ax - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

ابتدا چشم هایتان را ببندید سپس این تصاویر را ببینید !

یکشنبه 91/2/17
11:14 عصر
amirsaeedi
فکر کن قراره با اینا مسابقه بدی  !!
.

www.Clip2Ni.Com

 

.

فکر کن جای این مرد ایستادی

www.Clip2Ni.Com

فکر کن بین امواج گیر کردی

www.Clip2Ni.Com

فکر کن روی این پل ایستادی

www.Clip2Ni.Com

فکر کن جای این مرد باشی

www.Clip2Ni.Com

فکر کن همه اینا مال تو باشه

www.Clip2Ni.Com

[ یکشنبه سی و یکم مرداد 1389 ] [ 19:35 ] [ Mostafa ] [ آرشیو نظرات ]


رده بندی کیفی خودروهای داخلی

شنبه 91/2/16
10:33 عصر
amirsaeedi

ارزیابی کیفی خودروها در اسفند ماه بین 26 خودروی تولید داخل، نشان می دهد که صدر جدول همچنان در اختیار نیسان تیانا می باشد.در این رده بندی خودروها تحت ارزیابی در 9 معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، سیستم موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی بدنه، نفوذ آب و رنگ، مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و بر حسب میزان نمره منفی، در دو دسته “خیلی خوب” و “خوب” دسته بندی شده اند.

رتبه بندی خودروها توسط موسسه استاندارد ایران دچار تغییراتی بنیادین شده و چیزی به اسم خودرو با کیفیت متوسط و پایین در آن به چشم نمی خورد. همه خودروها رتبه خوب و یا خیلی خوب را بدست آورده اند. اگر استاندارد ایران به پراید رتبه خیلی خوب اعطا کرده چنین رتبه ای را به نیسان تیانا هم داده که متاسفانه باعث بی اعتباری بیش از پیش نتایج برای خریداران خودرو می گردد. بنظر می رسد که استاندارد ایران زیر فشار کارخانه ها مجبور شده به همه خودروها امتیاز بالا بدهد حتی اگر به بی اعتباری این موسسه و لوث شدن این بررسی ها بیانجامد.
نکته دوم در این بررسی ها تفاوت بین مرغوبیت و کیفیت است. ساز و کار مبتنی بر اعطای امتیاز بر اساس نمرات منفی ساده ترین شیوه برای امتیاز دهی است اما نشان دهنده ارزش کیفی واقعی یک محصول نیست و گاهی خودرویی با داشتن مرغوبیت پایینتر مواد مصرفی، از رقبای خود با مرغوبیت بالاتر امتیاز منفی کمتر و رتبه بالاتری دریافت می کند! البته این مسئله بیانگر این موضوع است که حتی مواد مرغوب نیز در مونتاژ نادرست و سهل انگارانه، ممکن است تبدیل به نمره های منفی شوند. اما در سوی مقابل مثلا یک قطعه پلاستیکی بسیار بی کیفیت نمره منفی نمی گیرد چون خریدار انتظاری از آن ندارد.

رده بندی کیفی خودروهای داخلی در اسفند 1390

رده بندی کیفی خودروهای داخلی در اسفند 1390


گویا حضور محصولات مونتاژی ژاپنی در رده‌های ابتدایی جدول کیفی خودروهای داخلی، دیگر به یک عادت تبدیل شده، زیرا در ارزیابی اسفند ماه نیز این چشم بادامی‌ها در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند.
در این بین، نیسان تیانا هنوز هم پرچمدار است و توانسته با کسب تنها 3.5 نمره منفی، لقب باکیفیت ترین خودرو تولید داخل را همچنان در اختیار خود نگه دارد. این محصول مونتاژی پارس خودرو، در سه معیار تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی به دست آورده است. پس از تیانا، در حالی به یک نیسانی دیگر به نام ماکسیما در رده دوم جدول برمی‌خوریم که این محصول در بدنه و رنگ نمره منفی دارد. گفته می‌شود نیسان برای قطع ارتباط با خودروسازی و بازار ایران تحت فشار قرار گرفته است. اما پس از نیسان، مزدا نیز توانسته دو نماینده در رده‌های ابتدایی جدول داشته باشد، به نحوی که مزدا3 سوم شده و مزدا2 نیز رده چهارم را به خود اختصاص داده است. این دو خودرو فقط در رنگ نمره منفی کسب کرده‌اند که البته نمره‌ای بالا به نظر می‌رسد، اما در سایر معیارها حائز امتیاز منفی نشده‌اند.
مزدا2 و مزدا3 توسط شرکت خصوصی گروه بهمن به مونتاژ می‌رسند و باید دید با توجه به تشدید تحریم‌ها علیه خودروسازی کشور، تولید آنها در سال جاری چه شرایطی پیدا خواهد کرد.
پس از مزدا، با یک شاسی بلند به نام سوزوکی گرندویتارا در رده پنجم جدول روبه‌رو می‌شویم، که در سه معیار تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده است. ویتارا در ایران خودرو خراسان مونتاژ می‌شود و سال گذشته با مشکلاتی در تامین قطعات و تولید مواجه شد و در نهایت قیمت آن شدیدا افزایش یافت.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir