و با خود چتر ببرید !

معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت - www.taknaz.ir

 

این سایت شما را از هوای بارانی مطلع می کند و به شما اطلاع می دهد که باید با خودتان چتر ببرید یا خیر! تنها کافی است شهر محل زندگی خود را در آن وارد کنید و مشخص کنید که اطلاع رسانی در چه ساعتی از روز باید انجام شود و در نهایت هم انتخاب می کنید که از طریق ارسال ایمیل و یا SMS شما را از بارانی بودن هوا مطلع کند.



تصاویر سایت های معروف در اوایل شکل گیری

یکشنبه 91/3/21
9:3 عصر
amirsaeedi

کوچکترین بیت حافظه ای مغناطیسی جهان +عکس

یکشنبه 91/3/21
8:48 عصر
amirsaeedi

کوچکترین بیت حافظه‌‌ ای مغناطیسی جهان +عکس www.taknaz.ir

 

نوشتن و خواندن یک بایت مغناطیسی: این عکس نشانگر یک بایت مغناطیسی است که پنج بار در حالت‌های مغناطیسی مختلف برای ذخیره‌سازی کد ASCII برای هر حرف کلمه THINK تصویربرداری شده است


دانشمندانی از IBM با گذشت 30 سال از پژوهش فناوری‌ نانو، به طور موفقیت‌آمیزی توانایی ذخیره‌سازی اطلاعات در 12 اتم مغناطیسی را شرح داده‌اند.

به گزارش تک ناز به نقل از ایسنا، این در حالی است که حافظه‌های صفحه‌‌یی امروزی تقریبا از یک میلیون اتم برای ذخیره سازی یک بیت اطلاعاتی واحد استفاده می‌کنند. توانایی دستکاری ماده به وسیله اساسی‌ترین مولفه‌هایش - اتم به اتم - می‌تواند به فهم عمیق و ضروری برای ساخت افزاره‌های کوچک‌تر، سریع‌تر و کم مصرف‌تر منجر شود.

اینکه چه تعداد اتم برای ساخت یک بیت حافظه‌‌یی مغناطیسی قابل اعتماد مورد نیاز است، تاکنون نامعلوم بوده است.

مواد فرومغناطیس، با خواصی مشابه همان آهنرباهایی که در یک یخچال استفاده می‌شوند، از یک برهم‌کنش مغناطیسی بین اتم‌های تشکیل‌دهنده استفاده می‌کنند که تمام اسپین‌های آنها – سرچشمه مغناطیسی اتم‌ها - را در یک جهت واحد هم‌خط می‌کند.

فرومغناطیس‌ها در ذخیره‌سازی داده‌های مغناطیسی خیلی خوب کار کرده‌اند، ولی یک مانع بزرگ درکوچک‌سازی آنها تا حد ابعاد اتمی وجود دارد و آن برهم‌کنش بیت‌های همسایه با یکدیگر است. مغناطیس‌پذیری یک بیت مغناطیسی می‌تواند به طور قوی مغناطیس‌پذیری همسایه‌اش را از طریق میدان مغناطیسی‌ خود متأثر کند. به کارگیری بیت‌های مغناطیسی در مقیاس اتمی جهت نگهداری اطلاعات یا انجام اعمال محاسباتی مفید نیازمند کنترل دقیق این برهم‌کنش‌ها بین بیت‌ها است.

دانشمندان IBM از یک میکروسکوپ تونل‌زنی روبشی (STM) برای مهندسی اتمی گروهی از 12 اتم که به طور پادفرومغناطیسی به هم جفت شده بودند، استفاده کرده و بیتی از داده را برای ساعت‌ها در دماهای پایین ذخیره کردند. آنها با استفاده از مزیت مربوط به جهت‌گیری‌های تناوبی ذاتی اسپین مغناطیسی، توانایی بسته‌بندی کردن بیت‌های مغناطیسی همسایه را در فواصل بسیار نزدیک‌تر از چیزی که قبلا میسر بود، به نمایش گذاشتند. این کار به طور قابل‌ توجهی چگالی ذخیره‌سازی مغناطیسی را بدون ایجاد اختلال در حالت بیت‌های همسایه افزایش می‌دهد.

این پژوهشگران، جزئیات نتایج کار تحقیقاتی خود را در مجله «Science» منتشر کرده‌اند.



جوانترین ها

یکشنبه 91/3/21
8:37 عصر
amirsaeedi

گاهی در این دنیا با افراد یا پدیده هایی مواجه می شویم که نتیجه مواجهه با آنها چیزی جز تعجب و حیرت نیست.

به گزارش بانکی دات آی آر، افرادی که در این گزارش با آنها آشنا می شویم، در واقع در گروه و رسته و صنف خود عنوان جوانترین را به یدک می کشند،ازمادربرزگ گرفته تا خالکوب.


1.جوانترین مادربزرگ

این خانم خانه دار رومانیایی تنها با 25 سال سن، لقب جوانترین مادربزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است. ریفکا استانسکو در 12 سالگی صاحب اولین فرزند خود شد و نامش را ماریا گذاشت.

هر چند مادر به دخترش توصیه کرده بود که مثل او زود ازدواج نکند، اما ظاهرا گوش ماریا به این حرف ها بدهکار نبود، چراکه او هم در یازده سالگی صاحب فرزند شد. به این ترتیب ریفکا تنها 23 سال داشت که طعم مادربزرگ شدن را چشید.


2.جوانترین مربی یوگا

جوانترین مربی یوگای دنیا یعنی شروتی پندی هندی، تنها 6 سال سن دارد و دو سال است که به شاگرادنش آموزش یوگا می دهد.

استعداد این مربی بیش از حد جوان را مربی 67 ساله اش کشف کرد و شروتی 6 ساله حالا کلاس یوگای خود را در ساعت 5:30 دقیقه  صبح شروع می کند.

شاگردان شروتی از تاجر و معلم گرفته تا خانه دار و بازنشسته با اشتیاق سر کلاس مربی جوانشان حاضر می شوند.


3.جوانترین مدیرعامل

سیندهوجا راجارامان هم تنها با 14 سال سن، عنوان جوانترین مدیرعامل دنیا را به خود اختصاص داده است. این دختر دانش آموز بر شرکت فعال در زمینه انیمیشن مدیریت می کند؛ شرکتی که پدرش در اکتبر سال 2010 آن را راه اندازی کرد.

وی هم به مدیر بودن خود افتخار می کند و هم به انیماتور بودن خود.


4.جوانترین موج سوار

جایلان آمور فقط دو سال سن دارد، اما در حال حاضر موج سواری حرفه ایست. این پسر استرالیایی که پدرش او را در این کار بسیار همراهی می کند، بارها مورد تحسین قرار گرفته است.

پدر جایلان اصلا از اینکه پسرش به دریا بیفتد، نگرانی ندارد، چرا که پسر دوساله اش شنا بلد است و خود را به ساحل رسانده و منتظر پدر می شود تا به او کمک کند.


5.جوانترین خالکوب

روبی دیکینسون با اینکه تنها 4 سالش است، ولی در خالکوبی برای خود در دنیا اسم و رسمی دارد.

روبی چهار ساله در حالی هر روز بعد از تمام شدن مهدکودک به تدریس خالکوبی می پردازد که بزرگترین دغدغه همتایان و همسالانش اسباب بازی ها و تفریح هایشان است.


6.جوانترین تیرانداز

میکو آندرس فیلیپینی در سن 6 سالگی جوان ترین تیرانداز به شمار می آید. این پسر بچه شش ساله با رقبایش در تیراندازی به اهداف متحرک رقابت تنگاتنگی دارد.

میکو البته هم به خوبی نظم و انضباط را رعایت می کند و هم به دیگران احترام می گذارد.


7.جوانترین کارشناس IT

مارکو کالاسان از مقدونیه با 8 سال سن، جوانترین کارشناس IT است. او می تواند از همین حالا و با همین سن کم شغل پر درآمدی داشته باشد، اما مشکل اینجاست که او هنوز کلاس سوم را هم تمام نکرده است.

مارکو که پدر و مادرش هم کارشناس همین رشته هستند، توانسته از آزمون های مایکروسافت به سلامت عبور کند.



اختراعات جالب و مفید سال 2012

یکشنبه 91/3/21
8:34 عصر
amirsaeedi

ژالکوری، درمانی برای سرطان ریه

http://www.kocholo.org/img/images/icx86s4mqpz121h88oc7.gif

این درمان تازه برای سرطان ریه است که می تواند به ویژه برای افراد غیرسیگاری مبتلا به این بیماری بسیار مثمر ثمر باشد.

سرطان ریه، کشنده ترین نوع سرطان در تمام دنیاست و کشف این نوع درمان می تواند بسیاری از انسان ها در سراسر دنیا را از مرگ نجات دهد.

از این نوع درمان در حال حاضر تنها در اروپا استفاده می شود، اما امید می رود به زودی در سراسر دنیا مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

 

آینه پزشکی

http://www.kocholo.org/img/images/vdpld3vtnvdfr8fidan.gif

این آینه که مینگ ژر پو از دانشگاه ماساچوست آن را طراحی کرده و ساخته است، با استفاده از تجزیه و تحلیل اجزای صورت می تواند ضربان قلب شما را اندازه گیری کند.

عملکرد این دستگاه به این ترتیب است که فرد با استفاده از یک وب کم که پشت شیشه آینه قرار گرفته، میزان نوری را که از صورتش تابانده می شود، اندازه گیری کرده و با استفاده از آن ضربان قلب را اندازه می گیرد.

به این ترتیب برای اطمینان از طبیعی بودن ضربان قلب نیازی به مراجعه به پزشک نیست.

 

دستگاه تخلیه مایع

http://www.kocholo.org/img/images/xmmrv619e38ngz0sq3x.gif

این دستگاه که شخصی به نام نیمون ناسف آن را اختراع کرده با استفاده از حرارت می تواند فاضلاب کشتی، قطار و هواپیما را خالی کند

مهمترین ویژگی این دستگاه این است که با محیط زیست دوست است و هیچ آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کند.

اختراع ناسف نیاز به مخازن بزرگ برای تخلیه فاضلاب را از بین برده و باعث صرفه جویی در فضا شده است.

 

کمربند لرزشی

http://www.kocholo.org/img/images/7s3cjzzumqf6xouvepw.gif

این کمربند که مرکز تحقیقاتی نظامی آمریکا آن را ساخته، به نظامیان کمک می کند تا در تاریکی راه خود را پیدا کنند.

این کمربند از یک شتاب سنج و قطب نمای دیجیتال تشکیل شده و همین اجزا به نظامیان در تشخیص مسیر درست کمک می کنند.

این کمربندها بیشتر از همه به درد خود آمریکایی ها می خورد که به لشگرکشی به کشورهای مختلف عادت دارند.

 

DIDO به جای برج مخابراتی

http://www.kocholo.org/img/images/unnrxp3w3a8l3dm1jq2.gif

دیدو تکنولوژی تازه ایست که می تواند بدون وجود برج مخابراتی تا 30 مایل ارتباطات تلفنی را بدون دردسر برقرار سازد.

امکان ارسال داده ها و اطلاعات نیز در این تکنولوژی جدید 100 برابر می شود و حتی تا 1000 برابر هم قابلیت افزایش دارد.

به این ترتیب کاربران تلفن همراه می توانند از سرعت بالا در هر شرایطی لذت ببرند.

 

سیری آیفون

http://www.kocholo.org/img/images/jzswjg80thvh9yaixak.gif

سیری، قابلیت تازه و منحصر به فردی است که تلفن هوشمند ایفون 4S را از دیگر همتایانش کاملا متمایز کرده است.

سیری یک دستیار شخصی برای هر فرد است و به جزء جدایی ناپذیر گوشی آیفون تبدیل شده است.

سیری به دارندگانش کمک می کند تا یادداشت های لازم را بردارند، آلارم ها را تنظیم کنند و حتی مسیر خانه را تنها با سوال کردن از تلفنشان پیدا کنند.

 

دستگاه یادگیری زبان سفر

http://www.kocholo.org/img/images/kqm0cwwjza33zlp5tyb.gif

جس مادوکس این دستگاه را ساخته و معتقد است که برای کسانی که می خواهند به مسافرت های کاری و تفریحی به کشورهای مختلف بروند، خیلی کمک می کند. مسافران با استفاده از این دستگاه می توانند از واژه ها و گرامر درستی در کشور مقصد استفاده کنند.

با استفاده از این دستگاه هم نیازی نیست که زبان کشور مقصد را به طور کامل یاد بگیرید و هم اینکه در برقراری ارتباط دچار مشکلات عمده و عدیده نخواهید بود.

 

گوشت آزمایشگاهی

http://www.kocholo.org/img/images/vcgbobxw1mmriekbxfz.gif

مارک پست از دانشگاه ماستریخت هلند این گوشت را در فضای آزمایشگاهی پرورش داده است.

اگر این گوشت به تولید انبوه برسد هم می تواند در مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوایی کارساز باشد و هم گرسنگی را در جهان کاهش دهد.

 

تکنولوژی نمایش زخم به استفاده از سلول ها

http://www.kocholo.org/img/images/8wt35kdpqta3x54x0nx5.gif

با استفاده از این تکنولوژی می تواند با قرار دادن محل زخم روی یک صفحه الکترونیک، جزئیات آن را مشاهده کرد.

این دستگاه دقیقا مثل یک پرینتر عمل می کند و اما کارتریج آن به جای جوهر سلول ها هستند.

بنابراین تشخیص و درمان زخم ها و سوختگی ها بسیار آسانتر و سریع ترمی شود.

 

دست استارک (دست مصنوعی )

http://www.kocholo.org/img/images/vkno52jr3k33dzxteybo.gif

این دست که شخصی به نام استارک آن را ساخته هم به لحاظ زیبایی شناختی و هم به لحاظ کاربردی مورد توجه است.

کسانی که از نداشتن دست رنج می برند، می توانند به این موضوع به شدت امیدوار باشند که این دست می توانند به یاریشان بیاید.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir