خود آموز - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

خودآموز طراحی وب با ASP.NET

دوشنبه 90/8/9
10:20 عصر
amirsaeedi
اگر دوست دارید یک صفحات متنی وب ایجاد کنید! اگر دوست دارید یک طراح وب شوید،این کتاب فقط به درد شما می‌خورد، و اگر دوست دارید به صورت مصور مطالب را یاد بگیرید، پس مطمئن باشید این کتاب همان چیزی است که می‌تواند شما را به مقصود برساند. یک خودآموز تمام رنگی که تمام قلق‌های Asp .net2 را همراه با مثال و تمرین‌های مصور به شما آموزش داده و نشان می‌دهد که چطور از مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های برنامه پر طرفدار Asp .net2 به نحو احسن استفاده کنید. این خودآموز در قطع پی‌دی‌اف و 696صفحه در حدود 19 مگابایت حجم دارد .برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد این کتاب نیز می‌توانید به آمازون سر بزنید…
 
دریافت فایل برنامه   ( 18.45 مگابایت )    ( 321 بار دانلود شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/Download-3713.aspx


آموزش تصویری نصب ویژوال استادیو - Visual Studio

دوشنبه 90/8/9
10:5 عصر
amirsaeedi

آموزش تصویری نصب ویژوال استادیو - Visual Studio

با سلام به کاربران گرامی در این مطلب میخواهیم روش نصب ویژوال استادیو را بررسی کنیم شاید اکثر شما کاربران روش نصب را به سادگی بلد باشید، در این مطلب روش نصب را بررسی خواهیم کرد و در مطالب بعدی موارد بیشتری را آموزش خواهیم داد
لازم به ذکر است که برای آموزش سری ویژوال استادیو بصورت تعاملی و چند رسانه ای که روش نصب و چند بخش دیگر در آن بصورت رایگان میباشد و بقیه بخشها نیاز به کد دارند به لینک http://www.learninweb.com/vs.php مراجعه نمائید
در ضمن تمام این آموزش بصورت فایل PDF به این مطلب پیوست شده و لینک مستقیم دانلود آن زیر در انتهای این مطلب وجود دارد.

نصب Visual Studio 2010
در ابتدا باید نرم‌افزار Visual Studio 2010 را نصب کنید. در این فصل روش نصب این نرم افزار را یاد می‌گیریم. برای نصب ابتدا باید سی دی یا دی وی دی نصب Visual Studio را در درایو خود قرار دهید. با وارد کردن این سی دی یا دی وی دی بصورت خودکار پنجره برنامه نصب ظاهر می‌شود. در صورتیکه پنجره ظاهر نشد روی درایو سی دی راست کلیک کنید و گزینه Open را انتخاب نمائید. سپس وارد شاخه VS شده و فایل autorun.exe یا Setup.exe را اجرا نمائید.
روی گزینه اول یعنی Install Visual Studio 2008 کلیک کنید.
[تصویر: 07a.gif]

بعد از مدت زمانی برنامه نصب Visual Studio اجرا می‌شود. این برنامه به شما کمک می‌کند تا بتوانید نرم‌افزار Visual Studio را به سادگی نصب کنید.
روی دکمه Next کلیک کنید.
[تصویر: 07b.gif]

روی گزینه I have read and accept the license terms. کلیک کنید.
با کلیک بر روی این گزینه شما موافقت خود را با شرایط استفاده از این نرم ‌‌افزار اعلام می‌کنید.
روی دکمه Next کلیک کنید.
[تصویر: 08a.gif]

در قسمت پایین و سمت راست این پنجره لیست درایوهای این کامپیوتر را مشاهده می‌کنید. بصورت پیش فرض برنامه در درایوی که ویندوز در آن نصب شده است (در این کامپیوتر درایو C) نصب می‌گردد. در صورتیکه بخواهید این شاخه را تغییر دهید روی دکمه Browse کلیک کنید و شاخه جدید را انتخاب نمائید. در سمت چپ پنجره دو گزینه به نامهای Full و Custom وجود دارند. با انتخاب گزینه Full تمامی فایلها و برنامه‌های موجود در Visual Studio نصب خواهد شد. با انتخاب گزینه Custom شما می‌توانید فایلها و برنامه‌هایی که نصب می‌شوند را خودتان انتخاب نمائید. برای آنکه بتوانیم لیست فایلها و برنامه نصب شده را مشاهده کنیم ،
روی گزینه Custom کلیک کنید.
روی دکمه Next کلیک کنید.

[تصویر: 08b.gif]

چون گزینه Custom را انتخاب کردیم لیست گزینه‌هائی که نصب می‌شوند در سمت چپ صفحه نمایش داده شده است. گزینه‌های انتخاب شده همان حالت پیش فرض هستند. در صورتیکه بر روی کامپیوتر شما
SQL Server نصب شده است می‌توانید گزینه مربوط به Microsoft SQL Server Express Service را حذف نمائید.
در کنار هر گزینه یک جعبه چک وجود دارد که در صورت فعال بودن آن برنامه نصب می‌شود. در ابتدا چهار گزینه Visual Basic، Visual C++، Visual C# وVisual F# موجود هستند که هر کدام از آنها یک زبان برنامه نویسی هستند در صورتی که هر کدام از آنها را می‌خواهید نصب نشود بر روی جعبه چک کنار آن کلیک کنید تا غیر فعال شود.
با استفاده از گزینه Visual Web Developer ویژگیهائی نصب می‌شود که با استفاده از آنها می‌توانید برنامه‌هائی برای اجرا در صفحات وب (با استفاده از ASP.Net) ایجاد کنید. بقیه گزینه‌ها جهت نصب نرم افزارهای کمکی Visual Studio می‌باشند.
بهتر است که در زمان نصب هیچ برنامه دیگر را اجرا نکنید تا برنامه به درستی نصب گردد. در زمان نصب برنامه با توجه به گزینه‌های انتخاب شده ممکن است مدت زمانی اتصال شبکه قطع گردد.
برای نصب نرم‌افزارهای انتخاب شده روی دکمه Install کلیک کنید.
[تصویر: 09.gif]

باید مدت زمانی منتظر شوید تا برنامه نصب فایلهای لازم را نصب کند. در هنگام عمل نصب ممکن است که برنامه نصب از شما بخواهد تا کامپیوتر خود را Restart نمائید بعد از Restart برنامه نصب بصورت خودکار عمل نصب را ادامه خواهد داد.
اکنون عمل نصب به پایان رسیده است.
روی دکمه Finish کلیک کنید.
[تصویر: 10a.gif]

حال نرم‌افزار Visual Studio 2010 نصب شده و آماده کار است. بصورت خودکار دوباره به برنامه‌ای که در زمان وارد کردن سی دی اجرا شد برگشتیم. مشاهده می‌کنید که گزینه اول تغییر یافته است. از این گزینه برای حذف یا تغییر برنامه‌های نصب شده در Visual Studio استفاده می‌کنیم.
با استفاده از گزینه آخر می‌توانید به جدیدترین و آخرین تغییرات Visual Studio 2010 دسترسی پیدا کنید.
روی دکمه Exit کلیک کنید.
[تصویر: 10b.gif]

اجرای برنامه Visual Studio
برای اجرای برنامه Visual Studio 2010 روی دکمه Start کلیک کنید.
منوی All Programs را باز کنید.

[تصویر: 11a.gif]

روی گزینه Microsoft Visual Studio 2010 کلیک کنید.
روی گزینه Microsoft Visual Studio 2010 کلیک کنید.

[تصویر: 11b.gif]

چون اولین بار است که Visual Studio را اجرا کرده‌اید، در این قسمت باید تعیین کنید تا از کدام زبان
برنامه نویسی در محیط Visual Studio می‌خواهید استفاده کنید.
روی گزینه Visual Basic Development Settings کلیک کنید.
روی دکمه Start Visual Studio کلیک کنید.
[تصویر: 12a.gif]
محیط برنامه Visual Studio
اکنون برنامه Microsoft Visual Studio اجرا شده است. در بالای پنجره منوهای برنامه قرار دارند که با استفاده از آنها می‌توانید دستورات مورد نظر خود را تعیین کنید. در زیر نوار منو، نوار ابزار یا Toolbar قرار دارد. در نوار ابزار دکمه‌های وجود دارند که با کلیک بر روی آنها دستوراتی اجرا می‌شوند. تمامی این دستورات در منوهای برنامه نیز موجود هستند. برای آنکه راحت تر بتوانید به دستوارت پرکاربرد موجود در منو دسترسی داشته باشید این دستوارت بصورت دکمه در نوار ابزار نیز قرار دارند.
در سمت چپ پنجره با توجه به نوع پروژه‌ای که ایجاد کرده‌اید برگه‌هائی ظاهر می‌شوند. در این مثال مدل ما براساس ایجاد یک پروژه از نوع Visual Basic می‌باشد. اکنون در این قسمت فقط Toolbox یا جعبه ابزار وجود دارد.
[تصویر: 12b.gif]

در صورتیکه در ابتدا تعیین نکرده‌اید که می‌خواهید با زبان Visual Basic کار کنید در قدم اول باید محیط Visual Studio 2010 را برای برنامه نویسی با زبان Visual Basic آماده کنیم. در ابتدای این بخش زمانی که برای اولین بار برنامه Visual Studio 2010 را اجرا کردیم یک پنجره ظاهر شده و نام زبانی که می‌خواهیم با آن کار کنیم را از ما پرسید. اکنون می‌خواهیم دوباره زبانی که از آن استفاده می‌کنیم را تعیین کنیم.
منوی Tools را باز کنید.
روی گزینه Import and Export Settings کلیک کنید.

[تصویر: 13.gif]

در این قسمت می‌توانید نحوه نمایش پنجره‌ها و تنظیمات محیط Visual Studio را توسط گزینه اول ذخیره کنید و توسط گزینه دوم نیز بازخوانی کنید تا تنظیمات و نحوه نمایش به حالتی که ذخیره کرده‌اید برگردد. توسط گزینه سوم نیز تنظیمات به حالت اولیه برمی‌گردد. اکنون گزینه سوم انتخاب شده است.
روی دکمه Next کلیک کنید.
[تصویر: 14a.gif]

با استفاده از گزینه اول می‌توانید تعیین کنید که تنظیمات کنونی در چه فایلی ذخیره شود. با انتخاب گزینه دوم تنظیمات کنونی دیگر ذخیره نمی‌شود.
روی گزینه دوم کلیک کنید.
روی دکمه Next کلیک کنید.

[تصویر: 14b.gif]

اکنون باید نام زبانی که می‌خواهیم با آن کار کنیم را تعیین کنیم. در صورتی که با چندین زبان می‌خواهید کار کنید گزینه General Development Settings را انتخاب نمائید. در اینجا بیشتر با زبان Visual Basic می‌خواهیم کار کنیم.
روی گزینه Visual Basic کلیک کنید.
روی دکمه Finish کلیک کنید.

[تصویر: 15a.gif]

اکنون تنظیمات محیط Visual Studio بصورتی است که به سادگی بتوانید برنامه‌هائی به زبان Visual Basic ایجاد کنید.
روی دکمه Close کلیک کنید.
[تصویر: 15b.gif]

لازم به ذکر است که برای آموزش سری ویژوال استادیو بصورت تعاملی و چند رسانه ای که روش نصب و چند بخش دیگر در آن بصورت رایگان میباشد و بقیه بخشها نیاز به کد دارند به لینک http://www.learninweb.com/vs.php مراجعه نمائید.
تمامی مطالب فوق بصورت PDF از لینک دانلود تصویری نصب ویژوال استادیو بصورت مستقیم قابل دانلود است.



فایل (های) پیوست شده
.pdf  visual studio 2010-learninweb.com.pdf (اندازه: 414.1 KB / تعداد دفعات دانلود: 35)

دانلود نرم افزار آموزشی
دانلود مستقیم - شبیه سازی شده - تعاملی - تصویری



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir