new new - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

طراحی نرمافزاری برای تشخیص سرطان

شنبه 91/7/1
11:52 عصر
amirsaeedi
طراحی نرم‌افزاری برای تشخیص سرطان
طراحی نرم‌افزاری برای تشخیص سرطان
دختر 17 ساله ای که موفق به ساخت نرم افزار تشخیص سرطان سینه شده است، جایزه اول گوگل را به خود اختصاص داد. این نرم افزار بر روی گوشی های آیفون نصب می شود و به پزشکان کمک می کند تا وجود سلول های سرطانی را در بافت سینه تشخیص دهند.

بریتنی وینگر، زیست شناسی را با علم کامپیوتر در هم آمیخته و برنامه ای به نام " شبکه عصبی" را طراحی کرده است. این برنامه توانایی شناسایی 99 درصد از تومورهای بدخیم را دارد. گوگل برای خانم وینگر بورسیه ای 50000 دلاری در نظر گرفته است.

خانم وینگر یکی از 5 دانش آموزی است که از سوی گوگل انتخاب شده و جایزه گرفته اند. یکی دیگر از نوجوانان منتخب جونا کوان نام دارد که به کشفیات جدیدی در مورد آموزش موسیقی به کم شنوایان دست یافته است. ایوان هرویاس، مارکوس اوهاوآ و سرجیو پاسکوآل سه نوجوان دیگری هستند که تحقیقاتی در مورد آلودگی آب آشمامیدنی اسپانیا انجام داده اند.


واقعیت های جالبی درمورد اینترنت

شنبه 91/7/1
11:51 عصر
amirsaeedi
واقعیت های جالبی درمورد اینترنت
واقعیت های جالبی درمورد اینترنت
 آیا میدانید که اولین دامنه با نام symbolics.com بوده و در ماه مارس سال 1985 ثبت شده است. این موضوع جالب و برخی ازحقایق بسیار جالب درباره صنعت اینترنت که منمطمئن هستم که بسیاری از شما از آنها آگاه نیستید را در زیر بررسی کرده ایم .

1- هر ساله بیش از 250 میلیون دلار هزینه صرف ثبت دامنه می شود .

2- قیمت متوسط برای ثبت یک دامنه در حدود 20 هزار دلار است .

3- 129 میلیون دامنه تا سال 2012 بهثبت رسیده است .

4- طولانی ترین نام دامنه با بیش از 60 کارکتر

www.thelongestdomainnameintheworldandthensomeandthensomemoreandmore.com

5- 676 دامنه ی دو کارکتری به ثبت رسیده است

6- تا پایان سال 2011 3.1 ملیارد پست الکتریکی به ثبت رسیده است که 89 درصد آنها هرزنامه بوده .

7- روزانه کاربران 300 ملیارد پست الکتریکی ارسال می کنند .

8- 2.1 میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد، 485 میلیون نفر از آنها در چین هستند .

9- بیشتر از آنکه موجود زنده در جهان وجود داشته باشد دستگاه متصل به اینترنت وجود دارد .

10- 83 میلیون تلفن هوشمند متصل اینترنت وجود دارد.

11- گران ترین تبلیغ اینترنتی سال 2012 تبلیغ فوتبال آمریکایی بوده که 30 ثانیه بیشتر طول نکشید ولی 3.5 ملیارد دلار برایش هزینه شد .

12- 2.1 ملیارد کاربر از اینترنت استفاده می کنند .


حذف دکمه و قاب از گوشیهادر آینده نه چندان دور

شنبه 91/7/1
11:51 عصر
amirsaeedi
حذف دکمه و قاب از گوشی‌هادر آینده نه چندان دور
حذف دکمه و قاب از گوشی‌هادر آینده نه چندان دور
 کارشناسان می گویند نسل جدید گوشی های هوشمند که در ماه های آینده عرضه می شوند تنها دارای نمایشگر لمسی باریک هستند.

  از جمله شرکت هایی که در حال تولید چنین گوشی هایی است می توان به موتورولا اشاره کرد که قصد دارد گوشی باریکی با نمایشگر با وضوح بالا عرضه کند که با فناوری نسل چهارم تلفن همراه موسوم به LTE نیز سازگاری دارد.

در این گوشی از قاب و پوششی که دورتادور نمایشگر را می پوشاند هم خبری نیست و در واقع می توان چنین گوشی هایی را نمایشگرهای قابل حمل لقب داد که تصور سنتی از تلفن های همراه را تغییر می دهند.

  عرضه چنین گوشی هایی چالشی تازه برای اپل محسوب می شود که چندسالی است با عرضه آیفون توانسته رقبای سنتی مانند نوکیا را به عقب براند و به محبوب ترین تولیدکننده گوشی های هوشمند مبدل شود. البته با توجه به خرید واحد موبایل موتورولا توسط گوگل این اقدام رقابت غیرمستقیم گوگل با اپل نیز محسوب می شود.


احتمال تغییر نام واحد پول ایران به \پارسی\

شنبه 91/7/1
11:31 عصر
amirsaeedi
معاون اقتصادی بانک مرکزی در اولین نشست "اصلاح پول ملی" از احتمال تغییر نام واحد پول ملی به "پارسی" و تغییر نام واحد فرعی آن به "دریک" خبر داد.

بولتن نیوز: از دوستان عزیزی که نظر می گذارند خواهشمندیم نظرات تفرقه افکنانه که به وحدت ملی ما لطمه می زند را در اینجا قرار ندهند همه اقوام ایرانی از فارس،ترک ، کرد ، لر ، بلوچ ،عرب و...... ایرانی هستند و واحد پول کشور هرگز نباید موج تفرقه میان اقوام مختلف ایرانی شود و ایمان داریم مسئولین کشور نیز با این دید در صورتی که بخواهند واحد پولی کشور را تغییر دهند عمل خواهند کرد .

به گزارش بولتن نیوز به نقل از نسیم، حسین قضاوی اظهار داشت: تا به امروز بیش از 100 هزار نفر به سایت نظرسنجی اصلاح "رفورم پول" ملی مراجعه کرده‌اند که از این میان نام واحد "پارسی" پیشتاز برای واحد اصلی بیشترین آرا و "دریگ" هم بیشترین آرا را برای واحد فرعی کسب کرده است.
وی افزود: "رفورم پولی" فقط حذف صفر است نه تغییرات دیگر و حذف صفر پدیده‌ جدیدی نیست و تاریخ آن به قرن 19 بر می‌گردد



جزئیات آغاز بکار شبکه ملی اینترنت ایران

شنبه 91/7/1
11:27 عصر
amirsaeedi
جزئیات آغاز بکار شبکه ملی اینترنت ایران
جزئیات آغاز بکار شبکه ملی اینترنت ایران
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز بکار شبکه ملی اطلاعات یا شبکه ملی اینترنت تا 3 ماه دیگر خبر داد و گفت: با وجود این شبکه پهنای باند مورد نیاز داخل از پهنای باند دسترسی به شبکه جهانی اینترنت تفکیک شده و محدودیت سرعت دسترسی به اینترنت برداشته می شود.

رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه بسیاری از کاربردهایی که امروز به عنوان کاربردهای اینترنت در کشور ما شهرت پیدا کرده کاربردهای واقعی اینترنت نیستند گفت: برای مثال زمانی که صحبت از پرداخت اینترنتی به میان می آید منظور پرداخت الکترونیکی است که این پرداخت نیازی به شبکه اینترنت ندارد.

وی با بیان اینکه پرداخت از طریق شبکه اینترنت در برخی موارد مشکل ساز بوده و به دلیل مسائل امنیتی نباید اطلاعات در معرض و در دسترس شبکه های بیگانه باشد اضافه کرد: زمانی که لفظ اینترنت را بکار می بریم یعنی اطلاعاتی که روی شبکه قرار گرفته در معرض و در دسترس بسیاری از سایتها و مراکز و شبکه های خارجی است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه منظور از شبکه ملی اینترنت که در گذشته نیز مطرح شده بود شبکه ای با مبنای پروتکل اینترنت است که از نظر نوع آدرس دهی و نوع دسترسی سازگار با اینترنت جهانی خواهد بود گفت: اما این شبکه می تواند از نظر محتوا شبکه مستقلی باشد.
 
بنابراین با این تعریف شبکه ملی اطلاعات همان شبکه ملی اینترنت است که آدرسهای اینترنت در این شبکه قابل آدرس دهی و دسترسی خواهد بود و از نظر سیاستگذاری و نوع اداره به صورت ملی اداره خواهد شد.
 
تفکیک پهنای باند داخل کشور و مرتفع سازی محدودیت های دسترسی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه در راستای توسعه زیرساختهای لازم برای اجرای دولت الکترونیک و ایجاد شبکه ملی اطلاعات چندین محور تعریف شده که مهمترین آن مرتفع سازی محدودیتهای دسترسی است به مهر گفت: در نظر داریم پهنای باند داخل کشور و آنچه که برای فعالیتهای الکترونیکی در داخل کشور نیاز است را تفکیک کنیم.
 
وی در توضیح این مطلب ادامه داد: در استفاده از شبکه دولت الکترونیک محدودیت پهنای باند برای کاربردهای مختلف نخواهیم داشت چرا که می توانیم امنیت آن را حفظ کرده و به کاربران در مورد امنیت آن اطمینان دهیم.
 
دکتر تقی پور با بیان اینکه با این توسعه پهنای باند اجرای مسائلی نظیر تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و به طور کل تمامی پسوندهای الکترونیکی در داخل کشور امکانپذیر خواهد بود افزود: این روند در زمان حاضر آغاز شده و به طور مرتب این ظرفیت در داخل کشور در حال توسعه است.
 
وی اظهار امیدواری کرد که با این تفکیک ظرف سه ماه آینده – سه ماهه سوم امسال - شبکه ملی اطلاعات به انجام برسد.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: مهمترین ویژگی که این شبکه نسبت به شبکه فعلی خواهد داشت بحث میزبانی محتوا در داخل کشور خواهد بود.
 
تقی پور با بیان اینکه در بحث محتوا در کشور بسیار ضعیف هستیم ادامه داد: با آغاز بکار شبکه ملی اینترنت، میزبانی محتوا در داخل کشور با شکل جدید انجام خواهد شد و امید می رود بسیاری از تولیدکنندگان محتوا بتوانند خدمات را در این شبکه قرار دهند.

دسترسی کاربران خانگی به اینترنت 10 مگابیتی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سئوال که برای کاربران خانگی چه تمهیداتی در استفاده از اینترنت بدون محدودیت درنظر گرفته شده است به مهر گفت: بخشی از ارتباطات کاربران که مربوط به داخل کشور می شود در منازل نیز بدون محدودیت پهنای باند ارائه خواهد شد و حتی در برنامه داریم که با توسعه شبکه فیبر نوری پهنای باند بیش از 8 تا 10 مگابیت در ثانیه را در منازل داشته باشیم که این طرح در مرحله طراحی است و کار اجرایی آن آغاز نشده است.

تقی پور تاکید کرد که با این طرح تمامی خدمات که نیازمند ارسال تصویر است به راحتی از طریق شبکه ملی اینترنت انجامپذیر خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در شبکه ملی اطلاعات دو پارامتر دستیابی و امنیت در درجه اطمینان خوبی قرار دارد و از نظر کاربردی نیز محدودیت های پهنای باند وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به بحث ارتباط شبکه ملی اینترنت با شبکه جهانی اینترنت به مهر گفت: طبیعتا با تدابیری که در طراحی این شبکه پیش بینی شده دسترسی به سایتهای علمی و به طور کل محتواهای علمی پژوهشی با هزینه های کمتری ممکن خواهد شد.


تبلت بخریم یا لپتاپ؟

شنبه 91/7/1
11:27 عصر
amirsaeedi
دوم اینکه بودجه خود را مشخص کنید و سوم به سراغ یک شرکت گارانتی کننده معتبر بروید. به گفته بهنامی، یک کارشناس بازار، مهم‌ترین موضوع در انتخاب یک لپ‌تاپ نوع پردازنده لپ‌تاپ است. پردازنده است که رده کاربری لپ‌تاپ را مشخص می‌کند.

وضعیت بازار کامپیوتر طی سه ماه اخیر نه‌تنها فعالان بازار، بلکه خریداران را نیز سردرگم کرده است.

در چنین اوضاع و احوالی اکثر خریداران کالاهای حوزه کامپیوتر و دیجیتال به ویژه خریداران کالاهای گران قیمتی مانند لپ‌تاپ با سوالاتی از قبیل اینکه، چه زمانی برای خرید لپ‌تاپ مناسب است؟ آیا با توجه به رشد قیمت‌ها خرید اقساطی لپ‌تاپ به صرفه است یا خیر؟ اصلا لپ‌تاپ مناسب هر کاربر کدام است؟ و... مواجه شده‌اند. اگر شما هم با این سوالات مواجه هستید و در پی یافتن پاسخ سوالاتتان هستید این گزارش را بخوانید:

آیا اکنون لپ‌تاپ بخریم؟

این سوالی است که در حال حاضر اکثر خریداران به دنبال پاسخ آن هستند. به گفته کارشناسان و فعالان بازار، طی ماه‌های گذشته به ویژه طی روزهایی که نرخ دلار آزاد به 1380 تومان رسیده بود، اکثر مراجعین به بازار و حتی گروهی از فعالان بازار با این پرسش مواجه بودند که واقعا در چنین شرایطی بهترین اقدام چیست؟ آیا خرید و فروش لپ‌تاپ در چنین شرایطی منطقی است یا بهتر است تا زمان کاهش و ثبات نرخ دلار از خریدو فروش خودداری کرد؟

به هرحال طی سه ماه اخیر، بازار لپ‌تاپ با کاهش شدید عرضه و همچنین تقاضا مواجه شده است و به گفته فعالان بازار در حال حاضر تنها افرادی که واقعا به لپ‌تاپ نیاز دارند برای خرید به بازار مراجعه می‌کنند و مابقی هنوز بین خریدن و نخریدن دودل هستند.

مهدی بکائی، رییس هیات‌مدیره شرکت همراه پردازان (اپل ایران) در این باره می‌گوید، طی چند هفته اخیر میزان تقاضا در بازار افزایش یافته است. ضمن اینکه خریدهای شرکتی هم رشد داشته است.

به گفته وی، با وجودی که گروهی تصور می‌کنند این رشد تقاضا در کنار افزایش قیمت‌ها جریانی غیرمنطقی است اما باید بگویم، این موضوع کاملا منطقی است.چرا که ما با جریان صعودی قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ در یک پروسه سه تا چهار ماهه مواجه هستیم و چنین اتفاقی نشان‌دهنده این است که به احتمال قوی طی دو تا سه ماه آینده هم شاهد کاهش قیمت‌ها نخواهیم بود.

رشد جهانی قیمت لپ‌تاپ به دلیل کمبود هارددیسک هم به این پیش‌بینی قوت بخشیده است. وی افزود، در شرایط فعلی خریداران به دنبال این نیستند که صبر کنند تا قیمت‌ها کاهش یابد، بلکه به دنبال محلی هستند که کالاها را با قیمت کمتر از سایرین به بازار عرضه کنند و این نشان دهنده این است که خریداران متوجه شده‌اند که نیازی به خرید لپ‌تاپ دارند بهتر است اکنون برای خرید اقدام کنند.

محسن بهنامی، یکی از فعالان بازار هم در این باره می‌گوید، اگر چه گروهی بر این باورند که با توجه به رشد نرخ دلار و افزایش قیمت‌ها باید از خرید خودداری کرد تا زمانی که قیمت‌ها ثابت شود. ولی در شرایط فعلی که نوسانات قیمت حدود سه تا چهار ماه است ادامه داشته و پیش‌بینی رشد بیشتر نرخ دلار آزاد هم شده است، بسیاری از افرادی که واقعا قصد خرید دارند برای خرید به بازار مراجعه کرده‌اند.

شاید با خود بگویید فعالان بازار و کارشناسان برای به فروش رساندن کالاهای خود با قیمت بالا از احتمال رشد بیشتر قیمت‌ها در بازار کامپیوتر به ویژه لپ‌تاپ خبر می‌دهند. اما کارشناسان بازار پول و سرمایه هم این خبر را تایید می‌کنند.

یکی از کارشناسان گروه صرافی تهران با بیان این مطلب که متعادل شدن روند نرخ ارز در کوتاه‌مدت بعید به نظر می‌رسد گفت، اگر چه در برهه‌های کوتاهی از زمان با کاهش‌های موقتی نرخ ارز مواجه هستیم، ولی پس این کاهش قیمت ناگهان با یک جهش قیمت مواجه می‌شویم. به همین دلیل نمی‌توان به طور دقیق وضعیت نرخ این کالا را پیش‌بینی کرد. اما آنچه مسلم است این است که امکان کاهش قیمت‌ها در کوتاه‌مدت تقریبا بعید به نظر می‌رسد.

چه لپ‌تاپی مناسب ماست؟

برای خرید لپ‌تاپ فاکتورهای زیادی باید مورد نظر قرار گیرد. البته فاکتورهای انتخاب لپ‌تاپ برای کاربران مختلف متفاوت است. به‌عنوان مثال برای گروهی فاکتور قیمت و برای یک کاربر حرفه‌ای کانفیگ (قابلیت‌های فنی) دستگاه است که در درجه اول اهمیت قرار دارد. اما به هر حال از هر دسته کاربران که باشید یکسری فاکتور کلی برای انتخاب لپ‌تاپ وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید. در وهله نخست باید هدف خود را از انتخاب لپ‌تاپ مشخص کنید.

دوم اینکه بودجه خود را مشخص کنید و سوم به سراغ یک شرکت گارانتی کننده معتبر بروید. به گفته بهنامی، یک کارشناس بازار، مهم‌ترین موضوع در انتخاب یک لپ‌تاپ نوع پردازنده لپ‌تاپ است. پردازنده است که رده کاربری لپ‌تاپ را مشخص می‌کند.

به عنوان مثال برای یک کاربر مبتدی، یک لپ‌تاپ intel core 2 duo 2.0GHZ، کارت گرافیک 512 تا 256 مگابایتی از خانواده INTEL، رم یک یا دو گیگابایتی DDR2، یا حتی کمتر هم پاسخگو است. اما برای یک کاربر حرفه‌ای که نیاز به کارت گرافیک قوی و همچنین سرعت بالای دستگاه دارد، پردازنده intel core i7، سیستم‌ عامل قوی، کارت گرافیکی قوی از خانواده ATI یا GEFORCE با ظرفیت حافظه بالاتر از 5/1 گیگابایت، رم با ظرفیت بالا از خانواده DDR3 و.... مناسب است.

پس باید اول از همه نوع کاربری خود را مشخص کنید. وزن لپ‌تاپ هم از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. به طور کلی لپ‌تاپ‌های دارای صفحه نمایش 4/15 اینچ به بالا وزنی بیشتر از 8/2 کیلوگرم، لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش 13 و 1/14 اینچ وزنی حدود 8/1 تا 4/2 کیلوگرم و لپ‌تاپ‌های دارای صفحه کمتر از 13 اینچ وزنی حدود یک تا 5/1 کیلوگرم دارند. 


 

 

لپ‌تاپ بخرم یا نت‌بوک؟

با وجودی که مدت‌ها است از عرضه مینی لپ‌تاپ‌های سبک وزن به بازار می‌گذرد، اما هنوز این سوال که خرید یک مینی لپ‌تاپ بهتر است یا یک نت‌بوک در ذهن بسیاری از خریدارانی که قصد خرید لپ‌تاپ‌های سبک وزن یا لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت را دارند وجود دارد.

به گفته صالحیان،فعال بازار، مینی‌لپ‌تاپ برای افرادی که قصد خرید لپ‌تاپی که هم سبک باشد و هم ارزان قیمت مناسب است نه افرادی که قصد خرید یک لپ‌تاپ سبک را دارند، ولی حاضرند مبلغ زیادی صرف کنند. به عبارتی باید گفت باز هم همان موضوع مشخص کردن نوع کاربری است که نوع کالای مورد نیاز را مشخص می‌کند. پس ما لب کلام را می‌گوییم.

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ ارزان قیمت، سبک، جمع و جور برای انجام امور روزمره داشته باشید، اگر می‌خواهید رایانه شخصی را به راحتی حمل کنید و اگر انتظار انجام امور گرافیکی، تماشای فیلم و... را از کامپیوتر شخصی خود ندارید، می‌توانید به سراغ مینی لپ‌تاپ‌های بدون اپتیکال درایو بروید که بهترینشان مینی لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های INTEL ATOM N450 است.

اما اگر قصد خرید یک لپ‌تاپ ارزن قیمت را دارید که با آن به تماشای فیلم بنشینید، برخی از کارهای سبک گرافیکی را انجام دهید، گیم‌های سبک بازی کنید و امور روزمره اداری و شخصی را با آن انجام دهید، بهتر است به سراغ یک لپ‌تاپ ارزان با صفحه نمایش 4/15 اینچی بروید.

نت‌بوک بخرم یا تبلت؟

از زمانی که تبلت‌ها وارد بازار شدند این سوال برای بسیاری پیش آمد که به راستی تبلت‌ها برای خارج کردن نت‌بوک‌ها از گود به بازار عرضه شده‌اند. اما در حقیقت این طور نیست و کارشناسان و فعالان بازار  بر این باورند که اصلا این دو کالا قابلیت‌های کاربردی خاص خود را دارند و مقایسه این دو کالا منطقی نیست. 

جعفری مدیر فروش انفورماتیک گستر در این باره می‌گوید: مقایسه تبلت و نت‌بوک به هیچ وجه منطقی نیست. به گفته وی، تبلت برای جست‌وجو در اینترنت، انجام بازی‌های کامپیوتری، استفاده سریع و آسان فایل‌های صوتی و تصویری و... مناسب است؛ چرا که تبلت کالایی است که به راحتی و سرعت بالا وارد اینترنت می‌شود. در حالی‌که نت‌بوک زمان بیشتری را صرف روشن و بوت شدن و اتصال به اینترنت می‌طلبد. در مقابل نت‌بوک‌ها از سیستم‌عامل ویندوز پشتیبانی کرده و تمام امکانات ویندوز را دارند؛ اما تبلت‌ها معمولا تحت سیستم‌عامل آندروید یا مک هستند.

اگر هم نمونه‌های ویندوزی تبلت مورد استفاده قرار گیرد که قابلیت نصب اکثر برنامه‌های ویندوز را داشته باشند استفاده‌ای به راحتی نت‌بوک نخواهند داشت. همچنین تبلت‌ها قابلیت نصب نرم‌افزارهای کاربردی فراوانی را دارند.  به طور کلی تبلت‌ها برای مصرف‌کنندگان محتوا و به صورت اندک، تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است.

یک کاربر تبلت می‌تواند با تبلت خود کتاب بخواند، در اینترنت به گشت و گذار بپردازد، فیلم تماشا کند، فایل‌های آفیس را باز و گیم بازی کند. از سوی دیگر، نت‌بوک برای تولیدکنندگان محتوا و حتی استفاده‌کنندگان محتوا ساخته شده است. می‌توان گفت تبلت‌ها اکثرا برای مدیران، سخنرانان، بازاریاب‌های محصولات، گیمرها و... مناسب است، در حالی‌که یک نت‌بوک به مراتب برای یک برنامه‌نویس مناسب‌تر از یک تبلت است.

نقد بخریم یا نسیه؟

بنا بر اطلاعات به‌دست آمده در حال حاضر اکثر افرادی که لپ‌تاپ را به طور قسطی به فروش می‌رسانند، معمولا یک سوم مبلغ را در یافت کرده و مابقی مبلغ را در سه تا شش فقره چک با در نظر گرفتن سود 15 تا 17 درصد به فروش می‌رسانند.

این درحالی است که در نظر گرفتن چنین میزان سودی برای لپ‌تاپی که دو سوم مبلغ آن در نهایتا شش ماه پرداخت پرداخت می‌شود، بسیار زیاد است. میرمهدی رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران، در این باره می‌گوید: متوسط سود دریافتی بابت فروش اقساطی لپ‌تاپ با توجه به سودی که بانک‌های خصوصی بابت وام‌ها در سال روی مبلغ وام محاسبه می‌کنند حساب می‌شود.

اما یک اشکال وجود دارد و آن این است که سود نهایتا 17 درصدی  که بانک‌های خصوصی در نظر می‌گیرند برای بازپرداخت‌های دو ساله به بالا است.

این درحالی است که فروشندگان بازار این سود را برای بازپرداخت‌های 3 الی 6 ماهه دریافت می‌کنند و این نوعی کلاهبرداری است.

وی افزود در صورتی که فروشنده‌ای بیش از حد محاز (سه تا 5 درصد) بسته به تعداد چک‌های ارائه شده از خریدار وجهی دریافت کرد، می‌توانید به اتحادیه فناوران رایانه تهران مراجعه کرده یا اینکه با شماره 124 که مرکز رسیدگی به تخلفات فروشندگان است تماس حاصل فرمایید.
 



کارت دی وی بی چیست و برای چی استفاده میشه ؟

یکشنبه 91/6/19
9:38 عصر
amirsaeedi

مقدمه

همه دوستان کم و بیش از ماهواره و ریسیور خبر دارند و میدونند که کار این دستگاه گرفتن تصویر با دیش و ال ان بی هست ..
حالا توضیح میدم که کارت دی وی بی چی هست :

برای استفاده از ماهواره در کامپیوتر یه قطعه ای به نام کارت DVB یا همون کارت ریسیور وجود داره که امکانات بهتری در برابر یه ریسیور خانگی داره ..

این امکانات چیست ؟

میتونیم مثل یه کارت صدا و یا یه مودم اون رو در pci کامپیوتر قرار بدیم !!
میتونیم کانال های کارتی رو با کپی کردن چند فایل (پلاگین) باز کنیم
میتونیم از با استفاده از پلیر های مختلف و گراف های مختلف کیفییت بهتری بگیریم
میتونیم با کارت صدا های حرفه ای کیفییت دالبی بگیریم
میتونیم کانال های HDTV رو که چندین برابر یه DVD کیفییت داره رو ببینیم
میتونیم از اینترنت ماهواره ای استفاده بکنیم
میتونید از دانلود افلاین مجانی استفاده بکنیم
میتونیماز سرویس کارت شرینگ ( به اشتراک گذاری کارت های اورجینال) کانال های هک نشده رو ببینیم
با استفاده از پروگرامر هایی مثل فونیکس اینترفیس یا VP30 شبیه سازی خشاب بکنیم و کارت اورجینال یا اوپس رو استفاده بکنیم و حتی پراگرامش بکنیم و یا سرویس کارت شرینگ بدیم
و ........

و اما انواع مختلف کارت های :

این کارت ها به دو دسته تقسیم میشند :

1: کارت هایی که mpeg2 نرم افزاری دارند  مثل: اسکای استار2 ، ویژن پلاس و ....
این کارت ها به سیستم های قوی تری نسبت به کارت های سخت افزاری نیاز دارند و باید رم و سی پی یو بالایی داشته باشید تا مشکلی نداشته باشید
قیمت این کارت ها مناسب هست و از 50 تا 150 تومن میتونید بخرید


2: کارت هایی که mpeg2 سخت افزاری دارند مثل: اسکای استار1 ، nexus و ..
این کارت های با سیستم های پایین هم بخوبی کار می کنه ولی گرون هستند

انواع کارت ها

کارت های دی وی بی اینترنال داریم و اکسترنال هم داریم !!
برای مثال کسانی که از نوت بوک استفاده می کنند که اسلات پی سی ای ندارن که کارت رو در اون قرار بدند
برای این افراد کارت هایی تولید شده که به usb وصل میشه و به راحتی میتونید از کانال ها لذت ببرید
برای مثال شرکت تکنیست کارت اسکای استار 2 usb رو داره و قیمتش هم بالاتر از مدل پی سی ای اون هست

 

در اخر به نظر بنده کارت اسکای استار2 مدل 2.6 d چه برای استفاده از دیتا و چه صدا و تصویر در این قیمت مناسب جوابگو نیاز هر شخصی میتونه باشه



وی پی ان چیست

یکشنبه 91/6/19
9:33 عصر
amirsaeedi

وی پی ان چیست

واژه vpn را امروزه بسیار می شنویم. این واژه تقریبا به طور شکست ناپذیری به عنوان یک راه حل سازمانی در صنعت شبکه در گوش مدیران فناوری اطلاعات تکرار می شود. تعاریف بسیار متعددی از یک شبکه وی پی ان وجود دارد، اما صرف نظر از تمام این ها، تنها یک چیز می تواند تعریف درستی از وی پی ان به ما بدهد، و آن این است که بدانیم وی پی ان چگونه کار می کند.


دنیا در دهه های اخیر با تغییرات زیادی روبه رو شده است. به جای سر و کار داشتن با دغدغه های محلی، بسیاری از مشاغل امروزه به بازار جهانی می اندیشدند، اقتصاد جهان به بدنه ای یک پارچه تبدیل شده است و هر اتفاقی در این بدنه رخ بدهد، تاثیر آن را همگان خواهند دید. بسیاری از شرکت ها، تاسیسات خود را در جاهای مختلف دنیا نهادینه کرده اند و این ها همه به یک چیز نیاز دارند: راهی برای ایجاد اتصال سریع، امن و قابل اطمینان میان این مراکز، صرف نظر از مکان آن مرکز.

تا همین چند وقت پیش، اگر یک شرکتی می خواست برای خود شبکه ای تولیدکند، مجبور بود با عقد قرارداد با مخابرات سرویس دهنده محل، نسبت به خرید یک خط شخصی اقدام می کرد و از طریق این خطوط شخصی، یک شبکه wan راه اندازی می کرد. یک راه دیگر تولید شبکه ای است که از طریق تونل زدن یا رمزگذاری روی خط یا شبکه ای عمومی، به گونه ای بتواند از آن استفاده شخصی کند. البته که می توانید برای راه اندازی یک شبکه خصوصی از خطوط اتصالی خودتان استفاده کنید. اما در این صورت هزینه بسیار بالایی را باید متقبل شوید. تفاوت این دو مثل اجاره کردن یک لیموزین در خیابان شهر است، و یا ایجاد یک سری خیابان های جدید برای حرکت ماشین های مان.

انواع وی پی ان vpn
دو نوع عمومی از وی پی ان ها وجود دارند. دسترسی های از راه دور، که به آن ها شبکه شخصی دیال آپ هم می گویند، اتصالی است که از طرف کاربر به سرور lan یک شرکت زده می شود و آن سازمان این کاربر را وارد شبکه می کند. عرضه کننده خدمات سازمانی سرور دسترسی شبکه ای راه اندازی کرده است و به کاربران از راه دور که با نرم افزار دسکتاپ خود متصل می شوند، سرویس می دهند. همچنین از طریق همین خطوط می توان نسبت به ایجاد خط های تلفن اقدام کرد و یک تلفن کاملا داخلی برای خود به وجود آورد. یک مثال خوب برای آن که بهتر بفهمیم یک دسترسی از راه دور به چه شکل است، می شود سازمانی که به دنبال اتصال امن میان نهادهای نمایندگی خود در شهرهای مختلف است.

سرویس دهی سایت به سایت
هر چند که با استفاده از تجهیزات منحصربه فرد و رمزگذاری های سطح بالا، هر شرکت می تواند از چندین سایت ثابت به عنوان مرکز اینترنت عمومی اش (مثلا اینرتنت) را به اشتراک بگذارد. فهرست زیر در مورد وی پی ان های سایت به سایت است:

مبتنی بر اینترنت: اگر شرکتی بخواهد در بیشتر از یک شبکه وجود داشته باشد، کم هزینه ترین این ها وی پی ان مبتنی بر اینترنت خواهدبود.

مبتنی بر اکسترانت: وقتی یک شرکت بخواهد شراکت خود را با یک شرکت دیگ رببندد، می توانند وارد یک سرویس vpn شوند که اکانت همدیگر را کنترل کننند و با کمک این تکنیک، می شود به سادگی محیطی اشتراکی را به وجود دارد.

یکی از کاربردهای متداول وی پی ان، امن کردن ارتباط در شبکه اینترنت است، اما وی پی ان نیازی به الزاماتی چون مجوزگیری و یا رمزگذاری روی محتوا ندارد. وی پی ان ها معمولا می توانند برای جداسازی ترافیک کاربران مختلف در یک شبکه به کار بروند و امنیت بسیار خوبی داشته باشد. یا حتی می توان از وی پی ان ها برای ایجاد ارتباط دوطرفه دائم میان دو نقطه دور از هم استفاده کرد.

مزایای وی پی ان
شبکه خصوصی مجازی که خوب طراحی شده باشد، ویژگی های زیادی را ارائه می دهد: گسترش اتصال جغرافیایی، بالارفتن امنیت، کاهش هزینه های عملیاتی نسبت به روش های کهنه ایجاد wan، کاهش زمان انتقال و هزینه اتصال برای کاربران از راه دور، بالارفتن بهره وری، امکان ایجاد شبکه هایی در سطح جهان، ایجاد قابلیت های مخابراتی و پهنای باند، بازگشت سرمایه سریع تر نسبت به استفاده از روش سنتی.

فناوری های وی پی ان
بسته به نوع وی پی انی که استفاده می شود، احتمالا برای ساختن وی پی ان، باید چند مولفه خاص را در ساخت وی پی ان رعایت شود:

* نرم افزار میزکار مشتری

* سخت افزار مرتبط

* سرور وی پی ان مستقل

* nas، سرور دسترسی شبکه که دسترسی وی پی ان کاربران را بررسی می کند

* شبکه vpn و مرکز مدیریت سیاست ها.

البته به این علت که هیچ استاندارد درست و حسابی برای پیاده سازی وی پی ان ها وجود ندارد، بسیاری از شرکت ها برای خود نسبت به ایجاد عامل کلیدی یک سرویس اقدام کرده اند.


طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir