see - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

وصیت

شنبه 91/5/14
2:48 صبح
amirsaeedi

 
روزی فرا خواهد رسید که جسم من آنجا زیر ملحفه سفید پاکیزه ای که از چهار طرفش زیر تشک تخت بیمارستان رفته است، قرار می گیرد و آدم هایی که سخت مشغول زنده ها و مرده ها هستند از کنارم می گذرند.

آن لحظه فرا خواهد رسید که دکتر بگوید مغز من از کار افتاده است و به هزار علت دانسته و ندانسته زندگیم به پایان رسیده است.

در چنین روزی، تلاش نکنید به شکل مصنوعی و با استفاده از دستگاه، زندگیم را به من برگردانید و این را بستر مرگ من ندانید. بگذارید آن را بستر زندگی بنامم. بگذارید جسمم به دیگران کمک کند که به حیات خود ادامه دهند.

چشمهایم را به انسانی بدهید که هرگز طلوع آفتاب، چهره یک نوزاد و شکوه عشق را در چشم های یک زن ندیده است.

قلبم را به کسی هدیه بدهید که از قلب جز خاطره ی دردهایی پیاپی و آزار دهنده چیزی به یاد ندارد.

خونم را به نوجوانی بدهید که او را از تصادف ماشین بیرون کشیده اند و کمکش کنید تا زنده بماند تا نوه هایش را ببیند.

کلیه هایم را به کسی بدهید که زندگیش به ماشینی بستگی دارد که هر هفته خون او را تصفیه می کند.

استخوان هایم، عضلاتم، تک تک سلول هایم و اعصابم را بردارید و راهی پیدا کنید که آنها را به پاهای یک کودک فلج پیوند بزنید.

هر گوشه از مغز مرا بکاوید، سلول هایم را اگر لازم شد، بردارید و بگذارید به رشد خود ادامه دهند تا به کمک آنها پسرک لالی بتواند با صدای دو رگه فریاد بزند و دخترک ناشنوایی زمزمه باران را روی شیشه اتاقش بشنود.

آنچه را که از من باقی می ماند بسوزانید و خاکسترم را به دست باد بسپارید، تا گلها بشکفند.

اگر قرار است چیزی از وجود مرا دفن کنید بگذارید خطاهایم، ضعفهایم و تعصباتم نسبت به همنوعانم دفن شوند.

گناهانم را به شیطان و روحم را به خدا بسپارید و اگر گاهی دوست داشتید یادم کنید.

عمل خیری انجام دهید، یا به کسی که نیازمند شماست، کلام محبت آمیزی بگویید.

اگر آنچه را که گفتم برایم انجام دهید، همیشه زنده خواهم ماند ...



بیشاپور ـ شهر گمشده بیشاپور ـ شهر گمشده

شنبه 91/5/14
2:48 صبح
amirsaeedi

بیشاپور ـ شهر گمشده


بیشاپور در کنار جاده شاهی روزگار باستان واقع شده است. 
جاده شاهی در دوره هخامنشیان «‌تخت جمشید» و «استخر» را به شهر باستانی «شوش» و در دوره ساسانی شهر «‌گور» و «‌بیشاپور» را به «تیسفون» مقر امپراتوری ساسانی وصل می‌کرده است. 


شهر بیشاپور که یادگار شکوه ایران باستان است در 120 کیلومتری جنوب شیراز و در فاصله 23 کیلومتری شهر کازرون قرار دارد.


این شهر که منسوب به شاپور اول،دومین پادشاه ساسانی است توسط فردی یونانی به نام هیپوداموس، ساخته شده است. 

این شهر را در سال 266 میلادی به شکل مستطیل بنا نهاده‌اند، به گونه‌ای که چهار دروازه و دو خیابان آن یکدیگر را قطع می‌کرده‌اند.


 آتشکده بیشاپور بزرگترین آتشکده دوران ساسانیان نام گرفته است. ارتفاع دیوار‌های این آتشکده به 14 متر می‌رسیده است . 

           معبد آناهیتا


 در زمان شاپور اول به احترام ایزد نگهبان آب ( آناهیتا) معبدی در بیشاپور ساخته شد که در آن مراسم مذهبی خاصی اجرا می‌شد.




معبد آناهیتا سردابه‌ای مکعب شکل است و از سنگ‌های حجاری شده، بدون ملات و دو جداره (مانند بناهای دوره هخامنشی ) ساخته شده است. این معبد دارای چهار ورودی است و بالای هر ورودی تندیس دو سویه گاو (به شکل سر ستون‌های تخت جمشید) قرار گرفته است.


در راهروهای معبد جوی‌های باریکی وجود دارد که در گذشته در آن آب جریان داشته است و از جهت وسایلی که برای جریان آب در اطراف تالار مرکزی تهیه شده بود، از جمله شگفتی‌های معماری ایران به شمار می‌رود .

     تالار شاپور 


تالار تشریفات یا تالار شاپور چهار ورودی دارد و در هر ضلع آن 4 تاقچه گچبری شده وجود دارد که در گذشته روى آن نقاشی و رنگ آمیزى شده بود.


در این میان این نقاشی‌ها تصویر یکی از زنان دربار دیده می‌شود که در حال باد زدن خود است. همچنین درباریان با جامه‌های بلند ساک‌های گل بر سر و دسته گلی در دست نشان داده شده‌اند. 




جالب اینکه یکی ازقطعه‌های موزاییک یاد شده در موزه ایران باستان و دیگری در موزه لوور فرانسه وجود دارند.






بیشاپور برای بسیاری از ایرانیان آنگونه که باید شناخته شده نیست اما به عقیده بسیاری، این شهر گمشده در دل تاریخ با شکوه ترین اثر بر جای مانده از دوران امپراطوری ساسانی است. 






چگونه درست انتخاب رشته کنم؟

پنج شنبه 91/5/12
2:3 صبح
amirsaeedi

آزمون سراسری کنکور تمام شد و اکنون زمان انتظار برای کسب نتیجه است. در این مدت کار اصلی داوطلبان مطالعه و بررسی دقیق رشته های دانشگاهی و دانشگاه ها و تطابق آنها با علایق، استعدادها و امکاناتشان است. وبسایت نرم افزار لایتنر ماندگار نیز همانند گذشته که همواره مشاور و دوست محصلین و داوطلبان عزیز بوده است، در این رابطه کلیه نکات مربوط به نحوه انتخاب رشته، معرفی رشته های دانشگاهی و معرفی دانشگاه های ایران را برای شما آماده کرده است. برای مشاهده هر کدام روی لینک های زیر کلیک کنید:

همچنین می توانید از جعبه جستجوی سمت راست وبسایت نیز برای یافتن مطالب مرتبط با رشته یا دانشگاه مورد نظر خود استفاده کنید. 

لازم بذکر است این مجموعه مقالات همچنان درحال بروز رسانی است؛ لذا نقطه نظرات شما و مطالب درخواستی (از جمله درخواست کسب اطلاعات درباره رشته یا دانشگاهی خاص) مارا در جهت بهبود این بخش بسیار یاری خواهد نمود.

به امید موفقیت و پیروزی شما

 

در همین رابطه بخوانید:



شش روش مطالعه

پنج شنبه 91/5/12
2:1 صبح
amirsaeedi

شش روش مطالعه

 

بهترین روش مطالعه‌ی درس‌ها، چه روشی است؟

 1- خواندن بدون نوشتن :این روش، یک روش نادرست برای مطالعه است. مطالعه فرآیندی فعّال و پویا است و برای رسیدن به این هدف، باید از تمام حواسّ خود برای درک صحیح مطالب استفاده کنیم. باید با چشمان خود مطالب را بخوانیم، باید در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند تکرار کنیم و نکّات مهم را یادداشت کنیم تا هم با مطالب مورد مطالعه درگیر شده و هم حضوری فعّال و همه جانبه در یادگیری داشته باشیم و هم در هنگام موردنیاز، خصوصاً قبل از امتحان، ‌بتوانیم از روی نوشته‌ها مرور کرده و خیلی سریع، مطالب مهم را مجدداً به خاطر بسپریم.


2- خط کشیدن زیر نکات مهم :این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است، ولی روش کاملی برای مطالعه نیست؛ چرا که در این روش بعضی از افراد به‌جای آن‌که تمرکز و توجّه بر روی یادگیری و درک مطالب داشته باشند، ذهنشان معطوف به خط کشیدن زیر نکّات مهم می‌گردد. حداقل روش صحیح خط کشیدن زیر نکات مهم به این صورت است که ابتدا مطالب را بخوانیم و مفهوم را کاملاً درک کنیم و سپس زیر نکات مهم خط بکشیم؛ نه آن‌که در کتاب به‌دنبال نکات مهم بگردیم تا زیر آن‌‌ها خط بکشیم!!


3- حاشیه‌نویسی :این روش نسبت به دو روش قبلی بهتر است، ولی باز هم روش کاملی برای درک عمیق مطالب و خواندن کتب درسی نیست؛ این روش می‌تواند برای یادگیری مطالبی که از اهمیّت چندانی برخوردار نیستند، مورد استفاده قرار گیرد.

4- خلاصه‌نویسی: در این روش، مطالب را می‌خوانیم و آن‌چه را که درک کرده‌ایم، به‌صورت خلاصه روی دفتری یادداشت می‌کنیم که این روش برای مطالعه مناسب است و از روش‌های قبلی بهتر است؛ چرا که در این روش، ابتدا مطالب را درک کرده سپس آن‌ها را یادداشت می‌کنیم، امّا باز هم بهترین روش برای خواندن نیست

.
5- کلید برداری :کلید برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نکات مهم است. در این روش ما بعد از درک مطالب، به‌صورت کلیدی نکات مهم را یادداشت می‌کنیم؛ در واقع کلمه‌ی کلیدی، کوتاه‌ترین، راحت‌ترین ،بهترین و پر معنی‌ترین کلمه‌ای است که با دیدن آن، مفهوم جمله تداعی شده و به‌خاطر آورده می‌شود .


6- خلاقیّت و طرح شبکه‌ای مغز: این روش بهترین شیوه برای یادگیری، خصوصاً فراگیری مطالب درسی است. در این روش ما مطالب را می‌خوانید؛ بعد از درک حقیقی آن‌ها، نکات مهم را به زبان خودمان و به‌صورت کلیدی یادداشت می‌کنیم و سپس کلمات کلیدی را روی طرح شبکه‌ای مغز می‌نویسیم ( در واقع نوشته‌های خودمان را به بهترین شکل ممکن، سازماندهی می‌کنیم و نکات اصلی و فرعی را مشخّصمی‌کنیم) تا در دفعات بعد، به‌جای دوباره‌خوانی کتاب، فقط به طرح شبکه‌ای مراجعه کرده و با دیدن کلمات کلیدی نوشته شده روی طرح شبکه‌ای مغز، آن‌ها را خیلی سریع مرور کنیم. این روش درصد موفّقّیت تحصیلی ما را تا حدود بسیار زیادی افزایش می‌دهد، درس خواندن را بسیار آسان می‌کند و بازده مطالعه را افزایش می‌دهد.



موسیقی

پنج شنبه 91/5/12
1:29 صبح
amirsaeedi

گاهی صدای قلب اونی رو که دوستش دارین بشنوین
زنده ترین موسیقی این عالمه



یک واحد دانشگاه آزاد پلمپ شد

پنج شنبه 91/5/12
1:25 صبح
amirsaeedi

مجتمع دانشگاهی پیامبراعظم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با شکایت صاحب اصلی زمین به جهت تصرف غیرقانونی، پلمپ شد. 
 
عصر روز یکشنبه فردی که مدعی بود، زمین مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی متعلق به اوست با حکم قضایی، آب و برق این مجتمع دانشگاهی را در حالی قطع کرد که دانشجویان مجتمع پیامبراعظم(ص) در حال گذراندن دروس ترم تابستانی بودند. 
  
روز گذشته نیز دانشجویان این مجتمع دانشگاهی به دلیل حکم قضایی فرد یاد شده مجبور به تخلیه کلاس‌های درسی خود شدند؛ البته علاوه بر تخلیه کلاس‌های دانشگاه، درب اتاق رئیس این مجتمع دانشگاهی و سایر اتاق‌ها نیز توسط افرادی که به گفته کارمندان دانشگاه به نظر می‌رسید، ماموران قوه قضائیه باشند، پلمپ و تمامی کارمندان به حیاط دانشکده هدایت ‌شدند. 
  
براساس این گزارش، گفته می‌شود فردی که در حال حاضر مالک زمین این مجتمع است، در دوره ریاست پیشین دانشگاه آزاد، به جهت تصرف غیرقانونی املاکش شکایت کرده و اکنون دادگاه پس از بررسی‌های جامع، حکم به تصرف غیرقانونی و پلمپ مجتمع دانشگاهی پیامبراعظم(ص) داد. 
  
مجتمع دانشگاهی پیامبراعظم در زمینی به مساحت  2 هکتار و دارای مجموعه ورزشی شـامل استخر، سونا، جکوزی و 3 سالن سرپوشـیده ‌است. 



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir