شهریور 91 - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

رکورد پرش با نیزه بوسیله پیرمرد 90 ساله + تصویر

سه شنبه 91/6/7
2:58 صبح
amirsaeedi

رکورد پرش با نیزه بوسیله پیرمرد 90 ساله + تصویر

بکس ایران: هرچند بازی‌های المپیک سال 2012 در لندن با میلیون‌‌ها تماشاگر از سراسر دنیا طی هفته قبل بسیار خبرساز بود ولی در این میان یک پیرمرد 90 ساله ورزشکار هم در آرکانزاس شگفتی آفرید و رکورد جهانی جدیدی در پرش با نیزه بر جای گذاشت.

دکتر ویلیام بل William Bell که در حال حاضر رکورد پرش با نیزه را در این گروه سنی در جهان شکسته است علاوه بر آن در گروه سنی 75 تا 79، 80 تا 84 و 85 تا 89 سال هم رکوردشکنی کرده است.

 

بنابر تأیید داوران، این مرد سالخورده با پرشی به ارتفاع 218 سانتی‌متر رکورد این ماده را تغییر داده است.

ویلیام بل چنین می‌گوید: در سال 1984 میلادی در مسابقات المپیک توانستم به مدال نقره در رشته پرش با نیزه دست پیدا کنم.

ویلیام بل اضافه می‌کند در حال حاضر جوانترین فرزندش ارل بل Earl Bell در حال آموزش قهرمانی پرش با نیزه در مرکز ورزشی جونزبوروی آرکانزاس می باشد.



مشاهده افراد از پشت دیوار 30 سانتیمتری با کمک WIFI

سه شنبه 91/6/7
2:57 صبح
amirsaeedi

مشاهده افراد از پشت دیوار 30 سانتی‌متری با کمک WIFI

محققان موفق به مشاهده حرکت افراد از پشت دیواری به ضخامت 30‌ سانتی‌متر با استفاده از تکنولوژی ‘وای فای’ شدند.
به گزارش ایرنا و به نقل از ‘ساینس’ ،تا امروز از تکنولوژی ‘وای فای’ در زمینه‌ه

ای ارتباطی استفاده گسترده‌ای شده است ولی این اولین باری است که از این فناوری برای مشاهده حرکت افراد از پشت دیوار استفاده می‌شود

محققان برای دستیابی به این تکنولوژی از ترکیب سیگنال های رادیویی وای فای و یکی از قوانین فیزیک استفاده کرده اند.

فرکانس ارسال شده از دیوار رد می‌شود و پس از برخورد با یک مانع متحرک دوباره منعکس می‌شود. فرکانس موج فرستاده شده هنگام برخورد با مانع و بازتاب تغییر می‌کند.

تغییر فرکانس به کمک دستگاه جدید خوانده شده و زمان حرکت، سرعت حرکت، محل و جهت فرد در حال حرکت در آن طرف دیوار محاسبه می‌شود.

دور یا نزدیک شدن فرد به منبع تولید فرکانس نیز قابل بررسی است.

این تکنولوژی جدید اطلاعات با ارزشی را در شرایط مختلف و به وی‍ژه گروگانگیری در اختیار پلیس قرار می‌دهد.



انتشار تصاویری عجیب از مریخ/ انگشت دست انسان در مریخ!

سه شنبه 91/6/7
2:56 صبح
amirsaeedi

انتشار تصاویری عجیب از مریخ/ انگشت دست انسان در مریخ!

براساس گمانه زنیها یا حتی تصورات یک گروه اینترنتی که به وجود اجسام پرنده ناشناخته باور دارند، در مریخ موجودات بیگانه و حتی انگشت دست انسان مشاهده شده است.

به گزارش مهر، از دو هفته پیش که مریخ نورد کنجکاوی ناسا در سیاره سرخ مریخ فرود آمد با تجهیزات خود که دربرگیرنده 17 دوربین است تلاش کرده از به اصطلاح اجسام پرنده ناشناخته و سایر موارد نامتعارف در چشم اندازهای اطراف خود عکس بگیرد.

این درحالی است که یک گروه از افرادی که به وجود این اجسام ناشناخته باور دارند تصاویری در اینترنت منتشر کرده و ادعا کرده اند که این تصاویر در مجموعه تصاویر منتشر شده توسط کنجکاوی بوده است.

این گمانه زنی ها درباره مریخیها از زمانی آغاز شد که نخستین بخش از تصاویر مریخ نورد کنجکاوی ارسال و منتشر شد.

در این تصاویر یک جسم مبهم دور و اسرار آمیز دیده می شود که به طور اسرار آمیز پدید آمده و در تصاویر متوالی از افق مریخ ناپدید شده است و حتی در مرحله اول دانشمندان ناسا را نیز گیج کرده بود اما پس از بحث و بررسیهای مختلف میان دانشمندان ناسا این جسم عجیب نه تنها نشانه ای از فعالیتهای بیگانگان نبوده بلکه گردوغباری بوده که توسط جرثقیل هوایی که کنجکاوی را به سطح مریخ منتقل کرده است ایجاد شده است و پس از آن مسیر حرکت آن تا 600 متر تغییر کرده است.

استیون سل از مهندسان ناسا که کارشناس جرثقیل هوایی است که روی مأموریت کنجکاوی کار می کرده است، گفت: ما اعتقاد داریم که این جسم در نتیجه تأثیر فرود ایجاد شده است.

این درحالی است که یک کاربر یک سایت اشتراک گذاری ویدئو در روز 18 آگوست یک سری فیلتر وارد تصاویر کنجکاوی که از نزدیک دیواره های دهانه برخوردی گیل گرفته وارد کرده و تصاویری را به نمایش گذاشته که خود مدعی است چهار جسم پرنده در آسمان را نشان می دهد و این ویدئو تا کنون بیش از 700 هزار بازدید داشته است.

این کاربر در تفسیر خود برای این ویدئو اظهار داشت است که چهار جسم توسط مریخ نورد کنجکاوی کشف شده است، در تصویر اصلی تشخیص دادن آن مشکل بود از این رو از چند فیلتر برای پررنگ کردن آنها استفاده کردم. این چهار جسم چه چیزهایی هستند، آیا اینها اجسام پرنده ناشناخته یا تنها ذرات غبار هستند.

شناسایی اجسام ناشناخته پرنده در آسمان مریخ

کارشناسان اظهار داشتند که این چهار جسم در حقیقت پیکسهای مرده یا ناقض در دوربینهای مریخ نورد هستند، چرا که نقاطی در تصویر دوربین از نظر عملی از بین می روند و سفید می شوند.

همچنین در تصاویری که این کاربر منتشر کرده و تصویر را بیش از حد سنگها جلوبرده است اعتقاد دارد که این تصویر انگشت یک انسان را نشان می دهد و تصویر دیگر نمایی از یک سنگ را نشان می دهد که شبیه یک صندل و یا یک کفش است. همچنین یک سنگ نسبتا گرد و یک جسم گنبدی شکل و همچنین یک شکاف سنگ و یک تخته سنگ توسط این گروه از افراد به عنوان یک حیوان مریخی توصیف شده است.

شناسایی جسمی در لابه لای سنگهای مریخی که شبیه یک انگشت انسان است

سنگی که توسط گروه های معتقد به وجود اجسام ناشناخته یک حیوان مریخی توصیف شده است

سنگ مریخی که در نظر برخی شبیه یک کفش می رسد



رازگشایی از گورستان مادها با مشارکت کارشناسان بین المللی +عکس

سه شنبه 91/6/7
2:55 صبح
amirsaeedi

رازگشایی از گورستان مادها با مشارکت کارشناسان بین المللی +عکس

آخرین نیوز: در جلسه‌ای با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور و مدیر کل میراث فرهنگی کردستان، مقرر شد رازگشایی از این گورستان دوران مادها با مشارکت باستان شناسان خبره جهانی انجام شود.

به گزارش chtn، در این جلسه، «پریسا محمدی» رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، روند کاوش در این گورستان تاریخی را مناسب ارزیابی کرد و در این زمینه توصیه‌هایی را مطرح کرد.

http://www.chtn.ir/UploadedFiles/Fa/News/2/Image194493.jpg

همچنین در ادامه این نشست، راهکارهای دفع آب‌های زائد از محدوده تاریخی زیویه و اطراف این گورستان 40 هکتاری مورد بحث قرار گرفت که قرار شد توسط اداره کل میراث فرهنگی کردستان و در چند فاز، اقدامات پیشگیرانه‌ای در خصوص جلوگیری از ورود آب به حریم این سایت باستان شناسی اعمال شود.

همچنین رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور در ادامه این جلسه، موضوع برگزاری نشستی بین‌المللی با حضور باستان‌شناسان خبره در خصوص بررسی ابعاد کاوش‌های انجام شده در این گورستان را مطرح کرد که با استقبال حاضران مواجه شد.

در پایان این جلسه مقرر شد تا اشیای کشف شده در گورستان تاریخی ملامچه ابتدا برای بررسی و مرمت دقیق به تهران منتقل شده و پس از انجام اقدامات لازم در این خصوص به گنجینه اداره کل میراث فرهنگی کردستان انتقال یابد و علاقمندان بتوانند از آن‌ها بازدید کنند.











آیا یادگیری در خواب واقعا ممکن است؟

سه شنبه 91/6/7
2:54 صبح
amirsaeedi

آیا یادگیری در خواب واقعا ممکن است؟

اتفاق: وقتی از خواب بیدار می‌شوید،‌ می‌توانید بوی قهوه‌ای را که به مشامتان می‌رسد بشنوید. اما اگر به خوابیدن ادامه بدهید هم باز بوی قهوه به مشامتان می‌رسد. در هر دو حالت، ‌ممکن است چیزی هم یاد بگیرید. در واقع به نظر می‌رسد که افراد می‌توانند وقتی در خواب هستند هم تداعی‌های بویایی تازه بسازند، یافته‌ای که نشان می‌دهد شاید واقعا در خواب توانایی یادگیری داشته باشیم.به گزارش نیوساینتیست، اناتی ارزی از موسسه علوم وایزمن می‌گوید: «ما می‌دانیم که می‌توانیم در حالی که خوابیم،‌ اطلاعاتی را که در طول روز به دست آورده‌ایم در مغز خود تثبیت کنیم. اما تلاش برای آموزش موارد تازه با استفاه از کلام در زمان خواب تا به حال موفقیت‌آمیز نبوده است».اما ارزی و همکارانش این‌بار روش دیگری را امتحان کرده‌اند. آن‌ها به جای کلمات از بوها استفاده کردند. در حالی که افراد شرکت‌کننده در مطالعه خواب بودند، گروه صداهای مختلفی را پخش می‌کرد که به دنبال هر صدا،‌ بوی خاصی هم منتشر می‌شد. محققین متوجه شدند که افراد در خواب، ‌درست مثل زمانی که بیدار هستند، ‌در واکنش به بوهای خوب و دلپذیر، عمیق‌تر بو می‌کشند و در واکنش به بوهای ناخوشاند،‌ سعی می‌کنند نفس‌های سطحی‌تری بکشند.بعد از این مرحله،‌ تنها شنیدن صداها کافی بود که افراد نفس‌های عمیق‌تر یا سطحی‌تری بکشند، بدون این که از هیچ بویی خبری باشد. جالب اینجا بود که همین اتفاق در حالت بیداری هم تکرار می‌شد و افراد در بیداری، با شنیدن صداهایی که در خواب شنیده بودند،‌ تنفس متفاوتی داشتند. ارزی در این‌باره می‌گوید: «ما در حالت خواب، توانایی انجام کارهای زیادی را داریم، بیش از آن‌چه قبلا تصور می‌کردیم. این که بدانیم واقعا محدودیت ما برای یادگیری تا کجا است،‌ خیلی خوب است».دونالد ویلسون از مرکز پزشکی لانگون متعلق به دانشگاه نیویورک که البته از محققین این مطالعه نبوده، در مورد نتایج به دست آمده و بینش تازه در مورد پردازش بوها بسیار هیجان‌زده است. وی می‌گوید: «ما فکر می‌کردیم که سیستم بویایی در طول زمان خواب از کار می‌افتد، اما این مطالعه نشان می‌دهد که برخی از اطلاعات نه تنها به مغز می‌رسد بلکه در آن‌جا باقی می‌ماند».البته،‌ حتی تصور این که بخواهیم مثلا جبر را به زبان بوها ترجمه کنیم،‌ خیلی دشوار است،‌ اما ویلسون در ذهن خود استفاده‌های مفیدی از ایجاد تداعی‌های بویایی در طول خواب دارد. برای مثال ممکن است از این طریق بتوانند آموزش‌هایی را به افراد دارای اختلالات تنفسی بدهند، ‌مثلا افرادی که مبتلا به آپنه خواب هستند،‌ می‌توانند یاد بگیرند که با روی دادن نشانه‌های آن،‌ عمیق نفس بکشند.


طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir