مخوف ترین ها - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

مخوف تربن و رمزآلود ترین نفطه ایران را میشناسید؟

شنبه 91/2/16
12:49 عصر
amirsaeedi

مخوف تربن و رمزآلود ترین نفطه ایران را میشناسید؟

آیا در ایران منطقه‌ای ملقب به «مثلث برمودا» وجود دارد؟ آیا تا به حال از بیابانی به نام «ریگ جن» چیزی شنیده‌اید؟ منطقه‌ای کویری و پر از تپه‌های ماسه‌ای که در جنوب سمنان،شرق دریاچه نمک،شمال چوپانان و اناراک و غرب جندق قرار دارد." ریگ جن" منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای در کویر مرکزی ایران است و به دلیل وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه آب،در گذشته‌های دور،محل عبور کاروان‌ها نبوده و فقط در سال‌ها اخیر،چند گروه از محققان و سیاحان به آن منطقه رفته‌اند.

به گزارش هفته نامه سیاحت-تجارت، فرو رفتن در گل و لجن در «ریگ جن»، شاید یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی باشد که ممکن است گریبانگیر مسافران ناوارد شود و آنها را به کام مرگ بکشاند. سال‌های متمادی، هیچکس جرات آنکه به «ریگ جن» سفر کند و راز این کویر اسرار‌آمیز را کشف کند، نداشت، یا اگر حتی جراتش را هم داشت،‌ به دلیل ناآشنایی با منطقه در راه می‌ماند، اما بالاخره چند سال پی، طلسم «ریگ جن» توسط علی پارسا،‌کویر‌شناس مقیم آمریکا شکسته شد. او به همراه آقای میرانزاده، رئیس وقت پارک ملی کویر، با هواپیما بر افراز ریگ جن رفتند تا ثابت کنند که هیچ چیز شگفت‌انگیزی در ریک جن وجود ندارد.

علی پارسا، اما یک سال بعد، با ماشین وارد «ریگ جن» شد و بعد از آن بسیاری از کویرنوردان از «ریگ جن» گذشتند. البته با تجهیزات کامل، که نه گرفتار روح شدند و نه جن زده!

مهمترین مسئله اینکه اگر تا به حال کویر نوردی نکرده‌اید و به اصطلاح حرفه‌ای نیستید، برای اولین تجربه، به هیچ عنوان «ریگ جن» را برنگزینید که در این صورت، رفتنتان با خودتان است و برگشتنتان با خدا، حتی اگر هم حرفه‌ای هستید، حتماً به طور گروهی به این منطقه سفر کنید. بهترین وسیله برای سفر به این منطقه جیپ‌های سبک وزن است، نقشه را هم فراموش نکنید، چون سفر به «ریگ جن» بسیار خطرناک است.

برای سفر به «ریگ جن» حداقل باید به اندازه دو هفته آب، بنزین، غذا و وسایل فنی ماشین را به همراه داشته باشید. در ضمن، بلد محلی را فراموش نکنید، چون محلی‌ها معمولاً آدم‌های کار کشته‌ای هستند و علاوه بر تعیین مسیر، حتی در شرایط سخت، خیلی خوب می‌توانند راهنمایی‌تان کنند.

بخشی از منطقه، نسبتاً مسطح‌تر است با تپه‌ها کوچک‌تر، بنابراین عبور از آن نسبتاً آسان به نظر می‌رسد ولی با کمی پیشروی، با کم شدن ارتفاع به اراضی باتلاقی می‌رسید که اینجا تقریباً جنوب منطقه است. اصرار برای عبور از این اراضی باتلاقی بی‌فایده است، بنابراین بهتر است از سمت شمال غربی به حرکتتان ادامه دهید. وقتی آخرین کوه‌هایی که 2300 متر ارتفاع دارند را رد کردید، به بخش شمالی «ریگ جن»می‌رسید. از اینجا، کوه دماوند را هم می‌توانید ببینید. با ادامه این مسیر، به پارک ملی کویر می‌رسید.

اگر شما مسیر دیگری را می‌پسندید، می‌توانید با استفاده از نقشه و راهنما، مسیر جدیدی را تجربه کنید،‌ اما تمام سختی‌ها و بالا و پایین‌ها، یک طرف و آسمان پرستاره شب‌هایی ریگ‌ جن هم یک طرف. خوابیدن روی شن‌های روان، روی تپه‌ای بلند و چشم‌ دوختن به آسمانی که حتی یک نقطه سیاه ندارد و شهاب سنگ‌هایی که هر از گاهی مثل تیر فرشتگان حافظ زمین، که شیاطین را از نزدیک شدن به زمین باز می‌دارند، تمام خستگی روزانه و در شن و باتلاق فروفتن را از تن شما می‌زداید!

محلی‌های این منطقه، چوپان‌ها و ساربان‌ها معتقدند که اگر کسی پایش به ریگ جن برسد، بلافاصله ناپدید و توسط ارواح و موجودات ماورایی به قلب ریگ‌جن فرستاده می‌شود!

یکی از کاوشگران می‌گوید که حتی شتر‌های اهالی کویر هم وقتی به این منطقه می‌رسند، می‌ایستند و به هیچ عنوان حرکت نمی‌کنند!

آیا واقعاً این منطقه مثلث برمودای ایران است؟ «آلفونز گابریل» اتریشی و یک کاوشگر سوئدی قصد داشتند این منطقه را کشف کنند، اما هیچ کدام نتوانستند از این بخش از کویر عبور کنند و ناچار به سمت یزد برگشتند.

ریگ جن، شگفت‌انگیز‌ترین اسرار‌آمیز‌ترین و ترسناک‌ترین منطقه ایران است، با باتلاق‌های سهمگین که مرگ را برای هر موجودی زنده‌ای به ارمغان می‌آورد. اتفاقات بی‌پاسخ و توجیه نشده بسیاری در این منطقه روی داده است و نمکزار‌های این منطقه محل قتل و دفتن موجوات زنده بسیاری بوده است.



غار مخوف اصحاب کهف در کجا واقع شده است؟

شنبه 91/2/16
12:42 عصر
amirsaeedi

غار مخوف اصحاب کهف در کجا واقع شده است؟

همچنین غار دیگرى در نزدیکى شهر دمشق در کشور سوریه منتسب به اصحاب کهف است. لازم به ذکر است علامه طباطبایى، قدس‏سره، پس از تحقیقات ارزنده‏اى به این نتیجه رسیده‏اند که نشانه‏هاى یادشده در قرآن کریم از غار اصحاب کهف بر غار «افسوس‏» در ترکیه منطبق‏تر است.4
و همچنین از ابن عباس نقل مى‏کنند که معاویه در جنگ مضیق نزدیک روم رفته بود و به غارى که اصحاب کهف در آن مدفون‏اند نزدیک شد. معاویه اصرار داشت که از درون غار مطلع شود. قبلا چند نفر را براى کاووش به داخل آن فرستاد ولى تندباد شدیدى وزید که نتوانستند پیش بروند. ناچار معاویه از این فکر منصرف شد.
شهرى که اصحاب کهف در آن ساکن بودند بنا بر روایتى که در بحارالانوار از حضرت على، علیه‏السلام، نقل شده است «افسوس‏» نام داشت که افسوس پیش از میلاد مسیح یکى از شهرهاى معروف جهان بوده که معبد معروف «دیانا» که از عجایب هفتگانه بوده در این شهر قرار داشتالبته در کتب مختلف و تفسیرهاى گوناگون از شهرهاى دیگرى به نامهاى مختلف من‏جمله «فیلادرفیا» و کوه «آنجلس‏» به میان آمده که در سریال «مردان آنجلس‏» به کارگردانى آقاى فرج‏الله سلحشور شاهد استفاده از این اسامى بودیم. که نشان مى‏دهد حجت ‏الاسلام محمد سعید بهمن‏پور، نویسنده و محقق سریال به مفسرانى رجوع کرده‏اند که در آثارشان از این اسامى استفاده شده است، چنانکه اسامى استفاده شده براى اصحاب کهف در فیلم با روایتى که در جلد 14 بحارالانوار از حضرت على، علیه ‏السلام، نقل شده تفاوت دارد، چراکه حضرت على، علیه‏السلام، ایشان را به نام‏هاى «مکسلمینا»، «میشیلینا»، «تلمیخا»، «دیرنهوس‏»، «مرنوس‏»، «ساذریوس‏» و «قطمیر چوپان‏» معرفى مى‏کنند، که البته تفاوت در اسامى افراد و مکانها و یا در شرح خود داستان به برداشتهاى مختلف و یا نقل‏قولهاى گوناگونى برمى‏گردد که هر یک از مفسران به یکى از آنها استناد مى‏کند که به طور مثال در مورد کلمه «رقیم‏» در قرآن، برخى از مفسران آن را نام روستاى نزدیک غار مى‏دانند 5 و برخى دیگر نام سگ اصحاب کهف و برخى نام لوح مسى و یا سنگى نصب شده در کنار غار مى‏دانند و برخى نام کوهى مى‏دانند که غار بر روى آن واقع شده و راجع به کلمه «وصید» هم یک چنین اختلاف نظرى وجود دارد که البته این قبیل اختلافات نمى‏تواند به حقیقت داستان و پیام‏هاى آن خدشه‏اى وارد سازد. چراکه خداوند در قرآن مى‏فرماید: «بعضى خواهند گفت که عده آن اصحاب کهف، سه نفر بود و چهارمین سگ آنها و برخى دیگر از روى خیالبافى و غیبگویى مى‏گویند عده آنها پنج نفر بود و ششمین سگ آنها و برخى دیگر گویند هفت نفر بودند و هشتمین سگ آنها (اى رسول ما) بگو خداى من به عده آنها آگاه‏تر (از خلق) است که بر عدد آنها از خلق بجز افراد قلیلى که از طرف حق به وحى دانسته‏اند هیچ کس آگاه نیست. پس تو با اهل کتاب در این موضوع مجادله مکن، جز آن که هرچه بظاهر وحى دانستى اظهار کن. دیگر هرگز فتوى از احدى در این باب مپرس‏» 6
 

1. بحارالانوار، ج 14، ص‏411 و عرائس ثعلبى، ص 232.
2. قاموس الاعلام ترکى، ج 1، ص 506 و ج 2، ص 1001 و دائره‏المعارف حیات، ص 1015.
3. این غار در سال 1963م مطابق 1342ش کشف شد و کتابى در این‏باره بنام «اکتشاف کهف اهل الکهف‏» منتشر شد.
4. تفسیر المیزان، ج 13، ص 299.
5. تفسیر قمى، ج 2، ص 31.
6. سوره کهف، آیه 24.
منبع:www.sibtayn.com



تصاویر فضایی از بزرگترین ماهواره رصد زمین

چهارشنبه 91/2/13
1:24 صبح
amirsaeedi

تصاویر فضایی از بزرگ‌ترین ماهواره رصد زمین

به گزارش مهر، تصاویری که از سوی این ماهواره فرانسوی از انویست، بزرگ‌ترین ماهواره رصد زمین تهیه شده نشان می‌دهد که این فضاپیمای 2.9 میلیارد دلاری سالم و صفحات خورشیدی آن گسترده شده است.

انویست ماهواره بزرگی به وزن 8 هزار کیلوگرم است که بدون محاسبه بال خورشیدی، حدود 9 متر طول و 5 متر عرض دارد.

اپراتورهای سازمان فضایی اروپا روز 8 آوریل ارتباط خود را با انویست 10 ساله از دست دادند و از آن زمان تاکنون در تلاش بودند تا این ارتباط را برقرار کنند. به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، مقامات سازمان فضایی اروپا از همکاران بین المللی خود در رابطه با ناکارآمدی انویست طلب کمک کردند، در نتیجه سازمان فضایی فرانسه داوطلب شد با "پلدیز" فضاپیمای جدید خود این بررسی را انجام دهد.

پلدیز چون انویست یک ماهواره رصد زمین است که برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا از زمین طراحی شده است. پلدیز در ماه دسامبر به فضا رفت و از آن برای کاربردهای نظامی و غیر نظامی استفاده می‌شود.

تصاویری که پلدیز از انویست ارائه کرده نشان دهنده وضعیت انویست در حالی است که هر دو فضاپیما با سرعت 100 کیلومتر از کنار یکدیگر عبور کرده‌اند. مهندسان سازمان فضایی اروپا از این تصاویر برای بررسی این که آیا صفحات خورشیدی آن که ابعاد آن 14 متر در 5 متر است در جهت درست قرار گرفته است یا خیر.

اگر انویست در جهت درستی قرار گرفته باشد، صفحات خورشیدی آن انرژی خورشیدی کافی برای تأمین انرژی سیستم‌های داخلی فراهم می‌کند، از این رو می‌توان این احتمال را مطرح کرد که در حال حاضر، انویست در " حالت امنیتی" قرار گرفته است. مقامات سازمان فضایی اروپا اظهار داشته‌اند که این امکان وجود دارد که این ماهواره بار دیگر به کار خود ادامه دهد.

یک ایستگاه رادار زمینی نیز توسط موسسه فراکانس بالای فیزیک و تکنیک‌های رادار تصاویری از این ماهواره ارائه داده که جهت گیری آن در فضا مشخص شود.

تصویر ارسال شده توسط فضاپیمای فرانسوی از انویست

مانفرد وارهوت رئیس این عملیات در سازمان فضایی اروپا اظهار داشت: این تصاویر منحصر به فرد به ما کمک می‌کند که جهت انویست را مشخص کنیم تا براساس آن بتوان گفت که ارتباط با این ماهواره میسر است یا خیر.

در ابتدا قراربود انویست هشت تنی پنج سال عمر کند اما تاکنون عمر آن به 10 سال افزایش یافته و سازمان فضایی اروپا سالگرد ده سالگی خدمات آن را با برگزاری نمایشگاهی از تصاویر به یادماندنی که هشت حسگر انویست ثبت کرده جشن گرفت.

از اطلاعات انویست در 4 هزار پروژه علمی در 70 کشور استفاده شده است که در آن میان می‌توان به تحقیقات شاخص در زمینه تغییرات جوی اشاره کرد.

سال گذشته مطالعه آن از جریان اقیانوسی برای شبیه سازی پراکندگی آلودگی هسته‌ای حاصل از رویداد فوکوشیما مورد استفاده قرار گرفت و همچنین تصاویر در لحظه آن از لکه نفتی خلیج مکزیک در سال 2010 به شدت مورد توجه قرار گرفت.

در سال 2010 مدار این ماهواره تغییر کرد تا انویست بتواند فعالیت خود را یک سال دیگر ادامه دهد، از این رو خاموشی یکباره آن نگرانی را برای گروه کنترل کننده زمینی فراهم کرده است.

قرار است ماهواره جایگزین آن با عنوان " سنتینلز" از سال 2013 فعالیت خود را به طور کامل آغاز کند.



چرا فضا تاریک است؟

چهارشنبه 91/2/13
1:22 صبح
amirsaeedi

هر جا که نوری نباشد، تاریک است. به عبارت دیگر هر جا که نور وجود نداشته باشد، همه چیز به رنگ سیاه دیده می‌شود. تجربه‌‌ی ما بر روی زمین (تجربه‌ی همیشگی و روزمره‌ی روز و شب) به ما نشان می‌دهد که سیاهی (یا تاریکی) نتیجه‌ی نبود نور است. البته در فضا (جهان فراتر از کره‌ی زمین) میلیاردها میلیارد ستاره‌ی نورانی و بسیار عظیم وجود دارد که خورشید ما یکی از کوچک‌ترین و کم‌نورترین آن ها به‌شمار می‌آید. فضایی که ما می‌توانیم ببینیم، از جمله منظومه‌ی شمسی، با نور احاطه شده است. پس چرا فضا تیره و تاریک دیده می‌شود؟
روی زمین، ما روز و شب را داریم. روز از دمیدن خورشید شروع می‌شود و تا غروب خورشید ادامه می‌یابد. روشنایی روز ترکیبی است از نور مستقیم و غیرمستقیم خورشید که حس دیدن را ایجاد می‌کند و این امکان را به ما می‌دهد که محیط اطرافمان را به صورت رنگی ببینیم؛ مثلاً آسمان را آبی، ابرها را سفید و پف‌ کرده و گل‌ها را به رنگ‌های مختلف زیبا.
زمین را پوششی از گاز‌های مختلف احاطه کرده که به آن جّو می‌گوییم. بالاتر از این لایه‌ی گازی، قطره‌های آب و ذرات ریز غبار را هم می‌توان یافت. نوری که از خورشید به زمین می‌رسد، به این ذرات برخورد می‌کند و باعث انعکاس و انکسار آن می شود. انعکاس (بازتاب نور) و انکسار (منحرف شدن مسیر نور به هنگام عبور از جسمی) سبب روشن شدن محیط اطراف می‌شود که در نتیجه می‌توانیم اجسام را به صورت رنگی و در ابعاد مختلف ببینیم.
از سوی دیگر، فضا با وجود ستاره‌های بی شماری که در آن می‌درخشند، تاریک است. چرا؟
در هر متر مکعب از فضا فقط مقدار بسیار ناچیزی از ذرات کیهانی و عناصری مانند اتم‌های هیدروژن و هلیم وجود دارد. به عبارت دیگر چیزی وجود ندارد که ما به آن «خلاء» می‌گوییم. در چنین فضایی نور ستاره‌ها به صورت مستقیم حرکت می‌کند و دچار پراکندگی (انعکاس و انکسار) نمی‌شود. این شبیه نشانه‌گیرهای (چراغ‌قوه‌ها) لیزری است که ما فقط نقطه‌ای نورانی می‌بینیم، اما شعاع نور دیده نمی‌شود. این نشان می‌دهد که نور به خودی خود پراکنده نمی‌شود، بلکه در مسیر مستقیم و در جهت یک نقطه حرکت می‌کند. به همین دلیل است که در فضا فقط می‌توانیم نقاط نورانی را که از منبع خود منتشر می‌شوند، ببینیم. به این ترتیب هیچ رنگی هم برای دیدن در آن جا نیست و ما فضا را همواره سیاه و تاریک می‌بینیم.به عبارت دیگه فضا پر از نور ستارگانی مانند خورشید است، ولی از آن جایی که چشم مسیر حرکت نور را نمی بیند و در فضا هیچ چیز، حتی مولکول های هوا هم وجود ندارد و خلااست، نور بازتاب نمی کند و در نتیجه ما فضا را تاریک و سیاه می بینیم.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir